2025-05-24, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Militär kanske borde sättas in för det här vansinnet måste hejdas. Men jag tror inte Koranen har med saken att göra. Det är vilsna ungdomar på glid som hamnar i gängens klor, och unga går att forma, de behöver inte bli kallblodiga mördare och psykopater. Föräldrar har ett ansvar men när de inte kan axla det ansvaret måste samhället gripa in och jag tror även det måste ske förebyggande! Redan gängkriminella måste dömas till hårdare straff och unga vilsna måste fångas upp tidigt, bl a.

Koranen har i allra högsta grad med detta att göra då den är infiltrerad, inklistrad och sammansatt i det muslimska dna't
Citera
2025-05-24, 20:19
Medlem
Citat:
Man är inte tuff och manlig för att man klarar av att mörda.
Man är en känslokall psykopat.

Jag gillade golaren mycket. Det finns ett samvete hos honom till skillnad från mördarna. Jag ber för honom att han ska vara beskyddad. Han gjorde det rätta och är en hjälte.
Hade tänkt detsamma tills jag läste att han är en våldtäktsman. Våldtäktsmän ska inte skyddas.
Citera
2025-05-25, 06:09
Medlem
Det känns som dom har lämnat ute MYCKET information, jag lyssnade på det här ärendet på P3 Krim (pinsamt men det var iallafall på Spotify) och då var det en hel del som inte har nämnts i tv dok, tex så har jag för mig att han konverterade till kristendomen efter ett möte med nån jourhavande präst, jag kanske minns fel?

Man ska ALDRIG lita på svenska polisen eller svenska myndigheter, det är inte FBI det handlar om precis! Men "Golaren" verkar ju rätt så impulsiv och det svårt att hjälpa en sådan person men hur fan kan man lita på svenska polisen, herregud alltså och dom undrar varför ingen vill samarbeta med dom.
Citera
2025-05-25, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Hade tänkt detsamma tills jag läste att han är en våldtäktsman. Våldtäktsmän ska inte skyddas.

Precis! Hur fan kan man ens få vara med i nätverken med en sådan dom, är det på den här låga nivån gatan har sänkts till?

Är han oskyldig för våldtäkten så det en annan sak men det borde väl inte vara så svårt att ta reda på om.
Citera
2025-05-25, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haremrum
Dags att göra en Duterte med er knarkers

Din idiot, Duterte var säkert den största av alla inom droghandel på Filippinerna. Han dödade bara fattiga missbrukare och sina rivaler. Och det är din Idol? Gå och skaffa dig lite heder och moral.
Citera
2025-05-25, 13:19
Medlem
mingtians avatar
Citat:
Eftersom han inte fick det skydd och den hjälp han behövde av polisen så hade han tillslut inget annat val, jag tror inte den här killen tänkte återgå till kriminalitet utan att han gått att rädda. Han var inte psykopat och mördare som de andra gängmedlemmarna. Heder till honom för det! Man kan hamna snett men om man sedan vill bryta sig ur det och göra rätt så ska man bli förlåten, det är den humana värdegrund och människosyn vi har i Sverige (med mördare vet jag dock inte, de är ju psykopater). Men tyvärr hade poliserna han var i kontakt med på telefon samma inställningar som du, att han fick skylla sig själv.

Polisen var riktiga sopor här. Men hade han inte tänkt att återgå till sitt gamla liv direkt efter? Det fick jag intrycket av.
Citera
2025-05-25, 15:15
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
"jag TROR inte den här killen tänkte återgå till kriminalitet utan att han gått att rädda."
Där har du fel, det var precis just det han tänkte göra innan han ens bestämde sig för att gola och hela den historien rullade igång... svaret finns i första delen

Han hamnade snett från början, men hade kunnat få hjälp. En sådan livsstil är kanske svår att bryta sig ur, särskilt om man inte vet något annat. Han var inte en mördare, inte kapabel att begå mord, vilket hedrar honom.
Citera
2025-05-26, 15:05
Medlem
Han stack ju direkt, förmodar att dagen efter han kommit till stugan så skulle dom delge honom om deras plan för honom, men han hade inte tålamod.
Citera
2025-05-26, 15:43
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Han stack ju direkt, förmodar att dagen efter han kommit till stugan så skulle dom delge honom om deras plan för honom, men han hade inte tålamod.

