Citat:
Ursprungligen postat av
Severloh
Män och kvinnor kan inte vara vänner till att börja med, och definitivt inte om man knullar.
Det går, om man slutar ligga och ingen är kär i den andra. Så inte i det här fallet alltså.
Citat:
Ursprungligen postat av
stycket
Först och främst verkar du ju ha ett väldigt skevt och sjukt förhållande till dina känslor. Som om du är rädd för känslor.
Du tror man kan bestämma om man blir kär eller inte? Varför är du rädd för att bli kär?
Nej, jag skrev att jag
inte kan styra mina känslor och av anledningen att jag inte är kär i henne så kan jag inte styra mina känslor till att bli det. Det finns de som är tillsammans och gifter sig med sin bästa vän och aldrig blir kära, men det är inte jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Maviel
Alltid lätt att titta i backspegeln och funderat över hur man skulle ha gjort. Allt är enklare när man har facit - eller hur? Du kan oavsett vilket inte göra om. Det bästa är att låta henne vara. Det är kanske enklare för henne att gå vidare och släppa taget om dig om hon är arg på dig och ser dig som ett svin. Det är kanske den bästa sak du kan ge henne på ett sätt.
Ja, det klart. Och nej det går ju inte att vrida tillbaka tiden. Allting känns väldigt mänskligt.
Ja, kanske...
Citat:
Det känns lite som att ni båda haft ganska otydliga gränser för er vänskap. Du genom att överväga en trekant med henne trots vetskapen om att hon är kär i dig och hoppas på mer. Hon genom att behålla en vänskap och hoppas på mer, genom att också spela med.
Det är svårt att bara vara vänner när en är mer investerad i det än den andra - och när man har ett förflutet.
Det är väldigt tydligt nu. Den här tråden har fått mig att ifrågasätta hela saken. Vi båda var väl naiva och ville ha något på ett sätt. Hon kommer ju dock inte be om ursäkt för det men det överlever jag.