2025-05-25, 16:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Om det finns mängder kan det ju inte vara så svårt för dig att få fram exempel. De exempel du presenterat så här långt är inte kvinnohat utan uppenbar ironi. Jag efterlyser alltså exempel på kvinnohat.

Säg till när du har något att komma med.

"Kvinnor är bättre på: Att bli hjärntvättade, Städa, Omsorg inom vården, Tjata, Långsinthet, Leva på andras välviljor, Rasförräderi, Förstöra sin och andras ambitioner"

"Kvinnor är bättre på att anpassa sig, vilket man kan anta är en egenskap de fått för att överleva när män från andra stammar dödar deras män/familjer. I övrigt så kan jag inte komma på något. Psykiskt starkare är de absolut inte, tvärtom så saknar kvinnor allt som oftast egna principer och har endast grund personlighet. Återigen anpassning efter andra."

"Män är överlägsna kvinnor i alla avseenden, rent generellt. Roligare, mer intressanta, fler intressen, hobbies, musik, film, mer allmänbildade, mer kunskap om olika saker."

"Kvinnor kan inte ett smack och är för det mesta helt ointressanta. Kan inte vara roliga eller spela med eller riffa. Enda anledningen att man pratar med dem är för att man vill ligga med dem. Man skulle varit bög. Ligga ofta, och ha kul."

"Ja, anledningen till att vissa kvinnor blir så förbannade på "mansplaining" är för att män kan komma med egna insatta, intressanta och humoristiska infallsvinklar, vilket kränker en del kvinnor med mindervärdeskomplex, då de själva inte har några djupare kunskaper eller åsikter, de kan bara citera läroboken (skriven av en man). Pröva diskutera nyanserat ett ämne en kvinna säger sig vara expert på genom utbildning, och hon kan ändå aldrig förstå eller argumentera mot ett resonemang som inte är ordagrant från en lärobok."

Skönt att du inte heller håller med dem och tänker att de måste tramsa/skoja/vara ironiska. Precis som jag. Jag har förresten lagt till "dåliga på att läsa bakåt i tråden" på min lista.

"Män är bäst på att uppfinna saker, förgripa sig på barn, starta krig, underhålla krig, tillverka vapen, tortera, misshandla, mörda, våldta, flyga till månen, vinna Nobelpris, bedra, manipulera, luras, bygga hus, underhålla vägar, underhålla elnätverken, dö och skadas på arbetsplatsen, begå självmord, vara psykopater/narcissister, begå brott, sitta i fängelse, orsaka allvarliga olyckor i trafiken, överge sin avkomma, begå massmord, förtrycka, förminska, vara alkoholister och pundare, få dåliga betyg i skolan, inte studera vidare/hoppa av högre studier, klaga, skylla ifrån sig, suga kuk, vara diktatorer, förstöra hela länder, parkera, laga mat, vara lata, inte vara närvarande föräldrar. Män är vidare bäst på att vara offer, exploatera och utnyttja människor i låginkomstländerna, vara fysiskt starka, hitta på olika ideologier, lyda order, bäst på att vara rationella, osv.osv osv osv. Finns nog inget män inte är bäst på.

Förutom bilkörning. Kvinnor är fortsatt bättre och säkrare bilförare än män och att förstå och uttrycka ironi. En sak till som män faktiskt inte är bäst på det är att läsa bakåt i trådarna, det vill de helst ha någon annan att göra åt dem, antagligen pga av latheten som nämndes tidigare."
Senast redigerad av Jenny9 2025-05-25 kl. 16:36.
Citera
2025-05-25, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Finns ju mängder och jag har redan citerat vissa av dem. Skulle någon skriva de sakerna om män, hade du sett det som manshat. Så seså, erkänn nu att det är kvinnohat.

Jo, det gör han. Han skriver själv att han vill bli överbevisad i sin tro att män är bäst på allt. Han vill ha in hyllningar till kvinnor. Hyllningar han tycker låter rimliga. Som han sedan säkert hade tänkt prata med sin flickvän om, så att han kanske hade fått stoppa in den.