Han verkar även ha haft alkoholproblem. B 4906-23 Falu tingsrätt; rattfylleri.

Hur ska polisen kunna skydda en labil person utan tålamod och med andra problem? Han krävde att allting skulle ske på hans villkor. Naturligtvis kan polisen inte ge honom insyn i pågående förundersökningar.
Citera
2025-05-27, 18:03
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Han hamnade snett från början, men hade kunnat få hjälp. En sådan livsstil är kanske svår att bryta sig ur, särskilt om man inte vet något annat. Han var inte en mördare, inte kapabel att begå mord, vilket hedrar honom.

ah jag tror jag fattar din poäng
personligen har jag svårt att se varför man romantiserar en sådan livsstil till den grad att man joinar den själv.
Men jag kan inte svara för andra människor.
Jag ser bara dekadens där andra människor ser himmelen uppenbarligen.
Han har väl inte de vassaste besticken i lådan och nu får han sota för det.
Varför kommer man till sverige och väljer en sådan livsstil?
Där bryts mina sympatier faktiskt.
Jag kan tyvärr inte bry mig mindre.
Skapa ditt eget jävla paradis med barn och familj men uppenbarligen är inte det gott nog.
Man vill att saker ska hända runt om en.
Och då är ju det kriminella livet något att föredra.
Att göra människor till offer är inte min melodi då jag själv varit ett offer men aldrig dragits till det kriminella livet.
Och då var ändå Scarface min favoritfilm i typ 20+ år?
Citera
2025-05-27, 18:14
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
ah jag tror jag fattar din poäng
personligen har jag svårt att se varför man romantiserar en sådan livsstil till den grad att man joinar den själv.
Men jag kan inte svara för andra människor.
Jag ser bara dekadens där andra människor ser himmelen uppenbarligen.
Han har väl inte de vassaste besticken i lådan och nu får han sota för det.
Varför kommer man till sverige och väljer en sådan livsstil?
Där bryts mina sympatier faktiskt.
Jag kan tyvärr inte bry mig mindre.
Skapa ditt eget jävla paradis med barn och familj men uppenbarligen är inte det gott nog.
Man vill att saker ska hända runt om en.
Och då är ju det kriminella livet något att föredra.
Att göra människor till offer är inte min melodi då jag själv varit ett offer men aldrig dragits till det kriminella livet.
Och då var ändå Scarface min favoritfilm i typ 20+ år?

Unga vilsna personer kan dras in i dåligheter. Just denna killen var väl även ensamkommande flykting? Då är han kanske extra utsatt och i behov av att hitta ett sammanhang, en identitet. Barn och unga borde fångas upp bättre innan de dras in i kriminalitet. Vad bra att du inte känt dragning till det kriminella livet, jag förstår inte heller hur man kan glorifiera det så, men det är väl droger och kicksökande? Många psykopater som dras till spänningen och saknar empati och konsekvenstänk eller bryr sig inte om konsekvenserna. Men just denna killen var ingen psykopat, han har ju ett samvete i alla fall även om han hamnat snett från början.
Citera
2025-05-27, 18:35
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Unga vilsna personer kan dras in i dåligheter. Just denna killen var väl även ensamkommande flykting? Då är han kanske extra utsatt och i behov av att hitta ett sammanhang, en identitet. Barn och unga borde fångas upp bättre innan de dras in i kriminalitet. Vad bra att du inte känt dragning till det kriminella livet, jag förstår inte heller hur man kan glorifiera det så, men det är väl droger och kicksökande? Många psykopater som dras till spänningen och saknar empati och konsekvenstänk eller bryr sig inte om konsekvenserna. Men just denna killen var ingen psykopat, han har ju ett samvete i alla fall även om han hamnat snett från början.

Ah, jag håller med dig
Nej det märks att han inte är en psykopat för då hade han aldrig golat
Endast någon med någon form av moralkompass kan göra det.
Och jag antar att så länge man är på en lägre nivå i användandet och försäljandet av droger så är det lättare att vara naiv.
Parta lite, snorta lite, deala med lite folk runtomkring
ganska oskyldigt... och sedan vänder saker till mer dramatiska händelser
Senast redigerad av Cadell 2025-05-27 kl. 18:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in