2025-05-26, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nja, det är ju inte kvinnohatet I sig som de vill terrorklassa. Du får fortsatt hata kvinnor och skriva och uttrycka att du hatar kvinnor och att du hatar kvinnors handlingar. Du är alltså fortsatt fri att hata kvinnor och uttrycka ditt hat mot kvinnor, så mycket du vill.

Men om du börja uppvigla folk att skada kvinnor, pga ditt hat mot kvinnor, eller om du begår våldshandlingar mot kvinnor (och mot manliga chads) pga ditt kvinnohat. vill Liberalerna att detta ska terrorklassas.

SÄPO har redan koll på tex kvinnohatande incels, som faktiskt uttalar mer än bara hat mot kvinnor. Dessa uttalar att de vill göra både det ena och andra mot kvinnor. Avhumaniserar kvinnor. Givetvis borde sådant terrorklassas, när det börjar angränsa till faktiska terrordåd mot kvinnor ( och manliga chads).

Blev det tydligare så?

Förstår du vad du menar men uppvigla oavsett mot vem helst har ju alltid varit olagligt. Behöver inte terrorklassa det. Hela grejen är trams.

Sen bara för uppvigla folk att attackera kvinnor behöver inte vara svart på vitt vara kvinnohat heller. Allting beror på varför.
Detta är ju raka motsatsen mot jämnställdhet och i så fall ska man göra det mot båda hållen. Men jag tycker inte det heller. Det här är inga terrorhandlingar. Ser inte detta som ett problem ännu då jag som ändå är ute och läser bland kommentarsfälten på sociala medier, inte upplever detta som ett problem

Jag känner inte ens till några manliga mansröreler som uppmuntrar till våld mot kvinnor. Enda jag känner till är religiösa människor som tycker dom har rätt över kvinnan men utöver det, nej.
Det har pratat länge om incels men jag ser inte dessa, det kanske är för att jag är man men jag ser ändå inte detta. Men uteslutar inte att dom finns.

Att män i olika kommentarsfält på nätet uttrycker nedsättande om kvinnor, finns ju anledningar till det när jag har sett detta. Kanske beror det på att jag är van vid högt i tak att jag kanske se förbi detta och du eller dom från L inte gör detta.
Jag skulle beöva lite ex för att kunna sätta mig i detta detta är ett ämne som jag inte märkt av att detta skulle vara ett problem
Hat mot människor kommer alltid finnas. Både oförtjänat och inte oförtjänt.

Däremot har jag länge märkt hat från äldre kvinnor som attackera unga kvinnor och män i alla åldrar. Men inget jag anser att vi behöver terrorklassa äldre kvinnor.

Sen vet jag att det finns hatrörelser mot män från extrema vänstergrupper men jag ser inte heller dessa som ett problem ännu.

Politisk hat är i så fall ett större problem och definitivt leder till mer allvarliga händelser i form av olika attacker.
Citera
2025-05-26, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Eh...ett fenomen bör EXISTERA för att man ska införa lagar mot det ja.
Hur gärna ni än vill vrida detta till att handla om något annat...så nej där existerar ingen rörelse motsvarande incel gällande män, där existerar inga terrordåd där man aktivt letar upp män för att skjuta dem.
Lika lite som där alltså existerar typ hat mot heterosexualitet, eller terrordåd där man letar upp heterosexuella...

Tycker mest du m.fl i denna tråd beter er som små barn...kan inte debattera ett enda ämne utan att ständigt hemfalla till div trollningar.

Då ska vi testa din logiska konsekvens här:
Ponera att vi levde i ett hypotetiskt samhälle där vi enbart såg pedofilbrott riktade mot småflickor.

Menar du då att du inte hade velat införa en lag som även skyddar småpojkar mot pedofilbrott bara för att det är ett fenomen som inte har observerats för att det inte existerar ännu ?

Jag ska göra det enkelt för dig:
Svarar du ''nej'' så är du logiskt konsekvent men har vidriga värderingar.
Svarar du ''ja'' så är du logiskt inkonsekvent men har rimliga värderingar.

Du måste väl för fan kunna tänka längre än nästan räcker.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-26 kl. 14:12.
Citera
2025-05-26, 14:04
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Trams.

1. Feminism är en ideologi som har rötter på alla möjliga håll och kanter och inte enkom Marx.
Den främst ideologin som ligger bakom skulle jag hävda är liberalismen.

2. Och knappast "misslyckade" människor, kvinnor eller män, som ägnat sig eller ägnar sig åt feminism.

3. Liberalerna är liberalerna och inte "kidnappade". Liberalismen har som sagt sin egna feministiska teori...kallas för liberalfeminism.