ChatGPT håller inte med dig:

Citat:
Nej, personen som har skrivit inlägget efterlyser inte hyllningar av kvinnor. Inlägget uttrycker snarare en provocerande och negativ syn på kvinnor, särskilt med påståendet att "män är bättre än kvinnor på allt". Även om skribenten avslutar med att säga att de vill bli övertygade om att de har fel, är tonen och innehållet präglat av könsstereotyper och nedvärdering av kvinnor, snarare än en genuin önskan att lyfta eller hylla dem.

Det är möjligt att personen söker motargument eller vill skapa debatt, men det sker inte i form av att hylla kvinnor utan snarare ifrågasätta deras värde och förmågor.

Ganska klockren analys enligt mig. Och Merapi.

Men där har du ditt exempel på någon form av kvinnohat i alla fall. Varsågod.

Och det är ju kul att Jenny9 med 1000 inlägg i tråden fortfarande sitter och ironiserar över det inlägget så här 13 år senare. Det var tydligen en väldigt öm tå TS lyckades trampa på där.

Nu ska vi se om du lyckas plocka fram några exempel på kvinnohat också. Eller om det bara blir ännu mer ironi.
Citera
2025-05-25, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
"Kvinnor är bättre på: Att bli hjärntvättade, Städa, Omsorg inom vården, Tjata, Långsinthet, Leva på andras välviljor, Rasförräderi, Förstöra sin och andras ambitioner"

"Kvinnor är bättre på att anpassa sig, vilket man kan anta är en egenskap de fått för att överleva när män från andra stammar dödar deras män/familjer. I övrigt så kan jag inte komma på något. Psykiskt starkare är de absolut inte, tvärtom så saknar kvinnor allt som oftast egna principer och har endast grund personlighet. Återigen anpassning efter andra."

"Män är överlägsna kvinnor i alla avseenden, rent generellt. Roligare, mer intressanta, fler intressen, hobbies, musik, film, mer allmänbildade, mer kunskap om olika saker."

"Kvinnor kan inte ett smack och är för det mesta helt ointressanta. Kan inte vara roliga eller spela med eller riffa. Enda anledningen att man pratar med dem är för att man vill ligga med dem. Man skulle varit bög. Ligga ofta, och ha kul."

"Ja, anledningen till att vissa kvinnor blir så förbannade på "mansplaining" är för att män kan komma med egna insatta, intressanta och humoristiska infallsvinklar, vilket kränker en del kvinnor med mindervärdeskomplex, då de själva inte har några djupare kunskaper eller åsikter, de kan bara citera läroboken (skriven av en man). Pröva diskutera nyanserat ett ämne en kvinna säger sig vara expert på genom utbildning, och hon kan ändå aldrig förstå eller argumentera mot ett resonemang som inte är ordagrant från en lärobok."

Skönt att du inte heller håller med dem och tänker att de måste tramsa/skoja/vara ironiska. Precis som jag. Jag har förresten lagt till "dåliga på att läsa bakåt i tråden" på min lista.

Så bra att du till skillnad från TomatKungen förstår dig på ironi.

Citat:
"Män är bäst på att uppfinna saker, förgripa sig på barn, starta krig, underhålla krig, tillverka vapen, tortera, misshandla, mörda, våldta, flyga till månen, vinna Nobelpris, bedra, manipulera, luras, bygga hus, underhålla vägar, underhålla elnätverken, dö och skadas på arbetsplatsen, begå självmord, vara psykopater/narcissister, begå brott, sitta i fängelse, orsaka allvarliga olyckor i trafiken, överge sin avkomma, begå massmord, förtrycka, förminska, vara alkoholister och pundare, få dåliga betyg i skolan, inte studera vidare/hoppa av högre studier, klaga, skylla ifrån sig, suga kuk, vara diktatorer, förstöra hela länder, parkera, laga mat, vara lata, inte vara närvarande föräldrar. Män är vidare bäst på att vara offer, exploatera och utnyttja människor i låginkomstländerna, vara fysiskt starka, hitta på olika ideologier, lyda order, bäst på att vara rationella, osv.osv osv osv. Finns nog inget män inte är bäst på.

