2025-05-26, 14:52
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
I den liberala feministiska demokratin hade sd, kd och delar av m förbjudits.
Eftersom "kvinnohat" används så subjektivt bland folk som kräver tolkningsföreträde kan vad som helst ses som kvinnohat bland yrkeskränkta by proxy. Det kan rent av slå tillbaka mot Liberalerna - vilket skulle glädja mig.

Det finns ju för fan massor av kvinnor som anser att åsikten att kvinnor också måste ta egenansvar är Kvinnohat™.
Citera
2025-05-26, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belowmepls
Wow... du bor alltså i Sverige och påstår på fullaste allvar att det inte existerar något hat mot "inhemska" dvs svenskar.

Jag blev anklagad (tillsammans med resten av killarna i klassen) och skuldbelagd för våldtäkter och partnervåld som ingen av oss hade någonting med att göra. Du håller säkert med om att det är helt riktigt att det är så. Sedan påstår du att det inte finns något hat mot män. Vad fan kallar du detta för? Misstänker att en majoritet av alla svenska unga grabbar har blivit utsatt för något liknande i plugget. Det var inte heller något som hände en gång. Det var överallt och hela tiden i olika varianter.

Det finns nog inte tillräckligt med psykofarmaka och terapi på den här planeten för att fixa din mentala sjukdom.

nej det existerar inget hat mot svenskar specifikt.
Betyder inte att där inte kan sitta människor som avskyr svenskar...men det är överhuvudtaget inte en faktor i det svenska samhället.

Att du i plugget får information om att där existerar fenomen som sexuellt våld och partnervåld och att detta ofta bygger på patriarkala normer...är inte anklagelser riktat mot dig som person, eller ens din könstillhörighet...det är kritik riktat mot normer som konstruerar din könsroll.
Citera
2025-05-26, 14:53
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kvinnohatare som vill begå våldsbrott mot kvinnor hatar även manliga chads. Och har inget emot att mörda manliga chads.

Fast då är det ju inget dåd riktat mot kvinnor utan mot alla vars liv inte är lika misslyckat som deras eget.
Citera
2025-05-26, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Precis så där rättfärdigade nazisterna sitt hat mot judar. Det är ett mycket farligt tankesätt du ägnar dig åt.

Förklara...så man begriper.
hur får du ihop de jag skrev med nazister?
Citera
2025-05-26, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Nej det är inga sidor jag är inne på. Vad är det för sidor och vad gör du där?
I övrigt tycker jag man ska få se på kvinnor som robotar. Tycker du det ska vara olagligt?

Jag har läst där av nyfikenhet, då det för några år sedan var en hel del prat om det. Jag får kolla en annan enhet efter min egen sökhistorik för att ta reda på vad jag var inne på för obskyra incelsidor. Har inte tillgång till den enheten just nu. Återkommer med PM när jag har kollat upp det.

Helt ok om du ser kvinnor som robotar, så länge du inte har för avsikt att "ha sönder" eller våldta en "robot", eller uppviglar andra att "ha sönder" en "robot" eller våldta en "robot". För tänker du begå våldsbrott mot "robotar", bör det givetvis klassas som terrorbrott.
Citera
2025-05-26, 14:55
Medlem
Citat:
Du skickade mig två länkar jag inte vill öppna och frågade kryptiska frågor relaterade till länkarna. Då frågade jag dig konkreta frågor kring innehållet i länkarna. Dvs. om kvinnor i USA uppmanas att begå våldsbrott mot sina män? Kan du nu svara på min fråga, tack.

Det är två säkra källor. ABC är ju jättestora. När du är såhär oärlig så förhindrar du produktiv dialog. Jag kommer inte underhålla dig när du uppvisar ett sånt här knasigt beteende.

Hejdå. Någon måtta får det vara.
Citera
2025-05-26, 14:56
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej det existerar inget hat mot svenskar specifikt.
Betyder inte att där inte kan sitta människor som avskyr svenskar...men det är överhuvudtaget inte en faktor i det svenska samhället.

Att du i plugget får information om att där existerar fenomen som sexuellt våld och partnervåld och att detta ofta bygger på patriarkala normer...är inte anklagelser riktat mot dig som person, eller ens din könstillhörighet...det är kritik riktat mot normer som konstruerar din könsroll.

Dum i huvudet? Ikeamördaren valde ut sina offer för att de såg svenska ut. För bara ett halvår sedan mördades två svenskar i Bryssel av ingen annan anledning än att de var just svenskar.
Citera
2025-05-26, 14:57
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Nej. Återigen. Det är knappast åsikter Liberalerna vill lagstifta mot. Då vore de inga liberaler. Ditt kvinnohat kommer du givetvis få yttra. Så länge det inte går över till uppvigling att begå våldsbrott mot kvinnor.

Har du aldrig varit inne på obskyra incelsidor på nätet? Där får du se kvinnohat som övergår i uppvigling och hetsanden till att begå våldsbrott mot kvinnor. Detta har SÄPO redan koll på, sedan flera år tillbaka. Vore givetvis fint om det också kunde terrorklassas.