4. och ingen feminism av idag är ett skit inriktade på våld, terror eller krig...
Du hade en del våldsaktioner under suffragettröreslen i England som krossade rutor och la bomber i brevlådor men that's it.
Här håller jag med dig.
Högermupparna skjuter sig själva i foten genom att skylla allt ont på ”vänstern”.

Liberalismen är inget annat än ett tillhåll för självgoda män och kvinnor. Liberalism låter fint, varken extrem vänster eller höger.
Samtidigt kan man plocka det gottaste från bägge kanter och ändå flyga under radarn.

Man kan tjoa om jämlikhet utan att behöva göra avkall på sin egen frihet. Är ens egen situation hotad så är det bara att plocka fram individens-frihet-kortet.
Citera
2025-05-26, 14:08
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Ännu ett pinsamt uttalande från feministerna. Eftersom hon kallar det för jämställdhet och feministerna påstår att feminism handlar om jämställdhet så placeras tråden i Feminism. Min fråga är dock, varför handlar denna så kallade jämställdhet alltid om bara det andra könet? Finns det någon där ute som tror att kvinnor har det sämre eller osäkrare i samhället än män? Allvarligt??

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1382524

Klart det ska kunna ses som ett terrorbrott att mörda kvinnor om gärningsmannen har en bakomliggande agenda att skrämma och tvinga kvinnor till lydnad och minskat maktinflytande.
Citera
2025-05-26, 14:11
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Njae, jag sade att den största problematiken försvinner om man förbjuder Islam.
Incel-rörelsen är ingen organiserad rörelse utan utgörs av enskilda patetiska low-lifes som får psykbryt ibland.

Det kan man väl terror-stämpla om det får en att sova gott om nätterna, men på vilket sätt kommer det förhindra framtida dåd?

Om man terrorstämplar en grupp/individ antar jag att det lösgörs mer resurser inom polisen, SÄPO osv för att hålla koll på gruppen/individen och då är det större chans att man förhindrar framtida dåd.
Citera
2025-05-26, 14:15
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
L är rädda att åka ur riksdagen.

De vill locka till sig kvinnor, fiska i vänstervatten samt vädja till pöbeln på högersidan genom hårda åtgärder mot terrorism/kriminalitet (och indirekt mot muslimer).
Antagligen tror de också att de ska få nån White Knight på kroken …
Citera
2025-05-26, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
L föreslår att terrorklassa hat mot kvinnor, så länge de kallar sitt förslag så så tolkar jag det ordagrant.

Nina Larsson utvecklar med "Vi ser att jämställdheten är under attack", vilket stärker min tes. Det handlar alltså om åsiktsbrottet att vara emot jämställdhet.

Försöker man reglera känslor och uttryck av dessa så tror jag vi närmar oss ett scenario där många inte upplever att de kan påverka samhället med demokratiska medel. Jag tror inte kvinnor gynnas av ett sådant scenario.

Och du tror på allvar att Liberalerna är mot åsiktsfrihet? De och Centern är väl i regel toköppna för allt möjligt trams. "Liberala" som de är...

Givetvis är det inte åsiktsfriheten Liberalerna vill åt med terrorklassningen av kvinnohat, utan det de vill åt är när kvinnohatet börjar glida över till uppvigling till våldsbrott mot kvinnor eller till faktiska våldsbrott mot kvinnor pga kvinnohatet.

Dvs. Terrorklassa:
1. Uppvigling till våldsbrott mot kvinnor pga hat mot kvinnor.
2. Förberedelser till våldsbrott mot kvinnor pga hat mot kvinnor.
3. Faktiska våldsbrott mot kvinnor pga hat mot kvinnor.

Terror är ju till för att skrämma en viss population. I denna sakfråga skulle alltså gruppen man vill skrämma, vara kvinnor.

Kvinnor måste ju få känna sig fria att uttrycka sina åsikter etc utan att vara rädda för kvinnohat som leder till våldshandlingar mot dem. Börjar kvinnor vara rädda, då är det ingen demokrati längre.

Men självklart kommer det fortsatt råda åsiktsfrihet att uttrycka sig både negativt och hatiskt om kvinnor. Så länge det inte glider över till uppvigling till våldsbrott etc mot kvinnor.

På obskyra incelsidor på internet, finns där uppvigling till våldsbrott mot kvinnor, skrivna av kvinnohatande incels. Tror det är bla sådana man med lagen vill kunna komma åt. Och även islamister som vill inskränka kvinnors frihet och rättigheter, genom hot och våld. Även det är en sorts kvinnohat, som skulle kunna falla under en terrorlagstiftning gällande kvinnohat där man använder hot och våld för att kontrollera kvinnor.