Förutom bilkörning. Kvinnor är fortsatt bättre och säkrare bilförare än män och att förstå och uttrycka ironi. En sak till som män faktiskt inte är bäst på det är att läsa bakåt i trådarna. "

Är inte den här listan egentligen lite OT i den här tråden? Jag menar, TS efterfrågar ju saker kvinnor är bättre än män på, och inte saker män är bättre än kvinnor på. Vore det inte rimligare att i den här tråden ha en lista på saker kvinnor är bättre på?
Citera
2025-05-25, 16:40
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
ChatGPT håller inte med dig:

Ganska klockren analys enligt mig. Och Merapi.

Men där har du ditt exempel på någon form av kvinnohat i alla fall. Varsågod.

Och det är ju kul att Jenny9 med 1000 inlägg i tråden fortfarande sitter och ironiserar över det inlägget så här 13 år senare. Det var tydligen en väldigt öm tå TS lyckades trampa på där.

Nu ska vi se om du lyckas plocka fram några exempel på kvinnohat också. Eller om det bara blir ännu mer ironi.

Fan vad sjukt att du sitter och räknar mina inlägg i en tråd, har du verkligen inget bättre för dig? Ge mig nu en helt sanningsenlig och autistisk bortförklaring.

Men i övrigt, fan vad kul att du uppmärksammar kvinnohatet i TS. Eller ironin.......?
Citera
2025-05-25, 16:43
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Så bra att du till skillnad från TomatKungen förstår dig på ironi.

Är inte den här listan egentligen lite OT i den här tråden? Jag menar, TS efterfrågar ju saker kvinnor är bättre än män på, och inte saker män är bättre än kvinnor på. Vore det inte rimligare att i den här tråden ha en lista på saker kvinnor är bättre på?

Fast kom vi inte precis fram till att TS inte genuint efterfrågar vad kvinnor är bättre än män på?

Dessutom har bland annat Lupac listat mycket som kvinnor är bättre än män på men det tramsas ju alltid bort av antifeministerna.
Citera
2025-05-25, 16:45
Medlem
Citat:
Fan vad sjukt att du sitter och räknar mina inlägg i en tråd, har du verkligen inget bättre för dig? Ge mig nu en helt sanningsenlig och autistisk bortförklaring.

Men i övrigt, fan vad kul att du uppmärksammar kvinnohatet i TS. Eller ironin.......?

Det tar liksom 2 sekunder. Man klickar på användarnamnet och därefter på "Hitta alla inlägg av x i detta ämne", och vips så får du fram alla inlägg av denna användare i detta ämne och högst upp på sidan står det hur många det är till antalet. I skrivande stund 987 stycken i ditt fall.

Så, nu har du lärt dig något nytt idag också.
Citera
2025-05-25, 16:46
Medlem
Här har du härlig ironi, fick mig att skratta gott, sant och självklart och ironi i all sin enkelhet:

Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Dom är bättre på damfotboll.

Här har du kvinnoförakt, rent och skärt kvinnoförakt. Och så med den klassiska manosfärtyp-offerkoftan på också, finns gott om liknande i tråden:

Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Män är samhällets ekonomiska motor, och kvinnorna är improduktiva snyltare. Tills man löser detta tycker jag att alla övriga faktorer kan ignoreras. Det är helt enkelt så att majoriteten av de potentiellt kriminella kvinnorna istället lever på offentliga pengar. Behandlade staten kvinnor som män skulle deras brottslighet skjuta i höjden. (eller snarare deras snyltande på godhjärtade män).

Ja, det är härligt att system som missgynnar män aldrig är "problematiska" eller behöver lösas med specialsatsningar från staten.

Helt rätt, kvinnor utbildar sig i betydligt högre grad till diverse suspekta flumutbildningar (som rent generellt handlar om att sedan gnälla på produktiva människor) utan marknadsekonomiskt värde.

Menar du att flytta hemifrån senare skulle öka risken för hemlöshet? Det har jag aldrig hört något om.

Nu ska jag erkänna att jag inte sitter på några siffror. Men jag vågar påstå att det är betydligt vanligare att kvinnor bor i grupp, och framförallt bor hos (läs, får hyran helt/delvis betald av) en man, än omvänt. Sedan är det rent objektivt lättare att få bostad som kvinna än som man, eftersom det är betydligt vanligare att män diskrimineras på bostadsmarknaden.*

För övrigt väntar jag med spänning på dagen då du beskriver mäns högre löner som högre grad av målmedvetenhet.

