2025-05-25, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dingly
Är det inte positivt att avkommanden från sladrivare får det dom förtjänar?

Bör vi ge oss på araberna, vilka tog massor av européer som slavar under "the golden age of islam"?
Citera
2025-05-25, 09:10
Medlem
Har verkligen hatat Trump. Men jag måste säga att denna period så övergår han vad jag trodde var möjligt att få ordning på som president.

Han har ju faktiskt löst en hel del på kort tid. Och det är tråkigt att USA satt i sådan ekonomisk knipa när han tog över.

Jag är imponerad!
Citera
2025-05-25, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attentatsmannen
Har verkligen hatat Trump. Men jag måste säga att denna period så övergår han vad jag trodde var möjligt att få ordning på som president.

Han har ju faktiskt löst en hel del på kort tid. Och det är tråkigt att USA satt i sådan ekonomisk knipa när han tog över.

Jag är imponerad!

Är helt otroligt.

Sjukt också att medias rapportering består av 99% negativt. Det säger allt om vart i den politiska bussen som journalisterna hänger
Citera
2025-05-25, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApansPappa
Är helt otroligt.

Sjukt också att medias rapportering består av 99% negativt. Det säger allt om vart i den politiska bussen som journalisterna hänger

Håller helt o hållet med. Men man skall komma ihåg att journalisterna skriver det folket vill läsa. annars blir det inga klick = lägre ersättning

Det är skillnad på 3000 klick 300.000 klick när man löneförhandlar nästa gång.
Citera
2025-05-25, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Hur många vita har mördats i Sydafrika?
50 000 sedan 1994 har jag hört sedan över tio år tillbaka. Men det mördas en hel del i landet.

Jag har hört om de här farmarmorden sedan 00-talet, har stått mycket om morden i tex Nya Tider och dess föregångare Nationell Idag. Många av morden är först och främst tortyrmord med sexuella inslag och inte rån. Vid vissa mord har även någorlunda avancerad utrustning som stör ut mobiltelefoner använts för att offren inte ska kunna larma polisen(som ibland har varit delaktig) eller grannar.
Citera
2025-05-25, 10:20
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fixxxer
Lustigt påstående efter att Trump i Vita Huset visat upp video som bevisar just det. Kampsånger från SA svarta politiker och från nuvarande president till på köpet.

Ännu lustigare eftersom en journalisterna (Djaffar Al Katanty) vars videos han visade var i rummet och bara chockat kunde titta på när deras videos och bilder som inte alls handlade om mord på vita användes för att representera just det. Videos med liksäckar från kriget i Kongo påstod hästsäljaren Trump var vita Boer i Sydafrika, en protestaktion med kors hittade han på var massgravar.

Men visst Fox News har inte skrivit om det (utan plötsligt tystnade om ämnet efter faktakorr och lät gamla texten ligga kvar oediterat) ... naiva kommer ändå inte kolla upp fakta.
Citera
2025-05-25, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Min trovärdighet hos dig skiter jag egentligen i.
Efter att tidigare ha arbetat för ett amerikanskt företag i 25år känner jag många amerikaner och MAGA består av två huvudgrupper. Lågutbildade, bittra loosers och klassiska republikanska väljare. Den senare gruppen skulle rösta på den republikanska presidentkandidaten oavsett. Dom är även fundamentalistiskt religösa på ett sätt som får muslimer i sverige att framstå som ateister. Bibeln är alltid närvarande.
I den gruppen är missnöjet störst med Trumps politik. Den första gruppen söker revansch i sina liv och är lätta att manipulera.
Vad fan vet du om någonting?
Eftersom du fortfarande går i skolan antar jag att du är i lägre 20-årsåldern. Bott i sverige i hela ditt liv och tror du är amerikan.
Du har överraskningar framför dig.
Ta ett snack med pappa om det här och sitt inte och gissa hur det amerikanska samhället ser ut. Hur har du det med religionen?

Från någon som har att göra med Amerikaner dagligen och varit i USA flertalet gånger skulle jag säga att Amerikaner generellt vet väldigt lite om omvärlden. Det är ett väldigt isolerat land egentligen. De får inte mycket nyheter från andra länder och är ett allmänt anti-intellektuellt samhälle. De tror även att de är i centrum av Universum. Detta gör att all form av propaganda fungerar väldigt bra på Amerikaner då de ofta inte vet något om omvärlden, spelar ingen roll om det är rysk propaganda om nazister i Ukraina eller vita farmare som blir dödade i Sydafrika.

