Citat:
Ursprungligen postat av
von_S
Vad i helvete är problemet med att en fotbollspod är grabbig?
Om du jämför lite. Jag lyssnar på två fotbollspoddar, Offside och 3-5-2. Ibland lyssnar jag på intervjupoddar om det är exceptionellt bra gäster. Ibland studio allsvenskan om det är bra gäster eller om Djurgården vinner cupen och jag vill höra precis allt om det.
Jag har bara lyssnat på två avsnitt av Tutto Balutto men min bild var verkligen att det här är två billiga Filip&Fredrik-kopior som är stolta över att dom krökar. Som desperat och urlöjligt försöker hitta på uttryck och smeknamn för att visa hur träffsäkra och rätt dom är. Hur svårt är det att säga Pontus Jansson? Idioter.
Det är antitesen till intellektuell diskussion. Det är ryggdunkeri. Det är oklädsamt skrytsamt om hur nära dom är vissa spelare.
Om fotbollsanalyserna är bra? Jag vet inte. Jag minns inte. Jag blev bara irriterad hela tiden på hur jävla löjliga dom var.
3-5-2 är fokus på analys av allsvenskan och saker kring det. Det är sakligt men ändå avslappnat, skämtsamt men fokuserat. Lagom djupt.
Offside är mer en följetong i livet. Det är inte riktigt här och nu utan dom diskuterar lite större saker. Det är inte så humoristiskt eftersom det är två mossiga gubbar. Men det är härliga anekdoter (Klenoder) och intressanta ämnen. Det är den enda podden jag följer slaviskt faktiskt. Många intressanta spelaröden och historier jag hittat via offside både tidningen och podden som satt prägel på min syn på fotboll och mina sympatier. Lite minus för att deras politiska korrekthet är lite krystad.
Jag ska också säga att jag VILLE gilla Tutto Balutto eftersom jag älskar italiensk fotboll framför allt. En journalist som bott i Florens och en podd som föredrar Serie A framför La Liga, det är ju underbart. Synd att den SÖG och att alla som gillar den är idioter bara.