2018-11-23, 18:11
Medlem
2666s avatar
Hahaha, vilken nolla Gusten är.

När random snubbe på Twitter kritiserat podden eller sagt något ”elakt” om sekten Tutto Balutto så hugger han som en jävla kobra mot allt och alla.

När hans största idoler fullständigt mördar tutto och hela den vidriga svansen som medföljer så står han där med byxorna nere och bara tar emot.

Riktigt oskön människa.
Citera
2018-11-23, 21:15
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Rätt duktig känga Filip Hammar riktade mot Tutto i senaste F&F (släpptes idag). 6:30 in i den podden börjar man snacka om dem.

Tycker han generaliserade väldigt mycket för en rätt fånig grej. Kan det vara en underliggande irritation på att Tutto försöker härma deras podd?

Jag har inte lyssnat på TB förutom några avsnitt för länge sedan men hörde om kritiken från Filip. Och han har helt rätt, och det är precis det jag tagit upp tidigare (i den här tråden samt i tråden för 08 fotboll bland annat). Att vara full eller bakfull i en podd och göra en grej av det, ja nästan skryta om det, är så lågt. Jag förstår inte grejen. "Jag gör bort mig, visar att jag är oprofessionell och att jag inte kan hantera min alkoholkonsumtion. Fan va cool jag är!"

Men det är samtidigt ett rejält självmål. Är det inte just berusning och bakfylla som i mångt och mycket varit Filip och Fredriks grej? Jag har uppfattat dem så och det är därför jag inte tagit del av deras produkt.
Citera
2018-11-24, 01:18
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag har inte lyssnat på TB förutom några avsnitt för länge sedan men hörde om kritiken från Filip. Och han har helt rätt, och det är precis det jag tagit upp tidigare (i den här tråden samt i tråden för 08 fotboll bland annat). Att vara full eller bakfull i en podd och göra en grej av det, ja nästan skryta om det, är så lågt. Jag förstår inte grejen. "Jag gör bort mig, visar att jag är oprofessionell och att jag inte kan hantera min alkoholkonsumtion. Fan va cool jag är!"

Men det är samtidigt ett rejält självmål. Är det inte just berusning och bakfylla som i mångt och mycket varit Filip och Fredriks grej? Jag har uppfattat dem så och det är därför jag inte tagit del av deras produkt.

"I mångt och mycket" är att ta i men visst har F&F varit bakfulla och fulla här och där och anklagats för grabbighet. Så därför är det ju ett märkligt självmål de genomför som Gusten själv var inne på. Filip är en riktigt liten människa känns det som, ju mer åren går. Komplexfylld missbrukare.

Och sen: grabbighet finns. Det måste väl också få ha sin plats i verkligheten? Jag är inte världens största fan av den stereotypa grabbigheten men i 99% av fallen är det ju helt harmlöst. Skitsnacket om 'toxic masculinity' kan ju bara dra åt helvete.
Citera
2018-11-24, 13:10
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
"I mångt och mycket" är att ta i men visst har F&F varit bakfulla och fulla här och där och anklagats för grabbighet. Så därför är det ju ett märkligt självmål de genomför som Gusten själv var inne på. Filip är en riktigt liten människa känns det som, ju mer åren går. Komplexfylld missbrukare.

Och sen: grabbighet finns. Det måste väl också få ha sin plats i verkligheten? Jag är inte världens största fan av den stereotypa grabbigheten men i 99% av fallen är det ju helt harmlöst. Skitsnacket om 'toxic masculinity' kan ju bara dra åt helvete.

Som sagt, kan inte tolka det som annat än att Filip är lack på att de kopierat deras stil rakt av. För Gusten har ju knappast snackat skit om F&F, det är ju det exakt motsatta.