Samma sak med Trump. Han vet inte ett skit om andra länder och hur andra människor tänker (som on han ens skulle bry sig) och tanken att vita mördas i Sydafrika i något sorts folkmord är något han fått från Elon Musk såklart... vilket är en vit nationalist som flyttade ifrån Sydafrika när Apartheid gick mot sitt slut.

FAKTA: Förra året hade Sydafrika över 26 TUSEN mord, varav drygt ett 30-tal mord var mord på farmare... och majoriteten av farmare som dödades var SVARTA!
Citera
2025-05-25, 11:01
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Jonas Nilsson gjorde ett program på 10 minuter om dessa hemska mord för ett år sedan. Väldigt sevärd video:

https://www.youtube.com/watch?v=PfQO37bSeX4
Citera
2025-05-25, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
Härligt att se. Hade inte förtroende för Trump men han visar sina bästa sidor just nu, sanningen vinner alltid.

Ja Sanningen vinner alltid
Nu är det så att TRE av de sk bevis Trump hänvisar till är BLUFF
Ett är ett sk foto taget i Kongo -Kinchasa
Men de struntar Seg Panda i
En annan sanning är den att Ryssland startade kriget och INTE UKRAINA
Sanningen vinner alltid
2016 vid president valskampanjen uttalade sig Trump om och fördömde QATAR
som ett horribelt land betr mänskliga rättigheter
Men för en vecka sedan berömde han QATAR och dess regim
efter att ha mottagit en gåva på 400 miljoner dollar , nytt air One
och tillika svärsonen mottagit en nätt dollar gåva
Sanningen vinner alltid
Dotterns svärfar tidigare dömd , blir nu befodrad av Donald
till en hög tjänst inom den sk Swamp
Före valet skulle SWAMPEN dräneras , ja ha vad har hänt NULL
Sanningen vinner alltid
Enligt Jimmie Å är Trump en frisk fläkt , utan tvekan ett klokt konstaterande
Det är inte ofta Jimmie har ett svar , vet ofta inget , har inte hört talas
Så Jimmie skola om dig så Sverige får en Statsminister år 2027 som talar sanning
Sanningen vinner alltid
Citera
2025-05-25, 11:44
Medlem
Icarealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
När gjorde jag det? Jag skrev bara att Bantufolket kom i vågor före de vita. Sen fanns det svarta där innan Bantu.

Förlåt, jag tog fel på person, det var inte du som skrev att boerna var ursprungsbefolkning.
Så det var det jag svarade på.
Citera
2025-05-25, 11:55
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Hur många vita har mördats i Sydafrika?

Enligt chatbot - Under de senaste 20 åren har uppskattningsvis mellan 800 och 1 000 vita farmare mördats i Sydafrika. Denna siffra är baserad på data från Transvaal Agricultural Union of South Africa (TAU SA), som rapporterade att 1 081 vita kommersiella jordbrukare dödades mellan 1990 och 2016 . Om man antar en relativt stabil takt skulle detta innebära ungefär 800 till 1 000 mord från 2005 till 2025

Den tillägger -

Även om varje förlust av liv är tragisk, är det viktigt att förstå dessa siffror i det bredare sammanhanget av Sydafrikas höga totala brottslighet. Berättelsen om ett riktat "vitt folkmord" saknar stödjande bevis och har i stor utsträckning misskrediterats av experter och faktagranskare . Attacker på gårdar påverkar individer av alla raser, och motiven är ofta komplexa och involverar faktorer som ekonomiska svårigheter och allmän brottslighet snarare än rasfientlighet

Det bli ungefär 45 per år. Ungefär lika många som blir skjutna i kriminella uppgörelser i varje år i Sverige

Notare att farmare inte har något med kriminalitet att göra

lite mer stat -

Enligt AgriSA och statliga källor utgör vita jordbrukare från och med de senaste åren ungefär 70–80 % av de kommersiella jordbrukarna.

* Svarta kommersiella jordbrukare (inklusive färgade och indiska jordbrukare) utgör cirka 10–20 %, beroende på region och datakälla.

* Många statligt stödda svarta jordbrukare är framväxande eller småskaliga kommersiella jordbrukare, som ännu inte är fullt etablerade i samma skala som äldre vitägda jordbruk.
Citera
2025-05-25, 11:56
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Jag har motsatt erfarenhet. De är hatiska vänsterfascister som närmast kommer i byxan varje gång de kan utmåla Israel eller USA som "onda".

Fast det är väl nåt helt annat än att vara hatiska mot vita?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in