2025-05-26, 12:29
Avstängd
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Detta förslag är dock en fortsättning på vad vi ser i EU. Försök att förbjuda partier, lägga sig i val där folk röstar fel.

Repressiv tolerans:

"Repressiv tolerans" är ett begrepp som beskriver en situation där en grupp eller institution utövar tolerans, men endast mot åsikter och beteenden som de själva godkänner eller ser som icke-hotande. Det kan liknas med att acceptera "toleranta" åsikter, medan andra åsikter eller beteenden som anses vara "intoleranta" eller "destruktiva" inte får utrymme eller ens får diskuteras

MAn använder "toleransen" för att tysta andra åsikter.

Intressant att Merapi dök upp igen på forumet. Utskriven? Kan det handla om utbrott av skov?

Helt klart, na har börjat skapa sig ett namn på fb. Speciellt i feminism och sånna avdelningar. Ett varmt välkomnat och kärt återseende, välkommen tillbaka Merapi ❤️🧡
Citera
2025-05-26, 12:31
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du citerade det som exempel på manshat...vilket fan är absurt eftersom det var ett exemplifierande från mig om motsatta fenomen från kvinnohat som de facto redan sker i världen mot kvinnor...
det fatts över 200 miljoner kvinnor i världen mycket pga att man just aborterar flickfoster...är du ens medveten om det?

Men just ja! då måste vi ju fokusera på pojkfoster! och inför massa lagar som gäller att skydda pojkfoster! Flickfostren som VERKLIGEN utsätts kan vi ju skita helt i.
Normal antifeministisk reflex....kvinnor mördas, våldtas, utplånas, får sina liv begränsade och förbjudna...ahhh låt oss fokusera lite mer på pojkar och män.

Haha ni är för roliga alltså. Först kallar ni män som är emot abort för kvinnohatare och nu är det tydligen kvinnohat för att ni kvinnor aborterar flickfoster?

Enligt Brottsförebyggande rådets (Brå) statistik för 2024 konstaterades 92 fall av dödligt våld i Sverige, varav 23 offer var kvinnor eller flickor och 69 var män eller pojkar. Detta innebär att 25 procent av offren var kvinnor och 75 procent var män. För 2023 rapporterades 121 fall av dödligt våld, varav 33 offer var kvinnor eller flickor och 88 var män eller pojkar, motsvarande 27 procent kvinnor och 73 procent män. Under den senaste tioårsperioden (2015–2024) har andelen kvinnliga offer varierat mellan 20 och 31 procent, medan andelen manliga offer varierat mellan 69 och 80 procent.
Citera
2025-05-26, 12:32
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogandoff
Vilka lagar har vi i Sverige som begränsar kvinnors rättigheter?

Dom existerar inte. Vad som existerar är att om en månad så är det skolavslutning och
tiotusentals unga flickor kommer att åka tillbaka till sina föräldrars hemländer i Turkiet,
Syrien, Libanon, Iran , Irak etc och vid 14-15 års ålder giftas bort för att säkerställa familjens
heder.

Det är ett verkligt problem som vi har vetat om i tjugo år men inte gjort något åt.
Skola, soss, vården alla tittar åt ett annat håll när dom anar att något står fel till.

Det är ett gigantisk svek.
Citera
2025-05-26, 12:38
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Samma gamla exempel som ni kört med nu i hur många år?

Är det det enda ni kan komma med?
Var är alla de där våldtäkterna, skjutningarna, morden, lagarna som begränsar mäns rättigheter?

exemplen du kommer med är båda exempel på ett retorisk grepp som används i div kultur och som kallas SARKASM.

Hört låten: Det är bögarnas fel?

DET är också exempel på kulturellt använd sarkasm...

Den som skrivit och framfört den låten MENAR ALLTSÅ INTE ATT ALLT ÄR BÖGARNAS FEL.

Förstår du?

Det är absolut inte sarkasm. Sarkasm har med humor att göra och det är vetenskapligt bevisat att feminister saknar humor.

Skulle jag komma undan med att kalla dig en äcklig fittkärring? Det är ju bara sarkasm! Förstår du?

Vad tror du skulle hända om moderaterna sjöng samma sång fast bytte ut män mot kvinnor i texten? Hade man kommit undan med att kalla det för sarkasm?
Citera
2025-05-26, 12:38
Avslutad
Det är via lagar man upprättar jämikhet mellan människor men i Sverige verkar det som att de är tvärt om som gäller.
Lagar som verktyg för att skapa så mycket ojämlikhet som möjligt.

