Citat:
Nja, det är ju inte kvinnohatet I sig som de vill terrorklassa. Du får fortsatt hata kvinnor och skriva och uttrycka att du hatar kvinnor och att du hatar kvinnors handlingar. Du är alltså fortsatt fri att hata kvinnor och uttrycka ditt hat mot kvinnor, så mycket du vill.
Men om du börja uppvigla folk att skada kvinnor, pga ditt hat mot kvinnor, eller om du begår våldshandlingar mot kvinnor (och mot manliga chads) pga ditt kvinnohat. Då vill Liberalerna att detta ska terrorklassas.
SÄPO har redan koll på tex kvinnohatande incels, som faktiskt uttalar mer än bara hat mot kvinnor. Dessa uttalar att de vill göra både det ena och andra mot kvinnor. Avhumaniserar kvinnor. Givetvis borde sådant terrorklassas, när det börjar angränsa till faktiska terrordåd mot kvinnor ( och manliga chads).
Blev det tydligare så?
Men om du börja uppvigla folk att skada kvinnor, pga ditt hat mot kvinnor, eller om du begår våldshandlingar mot kvinnor (och mot manliga chads) pga ditt kvinnohat. Då vill Liberalerna att detta ska terrorklassas.
SÄPO har redan koll på tex kvinnohatande incels, som faktiskt uttalar mer än bara hat mot kvinnor. Dessa uttalar att de vill göra både det ena och andra mot kvinnor. Avhumaniserar kvinnor. Givetvis borde sådant terrorklassas, när det börjar angränsa till faktiska terrordåd mot kvinnor ( och manliga chads).
Blev det tydligare så?
Förstår du vad du menar men uppvigla oavsett mot vem helst har ju alltid varit olagligt. Behöver inte terrorklassa det. Hela grejen är trams.
Sen bara för uppvigla folk att attackera kvinnor behöver inte vara svart på vitt vara kvinnohat heller. Allting beror på varför.
Detta är ju raka motsatsen mot jämnställdhet och i så fall ska man göra det mot båda hållen. Men jag tycker inte det heller. Det här är inga terrorhandlingar. Ser inte detta som ett problem ännu då jag som ändå är ute och läser bland kommentarsfälten på sociala medier, inte upplever detta som ett problem
Jag känner inte ens till några manliga mansröreler som uppmuntrar till våld mot kvinnor. Enda jag känner till är religiösa människor som tycker dom har rätt över kvinnan men utöver det, nej.
Det har pratat länge om incels men jag ser inte dessa, det kanske är för att jag är man men jag ser ändå inte detta. Men uteslutar inte att dom finns.
Att män i olika kommentarsfält på nätet uttrycker nedsättande om kvinnor, finns ju anledningar till det när jag har sett detta. Kanske beror det på att jag är van vid högt i tak att jag kanske se förbi detta och du eller dom från L inte gör detta.
Jag skulle beöva lite ex för att kunna sätta mig i detta detta är ett ämne som jag inte märkt av att detta skulle vara ett problem
Hat mot människor kommer alltid finnas. Både oförtjänat och inte oförtjänt.
Däremot har jag länge märkt hat från äldre kvinnor som attackera unga kvinnor och män i alla åldrar. Men inget jag anser att vi behöver terrorklassa äldre kvinnor.
Sen vet jag att det finns hatrörelser mot män från extrema vänstergrupper men jag ser inte heller dessa som ett problem ännu.
Politisk hat är i så fall ett större problem och definitivt leder till mer allvarliga händelser i form av olika attacker.
?