Instämmer helt om att Filip är en liten människa, vilket jag tyckte redan innan salvan mot Tutto.
Citera
2018-11-24, 21:17
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Folk får enligt mig göra som de vill i sina egna poddar. Varför folk lyssnar är en annan sak. Jag kan gilla ett visst mått av grabbighet. men grabbighet + fyllehistorier är bland det värsta som finns. Har som sagt inte lyssnat på mer än 2-3 avsnitt av Tutto Ballutto men Gusten har varit likadan i andra sammanhang. Även i hans podd med Elena Lövholm var det mycket fylle/bakissnack. Det är mer tragiskt än något annat. Han lär ha alkoholproblem om han super så mycket som det låter när han pratar. Och helt uppenbarligen har han svårt att kontrollera sitt intag de gången han dricker.
Citera
2018-11-25, 18:13
Medlem
von_Ss avatar
Vad i helvete är problemet med att en fotbollspod är grabbig?
Citera
2018-11-25, 18:26
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Om du jämför lite. Jag lyssnar på två fotbollspoddar, Offside och 3-5-2. Ibland lyssnar jag på intervjupoddar om det är exceptionellt bra gäster. Ibland studio allsvenskan om det är bra gäster eller om Djurgården vinner cupen och jag vill höra precis allt om det.

Jag har bara lyssnat på två avsnitt av Tutto Balutto men min bild var verkligen att det här är två billiga Filip&Fredrik-kopior som är stolta över att dom krökar. Som desperat och urlöjligt försöker hitta på uttryck och smeknamn för att visa hur träffsäkra och rätt dom är. Hur svårt är det att säga Pontus Jansson? Idioter.
Det är antitesen till intellektuell diskussion. Det är ryggdunkeri. Det är oklädsamt skrytsamt om hur nära dom är vissa spelare.

Om fotbollsanalyserna är bra? Jag vet inte. Jag minns inte. Jag blev bara irriterad hela tiden på hur jävla löjliga dom var.

3-5-2 är fokus på analys av allsvenskan och saker kring det. Det är sakligt men ändå avslappnat, skämtsamt men fokuserat. Lagom djupt.

Offside är mer en följetong i livet. Det är inte riktigt här och nu utan dom diskuterar lite större saker. Det är inte så humoristiskt eftersom det är två mossiga gubbar. Men det är härliga anekdoter (Klenoder) och intressanta ämnen. Det är den enda podden jag följer slaviskt faktiskt. Många intressanta spelaröden och historier jag hittat via offside både tidningen och podden som satt prägel på min syn på fotboll och mina sympatier. Lite minus för att deras politiska korrekthet är lite krystad.

Jag ska också säga att jag VILLE gilla Tutto Balutto eftersom jag älskar italiensk fotboll framför allt. En journalist som bott i Florens och en podd som föredrar Serie A framför La Liga, det är ju underbart. Synd att den SÖG och att alla som gillar den är idioter bara.
Citera
2018-11-25, 18:55
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Om du jämför lite. Jag lyssnar på två fotbollspoddar, Offside och 3-5-2. Ibland lyssnar jag på intervjupoddar om det är exceptionellt bra gäster. Ibland studio allsvenskan om det är bra gäster eller om Djurgården vinner cupen och jag vill höra precis allt om det.

Jag har bara lyssnat på två avsnitt av Tutto Balutto men min bild var verkligen att det här är två billiga Filip&Fredrik-kopior som är stolta över att dom krökar. Som desperat och urlöjligt försöker hitta på uttryck och smeknamn för att visa hur träffsäkra och rätt dom är. Hur svårt är det att säga Pontus Jansson? Idioter.
Det är antitesen till intellektuell diskussion. Det är ryggdunkeri. Det är oklädsamt skrytsamt om hur nära dom är vissa spelare.

Om fotbollsanalyserna är bra? Jag vet inte. Jag minns inte. Jag blev bara irriterad hela tiden på hur jävla löjliga dom var.

3-5-2 är fokus på analys av allsvenskan och saker kring det. Det är sakligt men ändå avslappnat, skämtsamt men fokuserat. Lagom djupt.

