2025-05-26, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Japp om inga pedofiler överhuvudtaget intresserade sig för småpojkar..inga sådana brott någonsin skett så nej då skulle vi inte ha en specificerad lag som just avhandlade pedofilbrott mot pojkar.
problemet finns ju inte....
Lika lite som vi idag alltså har speciallagar m.m. som riktar in sig på att aktivt, via forskning, polisiära insatser eller dylikt skydda just heterosexuella mot våldsbrott begagna mot dem just för att de råkar ha denna hatade sexualitet...allright?

Hat kontra heterosexuealitet, icke funktionshindrade, män, inhemska människor etc är inte några problem i världen. Dessa tillhör fortsatt en "norm" som ingen lägger energi på att hata.

Wow... du bor alltså i Sverige och påstår på fullaste allvar att det inte existerar något hat mot "inhemska" dvs svenskar.

Jag blev anklagad (tillsammans med resten av killarna i klassen) och skuldbelagd för våldtäkter och partnervåld som ingen av oss hade någonting med att göra. Du håller säkert med om att det är helt riktigt att det är så. Sedan påstår du att det inte finns något hat mot män. Vad fan kallar du detta för? Misstänker att en majoritet av alla svenska unga grabbar har blivit utsatt för något liknande i plugget. Det var inte heller något som hände en gång. Det var överallt och hela tiden i olika varianter.

Det finns nog inte tillräckligt med psykofarmaka och terapi på den här planeten för att fixa din mentala sjukdom.
Citera
2025-05-26, 14:43
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Japp om inga pedofiler överhuvudtaget intresserade sig för småpojkar..inga sådana brott någonsin skett så nej då skulle vi inte ha en specificerad lag som just avhandlade pedofilbrott mot pojkar.
Lika lite som vi idag alltså har speciallagar m.m. som riktar in sig på att aktivt, via forskning, polisiära insatser eller dylikt skydda just heterosexuella mot våldsbrott begagna mot dem just för att de råkar ha denna hatade sexualitet...allright?

Hat kontra heterosexuealitet, icke funktionshindrade, män, inhemska människor etc är inte några problem i världen. Dessa tillhör fortsatt en "norm" som ingen lägger energi på att hata.

Sitter du seriöst här och påstår att inga män utsätts för våld av kvinnor? Är du helt sjuk i huvudet? Sen när det gäller ekonomiskt våld är män till och med mer utsatta än kvinnor enligt BRÅ.

Du är bara en galen manshatare, usch och fy på dig.
Senast redigerad av Raktinyllet 2025-05-26 kl. 14:45.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej. Återigen. Det är knappast åsikter Liberalerna vill lagstifta mot. Då vore de inga liberaler. Ditt kvinnohat kommer du givetvis få yttra. Så länge det inte går över till uppvigling att begå våldsbrott mot kvinnor.

Har du aldrig varit inne på obskyra incelsidor på nätet? Där får du se kvinnohat som övergår i uppvigling och hetsanden till att begå våldsbrott mot kvinnor. Detta har SÄPO redan koll på, sedan flera år tillbaka. Vore givetvis fint om det också kunde terrorklassas.

Eller ska det behöva hända saker innan du/andra inser allvaret? Skjutning där det är kvinnor och manliga chads som skjuts ihjäl/skadas allvarligt.

På de där obskyra incelsidorna avhumaniserar kvinnohatiska incels kvinnor. De ser kvinnor som robotar. Som behöver utrotas och våldtas. De ser inte kvinnor som människor. De kvinnohatiska incelsen Uppviglar och hetsar varandra... Som sagt. Obehaglig läsning. Och den formen av kvinnohat borde givetvis terrorklassas.

Det kvinnohat man ser här på FB är rena rama gulli-gullet i jämförelse.

Du kan säkert hitta samma historia kring varför man ansåg HMF var nödvändigt...

Hur används den idag och vilka blir bestraffade? Egentligen majoritet svenska vita män vid minsta lilla.
Citera
Medlem
Citat:

Precis så där rättfärdigade nazisterna sitt hat mot judar. Det är ett mycket farligt tankesätt du ägnar dig åt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Det är det här som gör att folk inte tar dig och andra feminister seriöst din tönt. Jag frågade dig något och istället för att bemöta det så ställer du en fråga till mig. Jag ska svara på din fråga men då svarar du mig först. Du brister i god etikett.

Du skickade mig två länkar jag inte vill öppna och frågade kryptiska frågor relaterade till länkarna. Då frågade jag dig konkreta frågor kring innehållet i länkarna. Dvs. om kvinnor i USA uppmanas att begå våldsbrott mot sina män? Kan du nu svara på min fråga, tack.
Citera
2025-05-26, 14:44
Medlem
Citat:
Ah, du har inte varit ute på obskyra incelsidor på nätet där kvinnohatande incels skriver vad de skulle vilja göra mot kvinnor och sitter och uppviglar varandra? Det är faktiskt ren obehaglig läsning där de avhumaniserar kvinnor. SÄPO har koll på sådana... av en solklar anledning. De skulle kunna utföra terrordåd mot kvinnor och manliga chads.

Sitter där på nätet, isolerade. Eldar upp sig av kvinnohat de läser. Avhumaniserar kvinnor. Nätverkar med likasinnade på internet. Känner sig svikna av samhället i allmänhet och av kvinnor i synnerhet... har de tillgång till vapen så...

