2025-05-26, 06:54
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Nice girls finish last.
Citera
2025-05-26, 08:20
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VirusetMicrosoft
Hej alla Flashbackare,
Jag mår förjävligt.

Bakgrund
Jag dejtade en tjej, låt oss kalla henne "K", ett tag och efter lite fram och tillbaka så bestämde jag mig för oavsett hur fantastisk hon är så är jag inte och kommer jag inte bli kär i henne. Problemet var väl att hon faktiskt råkat bli kär i mig. Något som f.öv. inte har hänt henne tidigare. Bara så ni förstår vikten av henne som person så är hon någon som skulle ge allt för sina vänner och tänker på alla förutom sig själv. Till exempel: Ställer upp, är där för dig när något har hänt, ger presenter skräddarsydda till mig och är den mest stöttande personen jag träffat bara för att nämna några. Så vi bestämde oss för att vara vänner.

Så hon är alltså kär i mig och vi ska bara vara vänner -Ja det här kommer gå jättebra...

Jag uppmanar henne att dejta andra då jag inte kommer att kunna ge henne det hon söker. När frågan kom upp om mitt dejtande så sa hon att hon inte ville höra om det och att hon bara skulle bli ledsen och svartsjuk. Jag har gjort henne ledsen för andra grejer som jag bett om ursäkt för och sagt att jag inte ska göra igen.
Med risk för att verkligen outa mig själv så tar jag med detaljen att hon var öppen för att ha en trekant med mig och en annan tjej. Nu i efterhand Världens sämsta idé.

Efter en del fram och tillbaks så bestämmer jag mig för att ladda ner några appar och lyckas få en tjej på tråden. Vi träffades och hade sex. So far so good, det enda jag behöver göra är att inte säga det här till min vän K.

Samtalet
Jag ringer upp henne och pratar om en del annat. Sedan så frågar jag om jag kan ta upp en fråga om sex. Hon svarar ja i hopp om att jag ska vilja ha sex med henne trots att vi sagt att vi inte ska ha det. Jag frågar om hon fortfarande vill ha den där trekanten. (idiot)

Hon blir nyfiken och tänker att jag vill ha det först och främst med henne och den andra tjejen skulle vara blott någon form av bihang. Jag säger att det är nog bäst att hon och jag inte har trekant då jag inte vill riskera vår vänskap. Och jag vet vad du tänker: Om du inte ville riskera den varför tog du upp det från första början?

Hon får reda på att jag har en annan tjej på gång och börjar ställa frågor. Jag ljuger inte och hon blir ju förstås mer och mer nyfiken. Hon frågar om jag pratat med en tjej och jag säger ja inte riktigt.(Jag har träffat henne)
Hon frågar hur hon ser ut och jag delar hennes profil. Hon tycker inte om henne och jag säger att det inte är så bra bilder. Ja precis, hur dum får man va?
K undrar då om hur jag vet hur hon ser ut? Har vi haft videosamtal? Jag säger då att jag träffat henne.
Har ni legat frågar hon. Ja säger ja.
Hur var det? (Varför frågar man det om man är i hennes position?)
Det var väl nice. (Varför svarar man det om man är i min position?!)
Men hon var väl inte bättre än mig?
Gav ett icke svar. Påminde om när Ross gör slut med Rachel i Friends.
Sen kallade hon mig ett svin och la på.

Efterföljd
Jag fattar inte hur man kan vara så dum. Jag visste att det här skulle hända men jag gjorde det ändå. K tycker nu att jag har behandlat henne som skit och att hon aldrig kommer förlåta mig. Att hon blir äcklad av mig.
Jag har inte känt en sån här ånger på länge. Jag har verkligen sårat en person jag bryr mig om inte bara en gång utan efter jag sagt att jag inte ska göra så igen flertalet gånger. Jag önskar jag kunde åka tillbaka i tiden och göra det annorlunda men det går inte. Det som är sagt är sagt och gjort gjort.