Fundera en stund på det jag skrivit.
Citera
2025-05-26, 14:21
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Hade vi terrorklassat manshat hade 50% av alla Svenska kvinnor suttit i fängelse redan.

Det enda vi måste terrorklassa är Vänsterextremism.

Vänsterextremism ÄR terrorklassat när vänsterextrema grupper utför terrorhandlingar som Baader-Meinhof-ligan tex. Inbilla dig inte att folk på vänsterkanten har något slags frikort att begå brott.
Citera
2025-05-26, 14:21
Medlem
Ratads avatar
Eftersom Liberalerna är ett förbudsparti är det väl enklare att de ut väljer vilka livsåskådningar och politiska rörelser som redan har "tveksam kvinnosyn" och bara förbjuda dem?

Jag skulle liksom inte bli kränkt om islam, kristendom, judendom och annan abrahamitisk skit eller nazism eller maoism klassades som haram i Liberalernas lilla åsiktskorridor. Trots att jag personligen ogillar att behöva förbjuda tankar och idéer.
Citera
2025-05-26, 14:22
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Ännu ett pinsamt uttalande från feministerna. Eftersom hon kallar det för jämställdhet och feministerna påstår att feminism handlar om jämställdhet så placeras tråden i Feminism. Min fråga är dock, varför handlar denna så kallade jämställdhet alltid om bara det andra könet? Finns det någon där ute som tror att kvinnor har det sämre eller osäkrare i samhället än män? Allvarligt??

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1382524
I så fall får vi ett terroristparti som stödjer regeringen. Kan detta vara ett sista försök från L att hänga kvar i riksdagen genom att terrorstämpla SD eller åtminstone merparten av dess ledande medlemmar?
Citera
2025-05-26, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Precis, således är de ingen rörelse. En rörelse för mig är en organiserad grupp som utför gemensamma aktioner och har en tydlig agenda.

Och om en grupp människor organiseras via att de sitter på samma forum och hetsar varandra att begå våldsbrott mot specifikt gruppen kvinnor...tillräcklgit "gemensamt", " tydlig agenda" och "organiserat " för dig?

Rörelse är helt enkelt en tillräckligt stor grupp människor som samlas kring en och samma sak/ idé eller what ever...
Citera
2025-05-26, 14:24
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Och du tror på allvar att Liberalerna är mot åsiktsfrihet? De och Centern är väl i regel toköppna för allt möjligt trams. "Liberala" som de är...

Givetvis är det inte åsiktsfriheten Liberalerna vill åt med terrorklassningen av kvinnohat, utan det de vill åt är när kvinnohatet börjar glida över till uppvigling till våldsbrott mot kvinnor eller till faktiska våldsbrott mot kvinnor pga kvinnohatet.

Dvs. Terrorklassa:
1. Uppvigling till våldsbrott mot kvinnor pga hat mot kvinnor.
2. Förberedelser till våldsbrott mot kvinnor pga hat mot kvinnor.
3. Faktiska våldsbrott mot kvinnor pga hat mot kvinnor.

Terror är ju till för att skrämma en viss population. I denna sakfråga skulle alltså gruppen man vill skrämma, vara kvinnor.

Kvinnor måste ju få känna sig fria att uttrycka sina åsikter etc utan att vara rädda för kvinnohat som leder till våldshandlingar mot dem. Börjar kvinnor vara rädda, då är det ingen demokrati längre.

Men självklart kommer det fortsatt råda åsiktsfrihet att uttrycka sig både negativt och hatiskt om kvinnor. Så länge det inte glider över till uppvigling till våldsbrott etc mot kvinnor.

På obskyra incelsidor på internet, finns där uppvigling till våldsbrott mot kvinnor, skrivna av kvinnohatande incels. Tror det är bla sådana man med lagen vill kunna komma åt. Och även islamister som vill inskränka kvinnors frihet och rättigheter, genom hot och våld. Även det är en sorts kvinnohat, som skulle kunna falla under en terrorlagstiftning gällande kvinnohat där man använder hot och våld för att kontrollera kvinnor.

Fundera en stund på det jag skrivit.

Jag tror inte på det du skriver. Man vill terrorklassa åsikter och känslor. Lagen är främst till för att förtrycka oliktänkande.
Det du skriver är svepskäl till att få till lagen.

Jag hoppas SD aldrig, aldrig någonsin tillåter detta i en regering de har något samröre med. Förhoppningsvis åker L ut för alltid. Det extremistiska antifrihetliga partiet måste bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in