Känns som att de försöker upprätta ett samhälle där kvinnor får alla fördelar och männen allt ansvar (speciellt männen utan några större ekonomiska tillgångar) och inget av det föregående, som om det här inte redan försökts av flera samhällen som gått den rutten och misslyckats kapitalt varje gång då det inte finns någon sorts fördel alls för män i matriarkala samhällen - som då överger och går till andra (ett modernt uttryck av det här fenomenet är t.ex. alla kristna män som går ifrån deras respektive kyrkor och blir ortodoxa då den ortodoxa kyrkan fortfarande värderar manligheten och känner inget kall att skylla allt ont i världen på 20åriga män för att de kan och för att kvinnor är okränkbara och får aldrig ta del in någon kritik).

Så då är kontentan, vad är kvinnohat? Är det kvinnohat när t.ex. jag ärligt säger till en tjej att jag enbart vill ha sex med henne, har sex med henne och därefter lider örfilarna som kommer från att jag vägrar "ge oss" en chans? Jag vet att jag verkligen inte är ensam om att ha gått igenom detta mer än en gång. Rent krasst så känns det som de vill få det till att allt män gör som inte är fördel för någon kvinna är kvinnohat.

Hade en man betett sig likadant mot mig hade jag kunnat knocka honom utan att någon lyft på ögonbrynet men av någon anledning har jag ett ansvar att ta smällar från kvinnor och ännu bättre, när kvinnan slår mig/dig räknas det som våld mot kvinnor. Hahah. Det här landet är så jävla stört.
Senast redigerad av Envar.Evige 2025-05-26 kl. 12:42.
Citera
2025-05-26, 12:44
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Du vet ingenting om islam och deras syn på kvinnor.

Islam sätter kvinnor på piedestal, och har en traditionell syn på kvinnor som något värt att försvara.

Mycket bättre med sann jämställdhet, där kvinnor får ta ansvar för allt de drabbas av själva. Det frigör män från slaveriet.

Vilka simps. Hur får man kvinnor att ta ansvar genom att sätta dem på en piedestal?
Du gör verkligen skäl för ditt namn, Petter.

Citat:
Och vad har islam med tråden att göra eller invandring?
vilket alltså båda var ämnen som du tog upp.

Tycker det är relevant om man nu verkligen är intresserad av kvinnors välbefinnande eller om man bara vill känna sig god genom att säga sånt som låter bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det är väl det de har internet till? Eller tänker du att de måste ha en möteslokal med kaffe och regelbundna sammankomster?

Sedan är väl själva det faktum att du kallar dem en rörelse tecken på en viss organisation.

En till som gör skäl för sitt namn. Jag skrev rörelse för att jag citerade Merapi som är öertygad om att så är fallet. Du får ju förfan hänga med lite om du ska ge dig in i debatten. Vart planerar de sina dåd, denna organisation?
Citera
2025-05-26, 12:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Vart planerar de sina dåd, denna organisation?

Prekonditionering, incels utför för lite terrordåd, då terrorstämplar vi dem så får vi önskat resultat så småningom.
Citera
2025-05-26, 12:48
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Jag tycker vi ska terrorklassa fler saker. Allt som är hemskt egentligen.

Pedofili. Djurplågeri. Sånt.

Men även sånt som kanske inte är hemskt men ändå som vi inte vill ha. Borde också terrorklassas.

Piratkopiering.
Fyrverkerier.
Att man är dum.
Citera
2025-05-26, 12:51
Medlem
george.sthlms avatar
[quote=ProGBG|92005961]
Finns ju rätt mycket manshat där ute och speciellt mot vita medelsålders män.

Korrekt skall vara:

Vita
Medelålders
Kristna
Hetrosexuella
Män

En vit medelålder bög har inget hat riktat mot sej
Citera
2025-05-26, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Envar.Evige
Det är via lagar man upprättar jämikhet mellan människor men i Sverige verkar det som att de är tvärt om som gäller.

Känns som att de försöker upprätta ett samhälle där kvinnor får alla fördelar och männen allt ansvar (speciellt männen utan några större ekonomiska tillgångar) och inget av det föregående, som om det här inte redan försökts av flera samhällen som gått den rutten och misslyckats kapitalt varje gång då det inte finns någon sorts fördel alls för män i matriarkala samhällen - som då överger och går till andra (ett modernt uttryck av det här fenomenet är t.ex. alla kristna män som går ifrån deras respektive kyrkor och blir ortodoxa då den ortodoxa kyrkan fortfarande värderar manligheten och känner inget kall att skylla allt ont i världen på 20åriga män för att de kan och för att kvinnor är okränkbara och får aldrig ta del in någon kritik).

Så då är kontentan, vad är kvinnohat? Är det kvinnohat när t.ex. jag ärligt säger till en tjej att jag enbart vill ha sex med henne, har sex med henne och därefter lider örfilarna som kommer från att jag vägrar "ge oss" en chans? Jag vet att jag verkligen inte är ensam om att ha gått igenom detta mer än en gång. Rent krasst så känns det som de vill få det till att allt män gör som inte är fördel för någon kvinna är kvinnohat.

