Citat:
Fast gärningsmän ljuger alltid och när det inte går att förneka brott lägger de skulden på offret eller andra och när det är omöjligt så påstår de att de inte minns, gått i sömnen och annat.
Man har självklart ansvaret både innan och när man tilldelas kännedom om den skada man omedvetet orsakat någon under blackout/minnesbortfall.
Men om man hade en psykofarmaka-framkallad blackout/minnesbortfall samtidigt man agerade och inte hade orsakat just den personen den skadan om man vore nykter, så hade man inte medvetet uppsåt att skada just den personen, utan det agerandet blir som att agera i totalt mörker mot någon som kan vara vem som helst, och när blackouten/minnesbortfallet släppt och någon enstaka minnesbild finns kvar och personen anar vad som hänt så kommer känslor av ånger.
Men om man hade en psykofarmaka-framkallad blackout/minnesbortfall samtidigt man agerade och inte hade orsakat just den personen den skadan om man vore nykter, så hade man inte medvetet uppsåt att skada just den personen, utan det agerandet blir som att agera i totalt mörker mot någon som kan vara vem som helst, och när blackouten/minnesbortfallet släppt och någon enstaka minnesbild finns kvar och personen anar vad som hänt så kommer känslor av ånger.
Otroligt märkligt att de alltid vid första påstådda blackouten begår våldsdåd.
Jag har haft flertalet blackouter utan att en enda gång försökt mörda någon. Jag har även gått i sömnen och uppträtt irrationellt utan att skada någon och jag har även haft PTSD och agerat utan att känna igen personen framför mig och trott att jag är under hot utan att försöka mörda personen. Inte ens när jag vaknade under PTSD och att sannolikt ha drogats och personen som försökt våldta mig var i full gång med något. Trots att jag den sista gången reagerade med PTSD och varken visste vem han var eller vad han gjorde när jag flög upp och tvingade in honom mot en vägg bort från mig och en annan person- attackerade jag med våld fast att det hade varit både lagligt (nödvärnsrätt) och mentalt förklarat av tillståndet jag befann mig i.
Konstigt att män alltid får "blackouter" och mördar barn och kvinnor eller våldtar dem men de får inte "blackouter" som innebär att de flyger på mycket större män. Jag med PTSD kan inte avgöra under hot, att jag mer sannolikt kan bli svårt skadad om jag går enot en man jag upplever som fara för liv och död pga min PTSD. Men det lyckas alltid männen göra, kontrollera sig så de inte går på stora starka män istället för svaga kvinnor och barn.

och nej, under en ptsd blackout så försvinner inte minnet såsom vid minnesförlust. Du är där men utan att veta vad som pågår utan angriper/närmar dig personen framför dig i tron att den är ute efter att skada .