2025-05-25, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Det gissar vi ja, men som tillägg sålde han också sin lägenhet i Stockholm nyss

Tror helt oavsett att även utan huset i London så sitter han på tillgångar för 30 miljoner sek

Poängen är fortfarande densamma och det är att M inte kommer bli fattig än på ett bra tag
Lägenheten i Stockholm och London har troligast bekostats med banklån och Övriga tillgångar bundna i bolag. Han har knappast 30 miljoner på ett bankkonto.
Citera
2025-05-25, 22:03
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice0000
Lägenheten i Stockholm och London har troligast bekostats med banklån och Övriga tillgångar bundna i bolag. Han har knappast 30 miljoner på ett bankkonto.

Nej, instämmer, jag gissar att han har runt 10 mill i tillgångar efter skilsmässan och de pengarna lär han behöva.
Citera
2025-05-25, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Ja, och sen kommer han få betala livslångt underhåll till Ciara när skilsmässan är klar.

Antar att det är andra regler i UK, verkar ju stenålders att mannen ska försörja sin fd livet ut. Det är ju sin sak med barnen .

Sas det inte att skilsmässan skulle följa Sveriges regler?

Å andra sidan kan man ju inte lita på någonting här ,riktigt rörigt är det.
Citera
2025-05-25, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Nej, instämmer, jag gissar att han har runt 10 mill i tillgångar efter skilsmässan och de pengarna lär han behöva.
Dessutom lär han antagligen inte arbeta resten av året så han kan snarare få det kärvt.
Citera
2025-05-25, 22:11
Medlem
Citat:

Såklart han inte har 30 miljoner på ett bankkonto men han har kunnat plocka ut stabil aktieutdelning i många år , har investeringar i både noterade och onoterade bolag och nog inte jättestora lån så jag tror inte att 30 miljoner är en överdrift

Eftersom han hållit på i 20 år har han haft lång tid på sig att ta del av ränteeffekt också
Citera
2025-05-25, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Antar att det är andra regler i UK, verkar ju stenålders att mannen ska försörja sin fd livet ut. Det är ju sin sak med barnen .

Han måste verkligen bli drogfri så han kan försörja exfru och barn.
Citera
2025-05-25, 22:14
Medlem
Citat:
Såklart han inte har 30 miljoner på ett bankkonto men han har kunnat plocka ut stabil aktieutdelning i många år , har investeringar i både noterade och onoterade bolag och nog inte jättestora lån så jag tror inte att 30 miljoner är en överdrift

Eftersom han hållit på i 20 år har han haft lång tid på sig att ta del av ränteeffekt också
Jag misstänker att du överskattar pengaflödet stort men det kommer visa sig framöver, när det ska förhandlas om underhåll.
Citera
2025-05-25, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Ja, och sen kommer han få betala livslångt underhåll till Ciara när skilsmässan är klar.

Inte om hon gifter om sig va? Om de har en så gammaldags lag. Men hon arbetar ju själv, gäller verkligen den där lagen då? Den är ju anpassad för en tid när kvinnor inte arbetade.
Citera
2025-05-25, 22:18
Medlem
Citat:
Ja men visst var det som artist va? Trådnykomlingen insekterna skrev att han hade goda möjligheter att arbeta som låtskrivare på skivbolag om han vill det för där han han tydligen goda relationer . Har fattat det av tidigare skriverier att han inte står ut med att inte vara just i centrum på scen

Man fattar ju däremot att ingen kanske vill satsa på en artistkarriär för en 40 årig småbarnsfarsa som sjunger trallpop

Men har han skrivit något som någon känner till utöver Heroes och den senaste? Tänker att Cara Mia var innan alla artister stod med som upphovsman. Har han skrivit ngn låt till sig själv som blivit en iallafall liten hit och som inte varit med i Mello?
Citera
2025-05-25, 22:20
Medlem
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Det är visst väldigt dyrt att köpa kokain. Hur många doser behöver dom per dag? Läste att det bara håller i 30 minuter? Borde vara billigare med amfetamin som håller i flera dagar? Vad är skillnaden på dessa droger egentligen?
Citera
2025-05-25, 22:22
Medlem
Citat:
Han måste verkligen bli drogfri så han kan försörja exfru och barn.

Håller med dig i att bli drogfri är Prio 1! Har påpekat det flera ggr att jag tror att inläggning är ett måste.
Sedan är jag lite skeptisk till om han har kloka, förnuftiga människor runt sig som ställer krav men även stöttar! Det är a och o !
Citera
2025-05-25, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete

Det finns kvar i rätt många länder faktiskt. Kom ihåg att det är långt mycket vanligare att kvinnor är hemmafruar och inte jobbar i andra länder. Sen vet jag inte hur det funkar. Hon kan ju försörja sig utan problem även om hon kanske inte kan hålla en lika hög levnadsstandard som när hon levde med Måns.

I Sverige finns de här reglerna inte kvar, vi har även ett mycket individbaserat system jämfört med andra länder. Gifta par räknas ju liksom som en enhet i de flesta länder, t ex sambeskattning, gemensamma försäkringar osv. Och därför är det inte att rekommendera att vara hemmafru här utan att vidta åtgärder för ekonomisk trygghet vid skilsmässa eller dödsfall. T ex att mannen pensionssparar åt sin fru separat, delning av tillgångar vid skilsmässa, och liknande.

Underhåll för barn lär det väl dock bli.

https://www.gov.uk/money-property-wh...nance-payments
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in