Hade en man betett sig likadant mot mig hade jag kunnat knocka honom utan att någon lyft på ögonbrynet men av någon anledning har jag ett ansvar att ta smällar från kvinnor och ännu bättre, när kvinnan slår mig/dig räknas det som våld mot kvinnor. Hahah. Det här landet är så jävla stört.

Dubbelmoralen har alltid funnits där. De är så förtryckta... så förtryckta i detta hemska patriarkala samhälle att de på bästa sändningstid kan sexuellt ofreda en ung kille (kändis) utan konsekvenser: https://www.youtube.com/shorts/2lZ8Qm8IBXo

Ponera om Bieber var en ung flicka och den blonda kvinnan var en man. Hade publiken då skrattat när Bieber sa: ''I feel violated''? Förmodligen inte. Det hade blivit ett feministiskt ramaskri.

Det är samma sak när män är ute. Givetvis finns det kvinnor som tafsar på män men män är inte lika känsliga och anmäler inte i lika hög utsträckning som kvinnor, därför förstärks diskrepansen mellan män och kvinnor i statistiken där män ser mer ut som de ''onda'' medans kvinnor ser ut som de ''goda''. Men feministerna har ju aldrig varit så bra på logik så detta hajar de inte.

Merapi vill ju att män ska vara slava under kvinnor. Män ska skydda kvinnor ifrån att bli våldtagna och män ska också betala skatt men vi begär för mycket när vi även kräver att män skyddas enligt lag i samma utsträckning som kvinnor.

Manshatet är mer subtilt och har en annan skepnad. Men räcker med att läsa Merapis, Lupacs, Jennys, Ipsis och Tomatokungens inlägg i tråden för att inse att manshatet finns där.

Kvinnor hakar upp sig på att män fysiskt misshandlar kvinnor. I många fall handlar det om att kvinnan har psykiskt tagit kål på mannen en längre tid tills han tillslut tappar det.

Feminism är ett gift.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-26 kl. 13:03.
Citera
2025-05-26, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Sjukaste jag har hört, riktigt vidrigt uttalande och talar emot jämnställdhet. Finns ju rätt mycket manshat där ute och speciellt mot vita medelsålders män. Om vi ska terrorklassa kvinnohat så borde vi göra det med manshat också. För jämlikhetens skull.

Vilket jävla extremt uttalande. Dom kan inte vara seriös med detta. Ska man inte få kritisera kvinnor. Vi vet ju redan vad som händer om man kritisera Islam då finns det stor risk att man åker dit för HMF.

Nja, det är ju inte kvinnohatet I sig som de vill terrorklassa. Du får fortsatt hata kvinnor och skriva och uttrycka att du hatar kvinnor och att du hatar kvinnors handlingar. Du är alltså fortsatt fri att hata kvinnor och uttrycka ditt hat mot kvinnor, så mycket du vill.

Men om du börja uppvigla folk att skada kvinnor, pga ditt hat mot kvinnor, eller om du begår våldshandlingar mot kvinnor (och mot manliga chads) pga ditt kvinnohat. vill Liberalerna att detta ska terrorklassas.

SÄPO har redan koll på tex kvinnohatande incels, som faktiskt uttalar mer än bara hat mot kvinnor. Dessa uttalar att de vill göra både det ena och andra mot kvinnor. Avhumaniserar kvinnor. Givetvis borde sådant terrorklassas, när det börjar angränsa till faktiska terrordåd mot kvinnor ( och manliga chads).

Blev det tydligare så?
Citera
2025-05-26, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Envar.Evige

Läs nedan, du har nämligen (liksom många andra i tråden) totalt missuppfattat lagförslaget.

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nja, det är ju inte kvinnohatet I sig som de vill terrorklassa. Du får fortsatt hata kvinnor och skriva och uttrycka att du hatar kvinnor och att du hatar kvinnors handlingar. Du är alltså fortsatt fri att hata kvinnor och uttrycka ditt hat mot kvinnor, så mycket du vill.

Men om du börja uppvigla folk att skada kvinnor, pga ditt hat mot kvinnor, eller om du begår våldshandlingar mot kvinnor (och mot manliga chads) pga ditt kvinnohat. vill Liberalerna att detta ska terrorklassas.

SÄPO har redan koll på tex kvinnohatande incels, som faktiskt uttalar mer än bara hat mot kvinnor. Dessa uttalar att de vill göra både det ena och andra mot kvinnor. Avhumaniserar kvinnor. Givetvis borde sådant terrorklassas, när det börjar angränsa till faktiska terrordåd mot kvinnor ( och manliga chads).

Blev det tydligare så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in