2025-05-26, 20:12
Medlem
Är det nån skillnad på stalking och olaga förföljelse som jag läste att han var häktad för?
Eftersom polisen lr åklagaren blir det väl har beslutat att häkta honom så måste han val typ kommit hem till Bianca?
Att förfölja nån på stan lr skicka massa dm’s leder väl knappast till häktning?
Citera
2025-05-26, 20:33
Medlem
shinystars avatar
Tyvärr är jag inte förvånad. Följer henne på Insta och en del av hennes följare är ju helt otroligt creepy. Gubbar som säger typ "min älskling, vi ses snart", "min Bianca, du vet vad jag vill" med massa hjärtan etc etc. Creepy! Sen är det en tant som börjar på A som hatar på alla hennes inlägg som riktigt kastar ut okvädningsord. Kollade nu och det verkar väldigt upprensat i kommentarsfälten, men har tänkt länge att det är helt sjukt hur folk håller på.
Citera
2025-05-26, 20:33
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Är det nån skillnad på stalking och olaga förföljelse som jag läste att han var häktad för?
Eftersom polisen lr åklagaren blir det väl har beslutat att häkta honom så måste han val typ kommit hem till Bianca?
Att förfölja nån på stan lr skicka massa dm’s leder väl knappast till häktning?

Stalking heter formellt olaga förföljelse i brottsbalken. Något bör ha hänt i torsdags eftersom gärningsbeskrivningen gäller fram t o m det datumet.

Citat:
Ursprungligen postat av Åklagarens gärningsbeskrivning

Brott
Olaga förföljelse 2024-10-11 -- 2025-05-22 på olika platser i Stockholms city samt, Stockholms län.

Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
När greps han. Och finns de någon häktningsframställan månntro?

Han greps i fredags 2025-05-23 kl 13:10 efter att ha anhållits i sin frånvaro tidigare samma dag.

Citat:
Ursprungligen postat av Bibo19
Tror jag vet vem detta är. Någon som kan kolla upp om han har hetat Ramin Soltani eller liknande innan?

Mrkoll.se listar inget namnbyte men den tjänsten är inte alltid rätt.

Häktningsframställan och häktningsprotokoll:

https://gofile.io/d/8kXrAM
Citera
2025-05-26, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shinystar
Tyvärr är jag inte förvånad. Följer henne på Insta och en del av hennes följare är ju helt otroligt creepy. Gubbar som säger typ "min älskling, vi ses snart", "min Bianca, du vet vad jag vill" med massa hjärtan etc etc. Creepy! Sen är det en tant som börjar på A som hatar på alla hennes inlägg som riktigt kastar ut okvädningsord. Kollade nu och det verkar väldigt upprensat i kommentarsfälten, men har tänkt länge att det är helt sjukt hur folk håller på.

Konstigt att hon som är så rik inte anlitar nån att rensa bland kommentarerna på hennes sociala medier, ser ju inte bra ut att det ligger kvar massa skit.
Citera
2025-05-26, 20:48
Medlem
shinystars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Konstigt att hon som är så rik inte anlitar nån att rensa bland kommentarerna på hennes sociala medier, ser ju inte bra ut att det ligger kvar massa skit.

De gör ju det. Rensar upp. Men hon får ju otroligt många kommentarer på varje inlägg, och kommentarer kan ju komma lite när som, så det är väl ett fullt sjå att keep up.
Citera
2025-05-26, 21:48
Medlem
Citat:
Tror jag vet vem detta är. Någon som kan kolla upp om han har hetat Ramin Soltani eller liknande innan?
Han heter Ramin i andranamn så det är nog han.
Citera
2025-05-26, 22:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Obehaglig typ! Skulle vara intressant vad man kunde gräva fram om honom i en egen tråd..

Det skulle vara intressant att få veta hur han har stalkat henne?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-05-26 kl. 22:05. Anledning: Tillägg
Citera
2025-05-27, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Det står att det är på flera platser i Sthlm så antar fysiskt. Sen blir det intressant att se hur närgången han har varit. Obehaglig människa.
Citera
2025-05-27, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Det tillhör väl inte vanligheterna att man häktas för det här brottet så det har nog varit rätt intensivt.
Citera
2025-05-27, 11:27
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redherring1
Vem är stalkern F*bi*n Sköldh*mn??
Är det den där incelkillen som står och vevar på en säck på insta?
Han ser verkligen ut att vara ensam och fokuserad på sig själv. Tragiskt.
Citera
2025-05-27, 11:52
Medlem
Fan vad sexig hon är i den senaste reklamen - intimissimi.
Citera
2025-05-27, 12:19
Medlem
Borde väl vara ett besöksförbud inblandat. Jag fick själv 1 års utvidgat besöksförbud direkt, 14-21 feb, bara 1 veckas tid, denne fabian har ju hållit på lite längre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in