2025-05-29, 07:01
Medlem
Rashygiens avatar
Vedervrdig podd, gav upp tuttosvenskan efter ett par frsk. Alla pratar i mun p varandra och r jobbiga som Filip och Fredrik. ven sjukt frustrerade att behva spola frbi all jkla reklam.

Som tur r finns vi r verallt, dr snackar vi kvalitet. Kanske inte lika kul om man inte hejar p Gnaget.
Citera
2025-05-29, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jvlar. Det blir skaka galler allts?

Inledningsvis nekade han till att ha orsakat krocken. Senare hvdade han att den hga alkoholkoncentrationen i utandningsluften, 0,79 milligram per liter, berodde p att han efter krocken bjudits p shots och l p en bar.

Skrattade till nr jag lste detta.

Inte ndvndigtvis. Br rimligen kunna avtjna straffet med fotboja d det r ett fngelsestraff under 6 mnader. Kan d finnas krav p att delta i eventuella samtal/vrdinsatser fr alkoholmissbruk om sdant freligger.

https://www.kriminalvarden.se/for-do...gelse/fotboja/

Man kan t.om f behlla krkortet vid grov rattfylla, med krav p alkols i bilen under vilkorstiden. (2 r vid grov rattfylla).

https://www.transportstyrelsen.se/sv...r-rattfylleri/
Senast redigerad av whatever1427 2025-05-29 kl. 07:25.
Citera
2025-05-29, 11:11
Medlem
Ge vissa ihrdiga rykten om wilbur och 13 riga tjejer. Ngon som vet om et ligger nn brasa och pyr under denna rken?
Citera
2025-05-29, 11:37
Medlem
Bara fr att han r trnare fr ett flicklag dr ocks hans dotter spelar? ckliga jvla bullshit rykten frn trash och low lifes som inte har ngot bttre fr sig.
Citera
2025-05-29, 11:42
Medlem
Waldorfnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rashygien
Vedervrdig podd, gav upp tuttosvenskan efter ett par frsk. Alla pratar i mun p varandra och r jobbiga som Filip och Fredrik. ven sjukt frustrerade att behva spola frbi all jkla reklam.

Som tur r finns vi r verallt, dr snackar vi kvalitet. Kanske inte lika kul om man inte hejar p Gnaget.
Tuttosvenskan och Tutto Balutto r tv olika poddar som inte har med varandra att gra.
Citera
2025-05-29, 14:24
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldorfnisse
Tuttosvenskan och Tutto Balutto r tv olika poddar som inte har med varandra att gra.
Spelas in i samma lokaler, och wilba har definitivt varit med att starta den d han och CS r goda vnner.

Definitivt med varandra att gra.
Citera
2025-05-29, 15:17
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatever1427
Inte ndvndigtvis. Br rimligen kunna avtjna straffet med fotboja d det r ett fngelsestraff under 6 mnader. Kan d finnas krav p att delta i eventuella samtal/vrdinsatser fr alkoholmissbruk om sdant freligger.

https://www.kriminalvarden.se/for-do...gelse/fotboja/

Man kan t.om f behlla krkortet vid grov rattfylla, med krav p alkols i bilen under vilkorstiden. (2 r vid grov rattfylla).

https://www.transportstyrelsen.se/sv...r-rattfylleri/

Jo, du har nog rtt. Knns som att vra fngelser skulle bli rtt verfulla med rattfyllerister dr inne ocks.

Sjukt att man kan f behlla krkortet, ven med det kravet, kan jag tycka. Det r vl om det behvs i jobbet eller s antar jag.
Citera
2025-05-29, 15:21
Medlem
Wilbacher och alkohol har en historik om man sger s.
Citera
2025-05-30, 09:02
Medlem
Rattfylla gr vl helt i linje med wilbachers skrnig hgerkille-persona.
Ngorlunda self-made-framgngsrik r nog en vldigt bra grogrund fr att bli lite vl liberal med i hans gon sossiga regler om promillegrnser och sn skit. Plus "supporterkulturens" frhllande till samhllets regler och ordningsmaktens uppdrag att upprtthlla dessa, frsts.

Tror inte ens han r ngerfull ver annat n att han faktiskt kte fast just den hr gngen.
Citera
2025-05-30, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruken
Rattfylla gr vl helt i linje med wilbachers skrnig hgerkille-persona.
Ngorlunda self-made-framgngsrik r nog en vldigt bra grogrund fr att bli lite vl liberal med i hans gon sossiga regler om promillegrnser och sn skit. Plus "supporterkulturens" frhllande till samhllets regler och ordningsmaktens uppdrag att upprtthlla dessa, frsts.

Tror inte ens han r ngerfull ver annat n att han faktiskt kte fast just den hr gngen.
Jag har inte lyssnat mest i hela Sverige p Tuttobalutto, men varken Wilbacher eller Gusten knns som "hger". Snarare n vl frmst Gusten ngslig media-vnster. Jag tror ingen av dom hade yttrat sikter om typ minskad invandring.

Wilbacher knns som att han skiter i
Citera
2025-05-30, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Jag har inte lyssnat mest i hela Sverige p Tuttobalutto, men varken Wilbacher eller Gusten knns som "hger". Snarare n vl frmst Gusten ngslig media-vnster. Jag tror ingen av dom hade yttrat sikter om typ minskad invandring.

Wilbacher knns som att han skiter i

Gusten r vnster, tror han sagt rakt ut i nn intervjupodd (minns inte vilken, kanske Frdomspodden?) att han rstar p Vnsterpartiet.

Menar absolut inte att wilbacher r SD-hger, men helt klart dunderliberalhger och har ju vldiga problem med till exempel folk som ska lgga sig i hur akademier selekterar bland barn och snt. Tror han s att sga avskyr bde sossar och SD.
"Lt framgngsrika gra vad de vill-hgern" kanske. Eller "Skrnig inte sosse-kille".

Men tror ocks han skiter i till stor del. Min gissning r att han rstade M tidigare men inte rstar alls lngre, srskilt inte sedan hgerblocket blivit SD-blocket.
Citera
2025-05-30, 16:16
Medlem
mishimas avatar
Han gillar ju det sydlndska avslappnade livsnjutande frhllningssttet till alkohol i varje fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in