Fråkor
Hur går jag vidare?
Har du varit med om någonting liknande?
Andra tankar och funderingar?
Och den viktigaste frågan: Hur upprättar jag det här på bästa sätt? Är det bästa att hålla sig borta och låta henne vara med andra ifred? Eller ska jag be om ursäkt även fast jag inte knappt tycker jag förtjänar det? Eller ska jag åka hem till henne och be på mina knän?

Ni behöver inte understryka hur dum jag är för jag tror det ovan inkl. titeln gör det väldigt tydligt. Jag klankar ner på mig själv tillräckligt just nu. Kan inte fatta att jag sårat en person som jag håller av och gjort så mycket för mig. Jag mår skit.

Så du försöker manipulera en tjej du vet är kär i dig till att ha en trekant med dig och en annan tjej. Du är utan tvekan ett svin.

Vad är du ute efter nu? Att någon ska tycka synd om dig?

Innerst inne visste du exakt vad du höll på med. Ett mycket fattigt försök. Men det är väl inget att gråta över. Den tjejen verkar ändå vara helt fucked i huvudet.
Citera
2025-05-26, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Det var väl väldigt självklart från början att du och hon som är kär i dig, aldrig kunde vara vänner. Jag är helt övertygad om att hon innerst inne har hoppats på att du så småningom skulle bli kär i henne, när du ”inser hur bra och fin hon är”. Syndromet brukar kallas ”kvinnor som älskar för mycket”. De ger och ger av sig själva i hopp om att mannen de är kära i, slutligen ska komma på att hon är så enormt värdefull att han inte vill mista henne.

Dessa kvinnor begår våld på sig själva. De blir till slut känslomässigt utbrända eftersom de inte får tillbaka lika mycket som de ger. Snarare blir de utnyttjade i sin tro att de kan få mannen att ändra sig. Dessa kvinnor är medberoende och borde lägga energin på sina egna liv, istället för att fokusera på mannens känsloliv.

Är den ena parten kär medan den andra bara vill vara vän, slutar det i princip nog alltid med att den som är kär blir sårad. Jag har lärt mig att det är bäst att inte ha någon kontakt överhuvudtaget, när respektive känslor inte matchar varandra.

En orm i friend zonen är vad hon är. Någon som låtsas vara vän i hopp om mer.

Varför krångla till detta medför någon ny term som utmålar tjejen som ett offer när fenomenet är väldig vanligt? Vilken skev kvinnosyn, att alltid behöva beskriva kvinnan som ett objekt, offer istället föra subjekt, aktör. Offermentaliteten är löjlig. Hon var aldrig hans vän, hon var någon som låtsades vara en vän. Att kalla fjäsk och manipulation för "älskar för mycket" är helvrickat. Hon gjorde va hon kunde för att försöka vinna över honom. Precis som en törstig snubbe som hoppas att han ska bli tillsammans med den där tjejkompisen.

Älskar för mycket... Nej en orm kallas det.
Citera
2025-05-26, 17:15
Medlem
VirusetMicrosofts avatar
Hej igen,

Tack för alla era svar. Jag har läst dem och uppskattar feedbacken. Det har varit blandade valörer och jag ämnar återkomma snarast.

Uppdatering
Jag har skrivit ett långt meddelande till K där jag meddelat henne att jag bryter kontakten (och att hon säkert ville bryta den ändå). Jag skrev hur fantastisk jag tycker hon är och jag aldrig nådde upp till hennes vänskap.
Vissa av er kanske tycker att jag borde sågat henne och att hon får skylla sig själv och att jag nu är en jävla toffel-SIMP. Men enligt min mening så om man argumenterar i sin ursäkt så är man faktiskt inte ledsen. Och även om jag kanske tycker en massa saker så lägger jag dem åt sidan för att min ursäkt ska nå fram. Sen får hon jobba på sig själv på egen hand. Det är inte längre min plats att peta i.

Hon har några saker kvar hos mig som jag ska lämna när vi ses på ett fik på torsdag. Ska försöka att inte göra något dumt då.

