Parongatans avatar

Moderatormeddelande

Postat av Parongatan 2025-05-24, 01:49
Moderator
Egna erfarenheter av myndighetsmissbruk, egna upplevelser av minnesförlust respektive återfåendet av minnet, irrelevanta sidospår rörande psykofarmaka eller annat som inte har en direkt koppling till trådämnet kan belönas med varningar.

Har rensat tråden på en mängd OT-inlägg som inte för diskussionen i den här tråden framåt i något avseende. Fortsätter de för tråden irrelevanta sidospåren, kan locket på varningsburken komma att stå på glänt - om inte på vid gavel.

/Moderator
2025-05-24, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Du skriver så otroligt klokt och med verklig insikt om svåra trauman utan missbruk!
Har själv växt upp med trauma sen dag ett i mitt liv och du skriver precis vad jag tänker!

Mest underskattade bidragsgivaren här, tråkigt att så få förstår detta, hon beskriver på pricken problematiken med förövarnas mentala sinnesstämning och deras likasinnades utstuderade propaganda här och i samhället.

Hur är en person som var verksam för fyra decennier sedan inom vårdens åsikter aktuella för detta fallet? Eller random snubbe som kommer in och klagar om hur de själva blivit behandlade i en rättegång där de förlorat barnen? Och män som ska berätta om hur dumma det andra könet är? Två kvinnor och tre barn är offer för en gärningsman i detta fallet.
Men tråden svämmar över av dessa arga män som identifierar sig med GM, gud förbjud att ett faktiskt offer ska uttala sig i ett fall med så många offer, en död, en överlevande, tre minderåriga vittnen, och ge sitt perspektiv. Det blir snedvridet.
Senast redigerad av Entilltomte 2025-05-24 kl. 14:59.
Citera
2025-05-24, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildsyrenen
Men herregud, 35 år sedan, psykvården funkar inte så nu. Inte ens utbildningar inom psykologi och psykiatri. Sen så finns inget som tyder på att ens H var på psyk. Det börjar bli så mycket olika spekulationer. Ta för fan reda på fakta, det handlar om flera familjer i spillror.

Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Testa att läs min första mening en gång till, och se om du förstår den bättre sen. Och förklara sedan gärna skillnaderna mot förr. Det finns en hel del som tyder på att H var psykotisk.
Jag har läst precis allt och dina svar. Du kan aldrig veta om H var psykotisk eller inte. Det kan ingen av oss som skriver veta. Det får framtiden utvisa. När FUPen kommer får vi reda på sånt. Du behöver inte vara psykotisk, för att utföra en våldshandling. Så om du nu är utbildad så vet du det.
Citera
2025-05-24, 16:10
Medlem
HomoDeuss avatar
Det är nu 10 dagar sedan H var vaken och talbar och häktades. Och flyttades från intensivvården till "vårdavdelning". Hans §7:a borde kanske också ha genomförts, om man inte har kö till dessa i Västerås.

Tycker nog att det lite väl tyst om H's hälsotillstånd. Omhäktningsförhandling lär hållas de närmaste dagarna (måste hållas senast inom två veckor efter häktning har jag för mig), så då lär det komma mer information.
Senast redigerad av HomoDeus 2025-05-24 kl. 16:13.
Citera
2025-05-24, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Det blir en intressant FUP att läsa men den kommer vara full av sekretessmarkeringar.

Hoppas han får ett hårt straff. Sjuk människa.

Instämmer!
Han skulle genomgå en p7a eller?
Citera
2025-05-25, 00:35
Medlem
Är det ingen annan som har något nytt eller sett något på nyheterna eller är det helt tyst just för att det inte finns något mer ännu?
Jag har försökt hängt med på nyheterna men inte sett något på i alla fall 2 veckor.
Eller om någon som känner antingen ex-frun eller han vet något mer?

Dom borde hållit förhör med henne om hennes hälsotillstånd är stabilt?

Men ja, antar att det kommer något inom dom närmaste dagarna...
Citera
2025-05-25, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isola999
Ursäkta? Jag frågar en helt vanlig fråga om någon läst/hört något på nyheterna.
Och undrade hur det är med ex-frun? Och om hon har förhörts...
Sen vill man väl självklart veta varför denna idiot begått denna onda gärning och se så han får sitt straff.

Ex-frun skrevs väl ut typ dagen/ dagarna efter dådet och kunde höras rätt omg, H har nog hörts nu och blev han inte häktad 1 månad direkt eller blandar jag ihop de med annan tråd?
Citera
2025-05-25, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isola999
Är det ingen annan som har något nytt eller sett något på nyheterna eller är det helt tyst just för att det inte finns något mer ännu?
Jag har försökt hängt med på nyheterna men inte sett något på i alla fall 2 veckor.
Eller om någon som känner antingen ex-frun eller han vet något mer?

Dom borde hållit förhör med henne om hennes hälsotillstånd är stabilt?

Men ja, antar att det kommer något inom dom närmaste dagarna...

Utredningen fortgår förmodligen och polisen håller tyst, överlevande offret har förmodligen ingen lust att prata med media.

Det har inte heller skrivits något om gärningsmannens tillstånd på länge, förmodligen bör han förflyttas till häkte snart då skärskadorna läkt tillräckligt.
Citera
2025-05-27, 01:31
Medlem
slowattacks avatar
Ni som skriver att ni känner H. Vad tror ni är anledningen till att han mördat N? Ni verkar ju mena att det är J som är boven här.
Citera
2025-05-27, 01:34
Avslutad
vem vaktar fanskapet på sjukhuset, kriminalvården eller polisen?

när blir jäveln släppt därifrån?
Citera
2025-05-27, 15:17
Medlem
Kriminalvården då han är häktad
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej

Citera
2025-05-27, 16:32
Medlem
Spector-583s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej

Släppt? Han blir eller är förflyttad till ett häkte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in