Citat:
Sant, så sant. Jag känner mig verkligen som en människa med alla våra felaktigheter. Hon är det med, en naiv och oerfaren sådan. Jag har försökt, verkligen försökt att förklara att hon inte ska satsa på mig, att jag inte är kär i henne och att hon får gå och hitta någon annan. Men ni vet hur det är när man är olyckligt kär och efterbliven i hela huvet: Man skiter i det och ser bar hur "fin" personen är när den gör si mot dig och får dig att känna "så".
Förstår inte dömandet. TS tycker om tjejen och vill ha henne som kompis. Kompisrelationer kan bli djupa. Tjejen var olyckligt kär. Inget fel på det heller, de flesta måste vara det. Känns mer som antingen TS varit otydlig eller tjejen tror att hon fortfarande kan få TS. Sedan svartsjuka är riktigt vidrigt, det är det enda negativa.
De är människor båda två. Det är inte meningen att det ska vara lätt i livet utan det blir så här ibland.
De är människor båda två. Det är inte meningen att det ska vara lätt i livet utan det blir så här ibland.
Det går att bli kompisar, men inte såhär.
Citat:
Jag förklarade det för henne på sms. Hon kontrade då sarkastiskt att "ja allting är väl mitt fel". Känns lite väl att säga att "Du får skylla dig själv!" men på ett sätt så är det så.
Ovan skrev du i ditt första inlägg i denna tråd. Som du beskriver det var det hon som började ställa en massa frågor som du svarade på. Dvs hon är lika skyldig till detta som du är. Egentligen mer skyldig då hon var drivkraften bakom genom att ställa alla dessa frågor till sig. Hon kunde ha sagt "Stopp, jag vill inte höra mer." Men istället fortsatte hon. Hon grävde sin egen grop.
Antingen berättar du inte vad som egentligen hände, t ex utelämnar saker eller så är du alldeles för snäll i din bedömning av henne. Om det du skriver stämmer drog hon på sig detta alldeles själv. Att hon nu är arg och besviken har mer att göra med att hon nu vet att du inte vill ha henne. Du har "dödat" hennes hopp och hoppet är det som många olyckligt kära lever för. Dör det, då kan kärleken snabbt förvandlas till raka motsatsen och det är orsaken till hennes beteende mot dig.
// CC
Antingen berättar du inte vad som egentligen hände, t ex utelämnar saker eller så är du alldeles för snäll i din bedömning av henne. Om det du skriver stämmer drog hon på sig detta alldeles själv. Att hon nu är arg och besviken har mer att göra med att hon nu vet att du inte vill ha henne. Du har "dödat" hennes hopp och hoppet är det som många olyckligt kära lever för. Dör det, då kan kärleken snabbt förvandlas till raka motsatsen och det är orsaken till hennes beteende mot dig.
// CC
Om det är något jag utelämnat så är det inte mycket. Det var en del smsande efter men det var mest vem som sa vad och hur jag får henne att känna.
Möjligtvis snäll men också empatisk för hur det skulle kännas om en vän svek en på det viset.
Hon verkar äntligen fattat att jag inte kommer bli hennes, ja. I det här fallet kanske något så drastiskt krävdes.
De säger att kärlek och hat är nära besläktade.