Citat:
Ursprungligen postat av
PontusVonPluring
Spelar ingen roll om pengar kommer in eller går ut från en svensk bank. Är det över 10 000kr så måste man övertyga en idiot som sitter och klipper/klistrar generella frågor/svar.
Juat nu vill jag för över 30 000kr från min lön till min bank i schweiz. Det fick jag inte, de vill veta vad pengarna ska användas till. Detta är till en bank i mitt namn. En bank jag ofta skickar pengar till. Do k aldrig över 1000 euro.
Sa bara att jag vill ha de i min andra bank för att de är säkrare där. Sen vad jag ska använda dom till? Inte fan vet jag? Köpa mjölk imorgon kanske. Serva bilen om en månad? Vafan?
Vad svarar retardesen med tror ni? Att jag ska bifoga ett kontrakt eller studieintyg eller jag vet inte vad mer för efterblivna saker som styrker vad pengarna ska användas till.
Liksom wtf?
Kommer föra över 9000kr åt gången iställler så inte nån anställd med downs syndrom får min transaktion på sitt skrivbord.
Det är lagar mot penningtvätt som är orsaken till detta.
Sådana lagar behöver tyvärr numera, i och med internet.
Det kommer antagligen bli ännu värre framöver, för kriminella tjänar tusentals miljarder globalt årligen. Något måste göras.
Bara svara på frågorna, bli inte sur, ta det inte personligt, så blir allt bra.