Eller ska det behöva hända saker innan du/andra inser allvaret? Skjutning där det är kvinnor och manliga chads som skjuts ihjäl/skadas allvarligt.

På de där obskyra incelsidorna avhumaniserar kvinnohatiska incels kvinnor. De ser kvinnor som robotar. Som behöver utrotas och våldtas. De ser inte kvinnor som människor. De kvinnohatiska incelsen Uppviglar och hetsar varandra... Som sagt. Obehaglig läsning. Och den formen av kvinnohat borde givetvis terrorklassas.

Det kvinnohat man ser här på FB är rena rama gulli-gullet i jämförelse.
1. Om du kallar svenska folkpartiet för liberaler så förstår du nog inte vad liberalism är. Östtyskland kallade sig för demokratisk republik, det var ingen demokrati för det.
Svenska folkpartiet har varit de värsta förbudsivrarna inom svensk politik, tex. tvingande av män att uttnyttja för'ldraledigheten då politiker vet mycket bättre än familjer hur föräldraledigheten gör störst nytta.
Svenska folkpartiet är ta mig fan inget liberalt parti.

2. Sedan svamlar du om saker det redan finns lagstiftning mot. Det finns väl ingen ide att införa lagar mot saker vi redan har lagar mot? Och som du skriver själv att SÄPO arbetar mot.

Och nej, jag har aldrig varit inne på ett incelforum där man beskriver vad man vill göra med kvinnor. Varför skulle jag besöka dessa?
Citera
2025-05-26, 14:57
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Här snurrar hjulet men hamstern för död.
Abort gör man för att man inte vill bli förälder...kön spelar ingen roll.
Ibland gör man det för att fostret är så skadat att det enkom leder till lidande att graviditeten fortgår.

Jag har ingenstans skrivit att kvinnor "utrotas".

och ja män är mer utsatta för mord än kvinnor är det..MEN! det är inte mord som beror på deras könstillhörighet...fattar du skillnaden? utan ex pga kriminalitet, alkoholism, bråk om pengar, tusen andra orsaker..UTOM just könstillhörigheten.
När kvinnor mördas så är det däremot rätt vanligt att de gör det JUST pga att de råkar vara kvinnor och ex har en relation till en man som tycker att han har rätt döda henne...eftersom hon är en kvinna och kvinnor ska ju göra som han säger... ex. inte vara otrogna, inte gå ut, inte bla bla....

Förlåt så hemskt mycket, du skrev utplånas inte utrotas

Så när en man gör något förargelseväckande och blir mördad så har det inget med kön att göra men när en kvinna gör något förargelseväckande och blir mördad så blev hon mördad för sitt kön? Du sitter och trollar eller är du på riktigt så här efterbliven?
Citera
2025-05-26, 14:58
Medlem
Vintergrisens avatar
Det är lite svårt att veta vad L är ute efter här för det är inte direkt så att man "terrorklassar" enskilda uttalanden eller åsikter.

Organisationer kan terrorklassas och enskilda brott kan klassas som terrorism, men var hittar man dessa organisationer som bedriver någon slags våldsbejakande kvinnohat?

När det gäller faktiska terroristbrott finns det för övrigt inget i lagstiftningen som exkluderar ett brott som exempelvis riktar sig specifikt mot det ena eller andra könet.
Citera
2025-05-26, 15:00
Medlem
Citat:
Här snurrar hjulet men hamstern för död.
Abort gör man för att man inte vill bli förälder...kön spelar ingen roll.

Är det ett rimligt skäl dock att bara säga: ''Jag vill inte bli förälder''?

Citat:
och ja män är mer utsatta för mord än kvinnor är det..MEN! det är inte mord som beror på deras könstillhörighet...fattar du skillnaden? utan ex pga kriminalitet, alkoholism, bråk om pengar, tusen andra orsaker..UTOM just könstillhörigheten.
När kvinnor mördas så är det däremot rätt vanligt att de gör det JUST pga att de råkar vara kvinnor och ex har en relation till en man som tycker att han har rätt döda henne...eftersom hon är en kvinna och kvinnor ska ju göra som han säger... ex. inte vara otrogna, inte gå ut, inte bla bla....

Och vilken grupp är överrepresenterade när det gäller dödligt våld? För uppenbarligen så tycker du dödligt våld är ett stort problem. Men löp nu hela linan ut för en gångs skull.

Och varför är du OK med abort då?
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-26 kl. 15:04.
Citera
2025-05-26, 15:02
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Och om en grupp människor organiseras via att de sitter på samma forum och hetsar varandra att begå våldsbrott mot specifikt gruppen kvinnor...tillräcklgit "gemensamt", " tydlig agenda" och "organiserat " för dig?

Rörelse är helt enkelt en tillräckligt stor grupp människor som samlas kring en och samma sak/ idé eller what ever...

Vilka sådana forum finns det? Och vilka dåd har det resulterat i?

Och nej, det är inte whatever
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in