2025-05-28, 17:48
Medlem
Overnight oats med äpple.
Grillad kyckling med keso. Eller skinka.
Avokado, räkor.

Jag är ingen som orkar räkna på kalorier. Jag har försökt med Lifesum hur många gånger som helst men ger upp.

Kan man som icke överviktsopererad äta som de gör?
Citera
2025-05-28, 17:52
Avstängd
Är den det du ska hålla dig till hela tiden? Rätt snålt med vitaminer, fibrer och annat viktigt

Vad väger du och längd?
Citera
2025-05-28, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Är den det du ska hålla dig till hela tiden? Rätt snålt med vitaminer, fibrer och annat viktigt

Vad väger du och längd?
168 cm lång, 135 kg
Citera
2025-05-28, 18:00
Medlem
Jag är dålig på att laga mat så det behöver vara en enkel diet för att jag ska orka.
Citera
2025-05-28, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biloxiblues
168 cm lång, 135 kg
Kvinna över 60 år.
Citera
2025-05-28, 18:01
Medlem
Alla dieter syftar till att hjälpa folk att ligga på kaloriunderskott. Problemet är att folk tror att det finns någon magisk diet som gör att man kan svulla hur mycket man vill och må som en prins.

Du kan gå ner i vikt på vilken mat som helst, om du bara äter tillräckligt lite.
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Vad väger du och längd?
Vilka vitaminer fattas?
Citera
2025-05-28, 18:12
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Avokado, räkor.

Jag är ingen som orkar räkna på kalorier. Jag har försökt med Lifesum hur många gånger som helst men ger upp.

Om du vill gå ner i vikt. Skippa socker. Annars äter du normalt.
Citera
2025-05-28, 18:15
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Avokado, räkor.

Skall du ändra din kost måste det vara hållbart och långsiktigt. Sen räcker det inte med att ändra kosten utan du måste börja motionera med och även det skall vara kontinuerligt.
Citera
2025-05-28, 18:18
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Avokado, räkor.

Skulle utan vidare välja bort räkor. Mest vatten och mycket lite näringsinnehåll i förhållande till priset för vad du får. Lägg en klick majonnäs utan räkor i din avokado och krydda den istället med någon krydda du tycker om

Jag håller igång en diet med minimalt kolhydrater (Pasta,potatis,ris och bröd) och bara det räcker väldigt långt till en början. det är det viktigaste man behöver göra för någon som lätt lägger på vikt

Jag skulle öka andelen animalisk föda. Där finns mycket proteiner (Håller dig mätt länge) och en viss mängd fett som också håller dig mätt = Du är inte lika sugen mellan måltiderna.

Havregryn är ok, då de innehåller en komplex form av kolhydrat som inte spikar blodsockret = Man känner sig hungrig strax efter igen. Men inget som man ska lassa i sig i mängder
Citera
2025-05-28, 18:22
Avstängd
Jag tror på vindruvor vattenmelon o avocado som tyngsta föda
Citera
2025-05-28, 18:58
Medlem
Biggedys avatar
Du e ju smällfet. Jag skulle rekommendera ozempic och/eller vattenfasta för att kickstarta.

Sedan äter du kycklingbröstfile, inte nå jävla grillad kyckling. Det är typ 90 kcal per 100g. Köp sallad, morötter osv. Som fett olivolja. Ta en halv matsked och ringla på.

Till det kan du variera kolhydrater men potatis kokt mättar ju bäst. Inga feta såser till. Skinka är så jävla översaltat, skippa det. Ditt blodtryck och kolesterol är troligtvis över vad som är hälsosamt redan.

Sedan ser du till att promenera varje dag.

Lycka till.
Citera
2025-05-28, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Du e ju smällfet. Jag skulle rekommendera ozempic och/eller vattenfasta för att kickstarta.

Sedan äter du kycklingbröstfile, inte nå jävla grillad kyckling. Det är typ 90 kcal per 100g. Köp sallad, morötter osv. Som fett olivolja. Ta en halv matsked och ringla på.

Till det kan du variera kolhydrater men potatis kokt mättar ju bäst. Inga feta såser till. Skinka är så jävla översaltat, skippa det. Ditt blodtryck och kolesterol är troligtvis över vad som är hälsosamt redan.

Sedan ser du till att promenera varje dag.

Lycka till.
Jag har psykisk ohälsa så det har påverkat mitt ätande. Tröstätande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in