Klart uppvigling till våldsbrott mot kvinnor pga de är kvinnor bör klassas som terrorbrott, förberedelse till terrorbrott. Och faktiska utförda våldsbrott mot kvinnor pga kvinnohat, bör klassas som terrorbrott. Allt detta kommer ju nämligen skrämma kvinnor. Och definitionen av terror är att man vill skrämma en viss del av en population.

Kan du berätta var du hittar dom så ska jag gå in och läsa. Skicka PM om du inte vill lägga ut det här.
Det låter som det är speciella grupper som man måste ansöka om.
Det får mig att tro att det kan vara som den gruppen som attackera och vill skada äldre människor?
Citera
2025-05-26, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Du kan säkert hitta samma historia kring varför man ansåg HMF var nödvändigt...

Hur används den idag och vilka blir bestraffade? Egentligen majoritet svenska vita män vid minsta lilla.

Hur ofta döms folk för HMF?
Citera
2025-05-26, 14:45
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Nej. Återigen. Det är knappast åsikter Liberalerna vill lagstifta mot. Då vore de inga liberaler. Ditt kvinnohat kommer du givetvis få yttra. Så länge det inte går över till uppvigling att begå våldsbrott mot kvinnor.

Har du aldrig varit inne på obskyra incelsidor på nätet? Där får du se kvinnohat som övergår i uppvigling och hetsanden till att begå våldsbrott mot kvinnor. Detta har SÄPO redan koll på, sedan flera år tillbaka. Vore givetvis fint om det också kunde terrorklassas.

Eller ska det behöva hända saker innan du/andra inser allvaret? Skjutning där det är kvinnor och manliga chads som skjuts ihjäl/skadas allvarligt.

På de där obskyra incelsidorna avhumaniserar kvinnohatiska incels kvinnor. De ser kvinnor som robotar. Som behöver utrotas och våldtas. De ser inte kvinnor som människor. De kvinnohatiska incelsen Uppviglar och hetsar varandra... Som sagt. Obehaglig läsning. Och den formen av kvinnohat borde givetvis terrorklassas.

Det kvinnohat man ser här på FB är rena rama gulli-gullet i jämförelse.

Nej det är inga sidor jag är inne på. Vad är det för sidor och vad gör du där?
I övrigt tycker jag man ska få se på kvinnor som robotar. Tycker du det ska vara olagligt?
Citera
2025-05-26, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Så abort är okej så länge den är slumpmässig? Är missbildade eller förståndshandikappade foster okej att abortera?

Nej men det är du som påstår att kvinnor utrotas och jag kommer med källa som visar att 75% av alla som mördas är pojkar eller män, tror du att alla kvinnor som mördas är pga att de är kvinnor? Oftast handlar det om relationsbråk, män går inte omkring och dödar random kvinnor för att de är kvinnor.

Man stal knarkparti, blev mördad. = Han blev mördad för att han stal knarkparti, inte för att han var man.
Kvinna var otrogen, blev mördad. = Hon blev mördad för att hon var otrogen, inte för att hon var kvinna.

Eller tror du att män tänker, "hmm idag ska jag gå ut och slå ihjäl en främmande kvinna för jag hatar kvinnor"?

Här snurrar hjulet men hamstern för död.
Abort gör man för att man inte vill bli förälder...kön spelar ingen roll.
Ibland gör man det för att fostret är så skadat att det enkom leder till lidande att graviditeten fortgår.

Jag har ingenstans skrivit att kvinnor "utrotas".

och ja män är mer utsatta för mord än kvinnor är det..MEN! det är inte mord som beror på deras könstillhörighet...fattar du skillnaden? utan ex pga kriminalitet, alkoholism, bråk om pengar, tusen andra orsaker..UTOM just könstillhörigheten.
När kvinnor mördas så är det däremot rätt vanligt att de gör det JUST pga att de råkar vara kvinnor och ex har en relation till en man som tycker att han har rätt döda henne...eftersom hon är en kvinna och kvinnor ska ju göra som han säger... ex. inte vara otrogna, inte gå ut, inte bla bla....
Citera
2025-05-26, 14:46
Medlem
angelamerkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Samtliga förutom Beierle dödade även män.

Bra poäng, men den kommer inte bli bemött.
Har läst alla sidor i tystan och varenda konkret argument mot detta är totalt osynligt för kvinnorna i tråden. De börjar istället prata om styckeindelning eller annat helt irrelevant

Är man inte investerad så är den stora frågan varför tråden inte ligger under humor?

Det finns ingen verklighet där Incels organiserar sig för att utföra terrorbrott. Det kan man bara tro, om man lever i en exakt sådan bubbla som vissa menar incels gör; en echo-chamber av mediaflöden som enbart förstärker den egna åsikten. Kvinnor är helt oförmögna att se detta.
Citera
2025-05-26, 14:48
Medlem
Citat:
Hur ofta döms folk för HMF?

Överlag? Hur ofta folk döms till fängelse? Vet inte.
Citera
2025-05-26, 14:50
Medlem
Citat:

OK, så du hade inte velat införa en principiell lagstiftning på plats som ändå skyddar småpojkar mot pedofili i verkligheten bara för att du inte har observerat fenomenet att småpojkar utsätts för pedofili och bara för att en bedömning har gjorts om att fenomenet troligtvis inte existerar? Är det verkligen såhär du tycker?

Citat:

Jag kan lova dig att det förekommer att invandrare och mörkhyade kallar svenskar för ''svennar'' emellanåt, vilket är ungefär som att kalla någon för ''blatte''. Problemet är att du har en skev syn på saker där du enbart tror att minoriteter kan utsättas för något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in