*Här pratar vi om verklig diskriminering dvs "endast kvinnor/helst kvinnor", och inga mystiska strukturer och dylikt.

Det är ju så det borde vara. Både kvinnor och män som inte sköter sig bör givetvis drabbas av konsekvenserna för sina handlingar, istället för att råna oskyldiga människor (som mig).

Citat:

Se ovan.
Citera
2025-05-25, 16:50
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det tar liksom 2 sekunder. Man klickar på användarnamnet och därefter på "Hitta alla inlägg av x i detta ämne", och vips så får du fram alla inlägg av denna användare i detta ämne och högst upp på sidan står det hur många det är till antalet. I skrivande stund 987 stycken i ditt fall.

Så, nu har du lärt dig något nytt idag också.

Fan vad sjukt att du sitter och letar upp hur många inlägg kvinnor skriver i trådarna och att du försöker använda antalet inlägg emot oss. Vad försöker du uppnå med detta beteendet? Du framstår som störd, på riktigt störd.

Men i övrigt, måste jag återigen säga att det är kul att du äntligen uppmärksammat föraktet gentemot kvinnor i TS och hela tråden.........Eller ironin kanske
Senast redigerad av Jenny9 2025-05-25 kl. 16:53.
Citera
2025-05-25, 16:53
Medlem
Citat:
Här har du härlig ironi, fick mig att skratta gott, sant och självklart och ironi i all sin enkelhet:

Här har du kvinnoförakt, rent och skärt kvinnoförakt. Och så med den klassiska manosfärtyp-offerkoftan på också, finns gott om liknande i tråden:

Se ovan.

Och när var det där inlägget skrivet? 2012?

Det känns förutom att det är skrivet för evigheter sedan inte heller särskilt representativt för tråden. Och det kan mycket väl ha varit ironiskt. Han kanske bara gjorde sig lustig över en sån där manosfärtyp som du kallar dem, t ex.
Citera
2025-05-25, 16:55
Medlem
Citat:
Fan vad sjukt att du sitter och letar upp hur många inlägg kvinnor skriver i trådarna och att du försöker använda antalet inlägg emot oss. Vad försöker du uppnå med detta beteendet? Du framstår som störd, på riktigt störd.

Men i övrigt, måste jag återigen säga att det är kul att du äntligen uppmärksammat föraktet gentemot kvinnor i TS och hela tråden.........Eller ironin kanske

Jag trampade visst på en öm tå där märker jag
Citera
2025-05-25, 16:56
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag trampade visst på en öm tå där märker jag

Nejdå, men du framstår som ett stört äckel däremot

Citera
2025-05-25, 16:57
Medlem
Citat:
Det behöver ni inte tycka. Humor är en smaksak.

Min partner har liknande humor och ironi som Jenny9. Jag skrattar gott när min partner gör parodi på mig.

Och jag skrattar gott åt Eddie Medusas ironi i "kvinnor ska en ha å knulla med". Vilket säkert en och annan person skulle tolka som kvinnohat, men det är ironi. Härlig humor. För att inte tala om den härliga basgången i låten!

Ironi är kul. Anser jag.

Men rent och skärt kvinnohat är inte kul. Rent och skärt manshat är inte kul.

Och i denna tråd kryllar det av kvinnohat. Rent och skärt kvinnohat. Ofiltrerat och skrivet utan tillstymmelse till humor. Utan skrivet på fullaste och fulaste allvar. I en tråd där TS vill att folk ska överbevisa honom om att kvinnor är bättre än män på något. Han vill ha in hyllningar till kvinnor. Som han själv tycker är rimliga.

Jo, men det är ju givetvis bekvämt för dig att försvara dina kompisar. Du försvarar feministerna till varje pris och jag har märkt att diskussionerna med er leder ingen vart för ärlighet är inget som ni inte värderar.

Finns två grundkrav för en produktiv diskussion.
1) Båda parterna är villiga att erkänna när de har fel.
2) Logiskt resonerande måste appliceras.

De här två komponenterna saknas när man diskuterar med Jenny, Merapi, Lupac och Ipsi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in