2025-05-28, 14:45
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Faktafel. M med vittnen påstår att hon mest sitter med mobilen, ”leker lite med dom ” och inte kan skapa en strukturerad vardag. Det är inte samma sak som att det stämmer

Om M nu ska berätta ”hur hans sanning ser ut”, varför är du inte lika okej med att C berättat det? Du får applicera samma princip på båda tycker jag

Det är absolut nödvändigt att göra så, annars blir det bara diktande, och då kan man lika gärna bara säga, "jag skiter i hur det är, den fine Måns skall ha barnen ändå".
Citera
2025-05-28, 14:45
Medlem
Citat:
Faktafel. M med vittnen påstår att hon mest sitter med mobilen, ”leker lite med dom ” och inte kan skapa en strukturerad vardag. Det är inte samma sak som att det stämmer

Om M nu ska berätta ”hur hans sanning ser ut”, varför är du inte lika okej med att C berättat det? Du får applicera samma princip på båda tycker jag
"Tydligen" var det jag skrev.
Därför att om han gör det så verkar det bli i en riktig domstol. Ciara talade om sin sanning och lät folket vara domstol.
På det ena stället SKA du tala sanning. På det andra stället/sättet får du INTE ens "tala", hur mycket sanning det än är. Ganska stor skillnad.
Citera
2025-05-28, 14:51
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag tror många överanalyserar hans beteende, precis som i trådarna om till exempel My och Book. När drevet väl tagit fart så stör sig stalkerkärringarna på precis allt och tillslut finns det ingen möjlighet för deras offer att vara mänskliga överhuvudtaget.

Jag kan också slå sönder saker när jag blir arg. Jag har dåligt tålamod när det gäller att laga saker. Drar det ut på tiden så slår jag hellre sönder sakerna och köper nytt, mest för att jag blir sur på mig själv för att jag helt enkelt inte klarar av att fixa problemet.

Det betyder inte att jag misshandlar min kvinna eller barn och alla som känner mig tycker väl mest att det är kul när jag blir så arg, för de tycker jag är löjlig.

Det är aldrig okej att misshandla en kvinna men det är mänskligt att vara annorlunda, även om det finns folk på nätet som alltid kräver att deras hackkycklingar ska vara perfekta.

Finns nästan inga här som tänker så om Måns.

Det som sägs är att en som knarkar inte är en lämplig förälder.

Och tips till Måns är:

1. Sluta knarka
2. Sluta knulla runt

Otrohet är inte ok, såvida man inte lever i ett öppet förhållande. Självklart påverkar det äktenskapets chanser att överleva.

Ställ det mot Ciaras dåliga sidor som tycks vara, ostrukturerad och dålig matlagning.

Det låter i mina öron inte som riktigt lika hemska saker.
Citera
2025-05-28, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen

Och tips till Måns är:

1. Sluta knarka
2. Sluta knulla runt

Otrohet är inte ok, såvida man inte lever i ett öppet förhållande. Självklart påverkar det äktenskapets chanser att överleva.

Ställ det mot Ciaras dåliga sidor som tycks vara, ostrukturerad och dålig matlagning.

Överdrivet från Ciara och ingen kan veta om han varit otrogen eller ej. Det är bara skvaller

Det är här bevisat betydligt mer om Ciara som mycket frånvarande mamma och trots hemma så har barnflickan tagit hand om barnen allt ifrån 30-60 timmar. Det upplevs värre för barnen.
Citera
2025-05-28, 15:14
Medlem
Citat:
Det M och advokat MW vill är att HD ska bestämma att hovrätten prövar ärendet trots avslaget

”MZ yrkar att Högsta domstolen med ändring av Svea hovrätts beslut meddelar tillstånd till att hovrätten prövar överklagandet av Stockholms tingsrätts beslut av den 9 maj 2025.”

Lite senare i överklagandedokumentet får man väl säga att de tar sig ut på lite väl tunn is

Det som framkommit är alltså att Ms mamma tycker att C är lite ostrukturerad. Vilket brott !!!! Vilken brist i rollen som mor ! Vill dom att barnen ska bo i fosterhem eller vad håller dom på med?

”Tingsrätten synes ha dragit sin slutsats baserat på den omständighet att M skulle varit en mer frånvarande pappa än vad C var som mor. Om denna typ av omständigheter ska beaktas måste även C varande som mor beaktas. Det har med tydlighet framkommit att C brister i sin roll som mor och att Laura varit den som därmed stått för barnens struktur och ordning.”