Mer info kommer...
Citera
2025-05-26, 17:24
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är nog kört. Om den där tjejen inte är väldigt konstig och annorlunda mot andra tjejer.

Trekant är något extremt i verkligheten, det förekommer knappast. Om du ska göra sådant överhuvudtaget, ska du absolut inte blanda in varken dina kvinnliga vänner, eller kvinnor som du är kär i eller som är kära i dig. Utan det får du göra med mer extremt sexintresserade och utlevande kvinnor, som söker just sådana upplevelser - och som sedan är diskreta och inte börjar hänga efter dig och vilja något mer. Antar att de finns på ställen som Body Contact. Men dra inte in vanliga, normala tjejer i det, och prata inte ens med dessa om det. Det kan bara sluta i katastrof.
Att det är kört för TS är vi ense om.

Att man inte kan ha trekant med kvinnliga vänner eller de man är kär i är ju fel. Det går alldeles utmärkt och det är absolut vanligare än vad många tror och är naturligtvis fullkomligt normalt. Vi (jag och min fru) har haft det många gånger och så länge som båda är på samma våglängd så är det bara fantastiskt roligt och härligt.
Citera
2025-05-26, 17:35
Medlem
SnutteFia03s avatar
Även om det hela var rätt klumpigt agerat så anser jag inte att du själv bär hela skulden. Håller med om en del som CC75 skrev. Sen var det ju K som ställde ledande frågor om huruvida "hon var bättre än henne" i sängen.

Du ska absolut inte kräla i stoftet för henne och be på dina bara knän. Räcker med att be om ursäkt bara för att lätta ditt samvete.

Annars så låter det som en ohållbar situation och det är kanske bättre att ni går skilda vägar.

Du skrev också något om att det kanske var ett undermedvetet sätt för dig att "avsluta" eran vänskap, men har du tänkt på att det kanske var så fast från hennes håll? Att det finns en del som avslutar relationer genom att skapa en konflikt är inte helt ovanligt, speciellt om de upplevt sig som starkt känslomässigt bundna till personen i fråga. Det skulle förklara mycket av hennes smått märkliga agerande i den här situationen.

Edit: Såg nu att du uppdaterat och valt att avbryta.
Senast redigerad av SnutteFia03 2025-05-26 kl. 17:48.
Citera
2025-05-26, 18:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok

Att man inte kan ha trekant med kvinnliga vänner eller de man är kär i är ju fel. Det går alldeles utmärkt och det är absolut vanligare än vad många tror och är naturligtvis fullkomligt normalt. Vi (jag och min fru) har haft det många gånger och så länge som båda är på samma våglängd så är det bara fantastiskt roligt och härligt.

Jaha, men då lever ni väl i någon konstig och ovanlig subgrupp av samhället...
Citera
2025-05-26, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok

Det är inte normalt oavsett om det fungerar för dig och din fru. Det är ett vansinnigt påstående. Självklart kan det fungera och jag säger inte att det inre gör det istället ditt äktenskap. Men det är inte normalt. Inte ens nära. Det är ett kraftigt normbrytande beteende, inget fel med det.
Citera
2025-05-26, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
En orm i friend zonen är vad hon är. Någon som låtsas vara vän i hopp om mer.

Varför krångla till detta medför någon ny term som utmålar tjejen som ett offer när fenomenet är väldig vanligt? Vilken skev kvinnosyn, att alltid behöva beskriva kvinnan som ett objekt, offer istället föra subjekt, aktör. Offermentaliteten är löjlig. Hon var aldrig hans vän, hon var någon som låtsades vara en vän. Att kalla fjäsk och manipulation för "älskar för mycket" är helvrickat. Hon gjorde va hon kunde för att försöka vinna över honom. Precis som en törstig snubbe som hoppas att han ska bli tillsammans med den där tjejkompisen.