Offside är mer en följetong i livet. Det är inte riktigt här och nu utan dom diskuterar lite större saker. Det är inte så humoristiskt eftersom det är två mossiga gubbar. Men det är härliga anekdoter (Klenoder) och intressanta ämnen. Det är den enda podden jag följer slaviskt faktiskt. Många intressanta spelaröden och historier jag hittat via offside både tidningen och podden som satt prägel på min syn på fotboll och mina sympatier. Lite minus för att deras politiska korrekthet är lite krystad.

Jag ska också säga att jag VILLE gilla Tutto Balutto eftersom jag älskar italiensk fotboll framför allt. En journalist som bott i Florens och en podd som föredrar Serie A framför La Liga, det är ju underbart. Synd att den SÖG och att alla som gillar den är idioter bara.

Jag lyssnar också på flera fotbollspoddar och du har helt rätt i att TB är grabbig och skrytsam i jämförelse. Jag anser bara inte att det är ett problem. Jag visste inte ens att grabbig var ett skällsord. Jag lyssnar på olika podcasts hela dagarna på jobbet och vissa är mer intellektuella än andra men det är bara skönt med en blandning.
Citera
2018-11-25, 19:23
Medlem
Citat:
Stort ändå av Gusten. Måste svida väldigt mycket att bli så nedgjord av en person han dyrkat.

Nja, det kan nog lika gärna vara smickrande att bli parodierad/uppmärksammad. Filip säger också att han "brukar lyssna" på podden(vilket jag faktiskt inte brukar göra, av ingen särskild anledning egentligen, lyssnar inte på jättemånga poddar) och då får man ju i alla fall ut någonting av den. Filip och Fredrik brukar ju också svinga mot rätt många av sina "kompisar" typ Alex och Sigge.

Jag tror att Filip bara såg en rolig parallell att dra, eftersom att de själva faktiskt sade sig vara just "bakis" i sin podd senaste avsnittet. Och det blir sällan roligt om det inte är lite elakt.
Citera
2018-11-26, 09:46
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S

Just ordet grabbig verkar svårdefinierat. Det kan vara lite vad som helst. För mig handlar det främst om det jobbigt skräniga och idealiseringen av helgens fylla. Jag lyssnar på en del andra fotbollspoddar och de är oftast befriade från sådant (3-5-2, 08 fotboll, Studio Allsvenskan, Än Går Det Vågor, Moore Than Just A Podcast, STOP! Hammertime etc).

Men så är jag också allergisk mot fyllehistorier. Tycker det är bland det fjantigaste man kan hålla på med.
Citera
2018-11-26, 11:01
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Nja, det kan nog lika gärna vara smickrande att bli parodierad/uppmärksammad. Filip säger också att han "brukar lyssna" på podden(vilket jag faktiskt inte brukar göra, av ingen särskild anledning egentligen, lyssnar inte på jättemånga poddar) och då får man ju i alla fall ut någonting av den. Filip och Fredrik brukar ju också svinga mot rätt många av sina "kompisar" typ Alex och Sigge.

Jag tror att Filip bara såg en rolig parallell att dra, eftersom att de själva faktiskt sade sig vara just "bakis" i sin podd senaste avsnittet. Och det blir sällan roligt om det inte är lite elakt.

Fast fanns verkligen ingen värme i sågningen. Hade någon sågat Filip lika svepande och generaliserande hade han blivit rosenrasande. Behandla andra som du själv vill bli behandlad typ. Man tappar i integritet om man håller på som Filip gör. Detta oavsett om man vill leverera ”bra material” eller inte.
Citera
2018-11-26, 11:10
Medlem
Citat:
Fast fanns verkligen ingen värme i sågningen. Hade någon sågat Filip lika svepande och generaliserande hade han blivit rosenrasande. Behandla andra som du själv vill bli behandlad typ. Man tappar i integritet om man håller på som Filip gör. Detta oavsett om man vill leverera ”bra material” eller inte.

Vad är du för TÖNT?! Blev du verkligen så ledsen när din allsmäktiga ledare Gusten blev sågad av en jävla föredetting till ännu större TÖNT till mediaprofil?

Tappar i integritet? Man tappar andan vilka stora växlar ni drar av detta. Vem fan bryr sig....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in