Plus att barnflickan trots allt heter Lauren och inte Laura …

Så arbetar en narsissist. Ger sig aldrig.
Citera
2025-05-28, 15:24
Avslutad
Citat:

Vilken förälder skapar en ”strukturerad vardag” på sin fritid? Lauren jobbar med barnen och fattar ingenting verkar det som.
Jag lovar att i de andra familjerna hon arbetade i så var det inga föräldrar som satte klockan och satte upp ett schema för Lördag och Söndag på väggen;
Uppstigning: 07.00
Frukost: 07.00-07.30
Förmiddagsaktivitet: Läsa bok, sedan måla med vatten färger, 07.45-09.15
Mellanmål: 09.15
Utelek: 09.15-11.00
Matlagning: 11.00-11.30
Lunch: 11.30 osv.
Den där feta barnflickan har bara komplex och måste hävda att hennes oerhört enkla och okvalificerade jobb är så viktigt att just Ciara måste följa hennes jävla schema på sina lediga dagar.

Och som sagt, Måns har inte haft nån struktur alls i sin egen uppfostran så varken han eller hans föräldrar vet ens vad de menar med det de säger.

Äckligt jävla lågt och detta syftar INTE till barnens bästa utan ämnar bara skapa psykisk ohälsa av stress hos barnens primära vårdnadshavare.

Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Så arbetar en narsissist. Ger sig aldrig.
Citera
2025-05-28, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Överdrivet från Ciara och ingen kan veta om han varit otrogen eller ej. Det är bara skvaller

Det är här bevisat betydligt mer om Ciara som mycket frånvarande mamma och trots hemma så har barnflickan tagit hand om barnen allt ifrån 30-60 timmar. Det upplevs värre för barnen.

Det är ju bevisat att han varit otrogen.
30-60h? Det är inte mycket, är man själv med barn och har en sysselsättning så behöver någon passa barnen? Normal arbetstid är 40 h/ vecka exklusive resväg till och från sysselsättning. Ponera du har en sysselsättning 40h/vecka och addera 1-2 h resväg varje dag. Även om man ej har en fast sysselsättning och tar ströjobb - söker jobb- extra jobb osv så blir det många timmar i veckan.
Är man dessutom ensam med barn utan någon direkt avlastning från partner så blir det ju barnen som drabbas, så att som ensam behöva 30-60h är knappast mycket.
Citera
2025-05-28, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Vilken förälder skapar en ”strukturerad vardag” på sin fritid? Lauren jobbar med barnen och fattar ingenting verkar det som.
Jag lovar att i de andra familjerna hon arbetade i så var det inga föräldrar som satte klockan och satte upp ett schema för Lördag och Söndag på väggen;
Den där feta barnflickan har bara komplex och måste hävda att hennes oerhört enkla och okvalificerade jobb är så viktigt att just Ciara måste följa hennes jävla schema på sina lediga dagar.

Och som sagt, Måns har inte haft nån struktur alls i sin egen uppfostran så varken han eller hans föräldrar vet ens vad de menar med det de säger.

Äckligt jävla lågt och detta syftar INTE till barnens bästa utan ämnar bara skapa psykisk ohälsa av stress hos barnens primära vårdnadshavare.

Instämmer till 100%
Att dessutom fortsätta skapa stress och psykisk ohälsa för att sedan kunna använda det mot henne är ju ett super klassiskt manipulativ drag.
Vidrigt beteende
Citera
2025-05-28, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang

Oj, här kommer det uppgifter. Kan du visa var du hittat uppgifterna eller det är antagande som vanligt ?
Citera
2025-05-28, 15:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen

Och tips till Måns är:

1. Sluta knarka
2. Sluta knulla runt

Att knarka som förälder är illa.

Otrohet är iofs mänskligt och händer förr eller senare i de flesta förhållanden. Hur pass allvarligt man ser på det är högst personligt. Du kan ju vara en bra förälder även om du är otrogen.
Citera
2025-05-28, 15:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthew0rld
Det är klassat som våld att kasta saker om andra ser det. Det är psykologi och ofta ett tecken på att våldet trappas upp ett förtäckt hot
Nej, det där är feministiskt trams. Nolltolerans är omöjligt att uppnå, det är därför ni aldrig kommer att ha någon respekt.

Att folk kastar saker omkring sig när de blir arga händer nog oftare än vad du inbillar dig. Det är ett omoget beteende, men man kan ju inte gå omkring och stämpla alla män och kvinnor som beter sig på det viset som kapabla till att misshandla sin partner och barn.
Citera
2025-05-28, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonBlotKlott
Det är ju bevisat att han varit otrogen.
30-60h? Det är inte mycket, är man själv med barn och har en sysselsättning så behöver någon passa barnen? Normal arbetstid är 40 h/ vecka exklusive resväg till och från sysselsättning. Ponera du har en sysselsättning 40h/vecka och addera 1-2 h resväg varje dag. Även om man ej har en fast sysselsättning och tar ströjobb - söker jobb- extra jobb osv så blir det många timmar i veckan.
Är man dessutom ensam med barn utan någon direkt avlastning från partner så blir det ju barnen som drabbas, så att som ensam behöva 30-60h är knappast mycket.
Bevisat? Fram ned namn och datum!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in