Älskar för mycket... Nej en orm kallas det.
Det kan nog finnas inslag av både och. Å andra sidan låter det väldigt manipulativt det du beskriver. Vad vill man åstadkomma med att vara så manipulativ? Om personen ifråga är så pass beräknande, undrar jag om hon verkligen skulle bli sårad av att TS träffade någon annan. Manipulativa människor brukar väl inte bry sig särskilt mycket. De är sig själva nog, på något sätt.
Citera
2025-05-26, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Det kan nog finnas inslag av både och. Å andra sidan låter det väldigt manipulativt det du beskriver. Vad vill man åstadkomma med att vara så manipulativ? Om personen ifråga är så pass beräknande, undrar jag om hon verkligen skulle bli sårad av att TS träffade någon annan. Manipulativa människor brukar väl inte bry sig särskilt mycket. De är sig själva nog, på något sätt.

Jag vet inte om manipulativa människor bryr sig eller ej, tror de flesta har kapaciteten men de riktigt high mach individerna brukar inte vara så lätta att se igenom.

Detta är ju rätt tydligt ändå. Hon fjäskar och visar sig från den bästa sidan. Helt enkelt försöker framstå som någon hon tänker att TS kulle vilja bli tillsammans med. Tror det är rätt mänskligt att vilja visa sin bästa sida för den man är kär i.

Samtidigt är det enligt mig omoget och kalkylerande att låtsas vara någons vän i hopp om mer. Tror iofs många gjort det någon gång framförallt som ung. Friend zonen kan verkade bättre än att bryta med den man är intresserad av. Men de flesta inser nog rätt snabbt att det är en hemsk situation. Jag provade själv på det där i någon månad, när jag var 11...
Citera
2025-05-26, 22:37
Medlem
VirusetMicrosofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Män och kvinnor kan inte vara vänner till att börja med, och definitivt inte om man knullar.
Det går, om man slutar ligga och ingen är kär i den andra. Så inte i det här fallet alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Först och främst verkar du ju ha ett väldigt skevt och sjukt förhållande till dina känslor. Som om du är rädd för känslor.

Du tror man kan bestämma om man blir kär eller inte? Varför är du rädd för att bli kär?
Nej, jag skrev att jag inte kan styra mina känslor och av anledningen att jag inte är kär i henne så kan jag inte styra mina känslor till att bli det. Det finns de som är tillsammans och gifter sig med sin bästa vän och aldrig blir kära, men det är inte jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Alltid lätt att titta i backspegeln och funderat över hur man skulle ha gjort. Allt är enklare när man har facit - eller hur? Du kan oavsett vilket inte göra om. Det bästa är att låta henne vara. Det är kanske enklare för henne att gå vidare och släppa taget om dig om hon är arg på dig och ser dig som ett svin. Det är kanske den bästa sak du kan ge henne på ett sätt.
Ja, det klart. Och nej det går ju inte att vrida tillbaka tiden. Allting känns väldigt mänskligt.
Ja, kanske...

Citat:
Det känns lite som att ni båda haft ganska otydliga gränser för er vänskap. Du genom att överväga en trekant med henne trots vetskapen om att hon är kär i dig och hoppas på mer. Hon genom att behålla en vänskap och hoppas på mer, genom att också spela med.

Det är svårt att bara vara vänner när en är mer investerad i det än den andra - och när man har ett förflutet.
Det är väldigt tydligt nu. Den här tråden har fått mig att ifrågasätta hela saken. Vi båda var väl naiva och ville ha något på ett sätt. Hon kommer ju dock inte be om ursäkt för det men det överlever jag.
Citera
2025-05-26, 22:41
Medlem
VirusetMicrosofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Veckans Chad-problem tråd? Skämt åsido, faktiskt ganska labilt att jäklas med andra människors känslor på det sättet, likt en kvinna. Du är en man, var bättre än så.
Ja, det vore kanske mer manligt att bara bryta vid första vetskapen av att hon är kär i mig och jag inte var det tillbaka. Men samtidigt så är det sånt svartvitt beteende som gör mig, om jag får säga det själv, förstår kvinnor bättre än någon "Mr. AlphaTestoChadFace".

För övrigt så kollade jag in din signatur och det var mycket underhållande. Kan, men tror inte jag behöver skriva mer än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in