2025-05-23, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Vilken av Nobelklänningarna är det ni tänker på mer specifikt? Alla? För jag ser verkligen inte det ni ser.
https://royalistan.elle.se/kungligt-...belklanningar/
Länk till alla hennes Nobelklänningar.
Faktiskt alla. De sitter helt enkelt inte snyggt över bysten. Camilla Thulin hade sagt att Sofia behövde ”korsettera” sig om hon hade haft tillfälle att uttala sig (samma sak ansåg hon om drottning Silvia en gång i tiden)
Men tycker du att det ser snyggt ut så, fine.
Citera
2025-05-23, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Faktiskt alla. De sitter helt enkelt inte snyggt över bysten. Camilla Thulin hade sagt att Sofia behövde ”korsettera” sig om hon hade haft tillfälle att uttala sig (samma sak ansåg hon om drottning Silvia en gång i tiden)
Men tycker du att det ser snyggt ut så, fine.

Det är stor skillnad på att en klänning inte sitter snyggt över brösten och att de framhäver brösten.
Citera
2025-05-23, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Det är stor skillnad på att en klänning inte sitter snyggt över brösten och att de framhäver brösten.
För att hemfalla åt hårklyverier: en klänning som inte sitter snyggt framhäver brösten på fel sätt. Därför associationerna till juver osv?
God natt
Citera
2025-05-25, 12:35
Medlem
Hon tålde inte att kungen fick en massa uppmärksamhet på sin födelsedag och därför "visade" hon upp Ines. Med det så fick Sofia uppmärksamheten, usch vilket våp. Ta bort titlarna på både Madeleine och Cp med familjer, skattepengarna behövs till gamla och sjuka.
Citera
2025-06-12, 18:00
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bibbsan
Hon tålde inte att kungen fick en massa uppmärksamhet på sin födelsedag och därför "visade" hon upp Ines. Med det så fick Sofia uppmärksamheten, usch vilket våp. Ta bort titlarna på både Madeleine och Cp med familjer, skattepengarna behövs till gamla och sjuka.
Med Ines i miniatyr-Sverigedräkt ser det ut som om Sofia leker med en docka...
Citera
2025-06-12, 18:01
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molins
Jag vet inte om Sofia har olämplig bakgrund eller ej.Lite faller det om man som person vill vara med i ett program som paradise hotel och är bekväm med att strutta runt med lite kläder och stora juvrar,för att sedan bära kläder av annat material som är mer täckande ,men som ALLTID framhäver dessa fläsktuttar hon har,t ex på nobel.
Sen är hon ju bra korkad i intervjuer och ger ett intryck att vara så på riktigt.
Men de är ju kära och det är väl viktigast.
Kaka söker maka. Carl Philip ger väl inte direkt något intelligent intryck. Han tycks ha ärvt kungens talsvårigheter. Om det hänger samman med dyslexin har Victoria lyckats träna bort det på ett beundransvärt sätt.
Citera
2025-06-12, 18:02
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersAB
Sweet 😋
Jag tror att hovet sett till att de tagits bort.

Från Stoppa Pressarna:

Enligt Stoppa Pressarnas källor har hovet känt till bilderna och fotografen som tagit dem. De ska också ha vädjat till mannen att inte publicera dem.

– Man gjorde självklart en bakgrundkontroll när Sofia skulle in i den kungliga familjen och jag vet att man bland annat försökte rensa upp på nätet där det fanns en hel del av det här materialet. Dessutom kontaktade man olika fotografer och webbhotell med önskemål om att innehållet skulle raderas, berättar en person med god inblick.
Senast redigerad av PrincessAnne 2025-06-12 kl. 18:05.
Citera
2025-06-13, 09:35
Medlem
Inte läst hela tråden - vem är Ines uppkallad efter?
Den enda Ines jag känner till är Inez Magnusson, riksbekant bedragerska och prostituerad, avliden 1953. Inte så kungligt.
Ok, stavningen är annorlunda, men so what, flickan är född i en dyslektisk familj.
Och det kanske inte är så noga.
Citera
2025-06-13, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Inte läst hela tråden - vem är Ines uppkallad efter?
Den enda Ines jag känner till är Inez Magnusson, riksbekant bedragerska och prostituerad, avliden 1953. Inte så kungligt.
Ok, stavningen är annorlunda, men so what, flickan är född i en dyslektisk familj.
Och det kanske inte är så noga.

Tror inte något av syskonen fått sina tilltalsnamn från någon särskild person. Andranamnen däremot kommer från mormor, farmor och Lilian.
Citera
2025-06-14, 09:36
Medlem
Blev litet chockad när jag i Expressen såg bilder på Sofias mamma. Hur man ser ut och vilken kroppsform man har kan man ju i många fall inte rå för så jag slår inte ner på att hon är överviktig ( det är jag själv så inga sten i glashus), men har man den kroppsformen ska man inte ha en klänning som visar sina bastanta trädstammar till ben. Ha en längre klänning eller byxdress. Dessutom färgvalet, en SVART klänning till ett dop!! Visar verkligen återigen vilken WT-familj vi fått in i kungafamiljen, vilket vi för all del visste innan, i synnerhet efter nakenbilderna på Sofia och ormen… Ett kungahus att vara stolta över? Inte!
Citera
2025-06-14, 10:46
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Blev litet chockad när jag i Expressen såg bilder på Sofias mamma. Hur man ser ut och vilken kroppsform man har kan man ju i många fall inte rå för så jag slår inte ner på att hon är överviktig ( det är jag själv så inga sten i glashus), men har man den kroppsformen ska man inte ha en klänning som visar sina bastanta trädstammar till ben. Ha en längre klänning eller byxdress. Dessutom färgvalet, en SVART klänning till ett dop!! Visar verkligen återigen vilken WT-familj vi fått in i kungafamiljen, vilket vi för all del visste innan, i synnerhet efter nakenbilderna på Sofia och ormen… Ett kungahus att vara stolta över? Inte!
Jag håller med. Man kan och bör klä sig efter sin figur. Det var likadant på Sofia och Carl Philips bröllop; då kom både mamma och mormor i åtsittande klänningar som visade varenda valk. När Marie Hellqvist poserar bredvid den nätta Silvia blir kontrasten slående, och förvärras av att hon är så fel klädd.

Jag är förvånad över att Sofia inte har fixat tandgluggen:

https://www.svenskdam.se/kungligt/ha...i-svt/10887491
Citera
2025-06-14, 10:56
Medlem
Lostworlds avatar
Ser på dopet nu i efterhand...
Där står den självgoda Sofia och håller upp den beställda avkomman som, föga förvånande, ser rätt efterbliven ut redan.
Pinsamt fjantig präst dessutom.

Att gå ut till Disneymusik kändes helt opassande och wt och SÅ Sofia.
(Musik från Disneyfilmen Björnbröder som enligt kommentatorn däremot beskrevs som "mycket passande" med tanke på prinsessan Ines tre storebröder. Där har vi en kommentator som inte förstått något gällande överklassen... )
Högdjuren i salongen verkade obekväma och fattade nog inte det budskapet.
Vilket spektakel.
Senast redigerad av Lostworld 2025-06-14 kl. 11:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in