2025-05-26, 19:05
Medlem
Telepatisks avatar
Är det verkligen han då? Instagram:en är lite udda kanske men han ser ju ändå normal ut. Men det är väl en fördom att stalkers är feta incels typ..
Citera
2025-05-26, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chiquita
Finns ett poddavsnitt med honom på Spotify, sök på Skoeldhamn (Engelsk stavning av efternamnet). AW som slutade i häktet heter den.

Lyssnat på det nu. Shit vilken nolla. Och sen hans IG. Säkert en kille som tycker att han är så jävla snygg och tror att han har chans på Bianca. Kräks…
Citera
2025-05-26, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Är det verkligen han då? Instagram:en är lite udda kanske men han ser ju ändå normal ut. Men det är väl en fördom att stalkers är feta incels typ..

Narcissister och psykopater är väl oftast snygga och välvårdade, eller?
Citera
2025-05-26, 19:07
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagflickan
Narcissister och psykopater är väl oftast snygga och välvårdade, eller?
Vem har sagt att alla stalkers (eller åtminstone honom) är narcissister och/eller psykopater?
Citera
2025-05-26, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Vem har sagt att alla stalkers (eller åtminstone honom) är narcissister och/eller psykopater?

Bara att titta på hans IG så har du svaret själv.
Citera
2025-05-26, 19:11
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagflickan
Bara att titta på hans IG så har du svaret själv.
Vilken fantastisk psykiatrisk utredning du har utfört på honom
Citera
2025-05-26, 19:15
Medlem
Tror jag vet vem detta är. Någon som kan kolla upp om han har hetat Ramin Soltani eller liknande innan?
Senast redigerad av Bibo19 2025-05-26 kl. 19:21.
Citera
2025-05-26, 19:41
Medlem
Obehaglig typ! Skulle vara intressant vad man kunde gräva fram om honom i en egen tråd..
Citera
2025-05-26, 20:12
Medlem
Klasgoran88s avatar
Är det nån skillnad på stalking och olaga förföljelse som jag läste att han var häktad för?
Eftersom polisen lr åklagaren blir det väl har beslutat att häkta honom så måste han val typ kommit hem till Bianca?
Att förfölja nån på stan lr skicka massa dm’s leder väl knappast till häktning?
Citera
2025-05-26, 20:33
Medlem
shinystars avatar
Tyvärr är jag inte förvånad. Följer henne på Insta och en del av hennes följare är ju helt otroligt creepy. Gubbar som säger typ "min älskling, vi ses snart", "min Bianca, du vet vad jag vill" med massa hjärtan etc etc. Creepy! Sen är det en tant som börjar på A som hatar på alla hennes inlägg som riktigt kastar ut okvädningsord. Kollade nu och det verkar väldigt upprensat i kommentarsfälten, men har tänkt länge att det är helt sjukt hur folk håller på.
Citera
2025-05-26, 20:33
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Är det nån skillnad på stalking och olaga förföljelse som jag läste att han var häktad för?
Eftersom polisen lr åklagaren blir det väl har beslutat att häkta honom så måste han val typ kommit hem till Bianca?
Att förfölja nån på stan lr skicka massa dm’s leder väl knappast till häktning?

Stalking heter formellt olaga förföljelse i brottsbalken. Något bör ha hänt i torsdags eftersom gärningsbeskrivningen gäller fram t o m det datumet.

Citat:
Ursprungligen postat av Åklagarens gärningsbeskrivning

Brott
Olaga förföljelse 2024-10-11 -- 2025-05-22 på olika platser i Stockholms city samt, Stockholms län.

Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
När greps han. Och finns de någon häktningsframställan månntro?

Han greps i fredags 2025-05-23 kl 13:10 efter att ha anhållits i sin frånvaro tidigare samma dag.

Citat:
Ursprungligen postat av Bibo19
Tror jag vet vem detta är. Någon som kan kolla upp om han har hetat Ramin Soltani eller liknande innan?

Mrkoll.se listar inget namnbyte men den tjänsten är inte alltid rätt.

Häktningsframställan och häktningsprotokoll:

https://gofile.io/d/8kXrAM
Citera
2025-05-26, 20:39
Medlem
Klasgoran88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinystar
Tyvärr är jag inte förvånad. Följer henne på Insta och en del av hennes följare är ju helt otroligt creepy. Gubbar som säger typ "min älskling, vi ses snart", "min Bianca, du vet vad jag vill" med massa hjärtan etc etc. Creepy! Sen är det en tant som börjar på A som hatar på alla hennes inlägg som riktigt kastar ut okvädningsord. Kollade nu och det verkar väldigt upprensat i kommentarsfälten, men har tänkt länge att det är helt sjukt hur folk håller på.

Konstigt att hon som är så rik inte anlitar nån att rensa bland kommentarerna på hennes sociala medier, ser ju inte bra ut att det ligger kvar massa skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in