Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Nej. Återigen. Det är knappast åsikter Liberalerna vill lagstifta mot. Då vore de inga liberaler. Ditt kvinnohat kommer du givetvis få yttra. Så länge det inte går över till uppvigling att begå våldsbrott mot kvinnor.
Har du aldrig varit inne på obskyra incelsidor på nätet? Där får du se kvinnohat som övergår i uppvigling och hetsanden till att begå våldsbrott mot kvinnor.
Detta har SÄPO redan koll på, sedan flera år tillbaka. Vore givetvis fint om det också kunde terrorklassas.
Eller ska det behöva hända saker innan du/andra inser allvaret? Skjutning där det är kvinnor och manliga chads som skjuts ihjäl/skadas allvarligt.
På de där obskyra incelsidorna avhumaniserar kvinnohatiska incels kvinnor. De ser kvinnor som robotar. Som behöver utrotas och våldtas. De ser inte kvinnor som människor. De kvinnohatiska incelsen Uppviglar och hetsar varandra... Som sagt. Obehaglig läsning. Och den formen av kvinnohat borde givetvis terrorklassas.
Det kvinnohat man ser här på FB är rena rama gulli-gullet i jämförelse.

1. Om du kallar svenska folkpartiet för liberaler så förstår du nog inte vad liberalism är. Östtyskland kallade sig för demokratisk republik, det var ingen demokrati för det.
Svenska folkpartiet har varit de värsta förbudsivrarna inom svensk politik, tex. tvingande av män att uttnyttja för'ldraledigheten då politiker vet mycket bättre än familjer hur föräldraledigheten gör störst nytta.
Svenska folkpartiet är ta mig fan inget liberalt parti.
2. Sedan svamlar du om saker det redan finns lagstiftning mot. Det finns väl ingen ide att införa lagar mot saker vi redan har lagar mot? Och som du skriver själv att SÄPO arbetar mot.
Och nej, jag har aldrig varit inne på ett incelforum där man beskriver vad man vill göra med kvinnor. Varför skulle jag besöka dessa?