2025-05-23, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Ja, och då väljer till och med vissa att vara nykterister

Det är som Strindberg sa. Det är synd om dom nyktra människorna. Dom missar en stor del av livet.
Citera
2025-05-24, 00:48
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Det är som Strindberg sa. Det är synd om dom nyktra människorna. Dom missar en stor del av livet.

Ja, och man undrar om de som inte tar psykadelia också missar nåt. Det sägs ju ge otroliga insikter gällande liv och död.
Citera
2025-05-24, 09:22
Medlem
Citat:
Ja, och man undrar om de som inte tar psykadelia också missar nåt. Det sägs ju ge otroliga insikter gällande liv och död.

Yes en sån resa kan nog få en att omstarta hjärnan och förändra hur man ser på livet. Man kanske hade övergett lights out efter den resan. Det blir som att sitta ensam längst bak i berg och dalbanan och skrika rakt ut av ångest.
Citera
2025-05-24, 10:38
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Yes en sån resa kan nog få en att omstarta hjärnan och förändra hur man ser på livet. Man kanske hade övergett lights out efter den resan. Det blir som att sitta ensam längst bak i berg och dalbanan och skrika rakt ut av ångest.

Ja, det kan säkert bli för mycket att hantera för lights out troende haha
Citera
2025-05-24, 19:16
Medlem
Citat:
Ja, det kan säkert bli för mycket att hantera för lights out troende haha

Ja många som testat tror ju på livet efter döden sen.

Hur ligger din lights out-mätare nu?
Citera
2025-05-24, 21:42
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ja många som testat tror ju på livet efter döden sen.

Hur ligger din lights out-mätare nu?

Jag ser döden som slutet på min identitet. Det känns mest logiskt att göra det.
Sedan är jag mer skeptisk kring frågan om medvetandet, så det finns ändå en dörr öppen för att döden kan innebära nåt annat än djupsömn.

Hur övertygad känner du dig på att det är lights out som kommer ske?
Citera
2025-05-25, 09:25
Medlem
Citat:
Jag ser döden som slutet på min identitet. Det känns mest logiskt att göra det.
Sedan är jag mer skeptisk kring frågan om medvetandet, så det finns ändå en dörr öppen för att döden kan innebära nåt annat än djupsömn.

Hur övertygad känner du dig på att det är lights out som kommer ske?

Jag känner mig nog helt övertygad om att inget händer efter döden, en fortsättning utan hjärnan blir svårt tror jag.
Citera
2025-05-25, 19:37
Medlem
Citat:
Jag känner mig nog helt övertygad om att inget händer efter döden, en fortsättning utan hjärnan blir svårt tror jag.

Ja en riktigt stark indikation på det bortsett från dom så gott som icke-existerande bevisen för OBEs är att alla NDEs jag lyssnat på aldrig någonsin ger någon info om vad deras döda anhöriga sysslar med på andra sidan, allt fokus är istället på NDEaren. Samma med medium. Så inte troligt alls det finns något verkligt efterliv som väntar i form av någon verklig plats hursom.
Citera
2025-05-25, 20:31
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:

Ja, du har vetenskapen på din sida.
Du kanske till och med blir besviken om något händer😅
Citera
2025-05-25, 21:00
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Ja en riktigt stark indikation på det bortsett från dom så gott som icke-existerande bevisen för OBEs är att alla NDEs jag lyssnat på aldrig någonsin ger någon info om vad deras döda anhöriga sysslar med på andra sidan, allt fokus är istället på NDEaren. Samma med medium. Så inte troligt alls det finns något verkligt efterliv som väntar i form av någon verklig plats hursom.

Angående NDEs, finns det inte teorier om att hjärnan frisätter stora mängder DMT innan den stängs av för gott?
Det skulle i så fall förklara mycket.
Samma ämne tror vissa forskare är ansvariga för våra drömmar.
Jag själv drömmer väldigt livligt om nätterna och hade även drömmar när jag var nedsövd i narkos, så det kanske är därför jag har svårare och köpa lights out helt och hållet.
Citera
2025-05-25, 22:29
Medlem
nerdnerds avatar
Angående Topic känns finalen i Hockey-VM mellan Schweiz och USA som en rätt bra mening just nu.
Heja Europa!
Heja Schweiz!

Lite mer allvar om Topic, måste det bara vara EN mening, och måste den alltid vara så seriös?
Citera
2025-05-26, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan

Citat:
Ja, du har vetenskapen på din sida.
Du kanske till och med blir besviken om något händer😅

Ja det mest sannolika räcker ofta som förklaring för pappa Link 🙂

Jag har nog aldrig heller riktigt förstått poängen med att hoppas på ett efterliv, eller att vara rädd för ett efterliv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in