Citat:
Ursprungligen postat av
Gulsippen
Jag får inte alls informationen från svensk media. Det räcker med den information Trump själv lämnar angående t.ex. tullar. Jag behöver ingen hjälp av svensk media för att bedöma vad han säger.
Hjärntvätt är ju precis vad som gav Trump presidentmakten. Lågutbildade följare som inte inser att dom utnyttjas av Trump för hans egna syften. Trump jobbar för dom som finansierade hans kampanj. Att han pratar om sydafrika nu beror ju endast på att Elon Musk har bidragit med stora pengar. Han betalar tillbaka. Berätta hur det gagnar amerikanska väljare som röstade på honom.
Alla presidenter betalar tillbaka till sina finansiärer. I Trumps fall är det bara så uppenbart att till och med du borde se det. Om du själv inte varit så hjärntvättad.
Rysk propaganda går ut på att splittra. Man vill splittra EU och man vill splittra länder. Man vill polarisera grupper maximalt.
Känn efter om du vill polarisera. Om svaret är ja deltar du i rysk propaganda. Kanske har det gått så långt att du inte är förmögen att upptäcka det själv.
” ni håller på att förlora ert eget land pga av det haha.”. Typiskt exempel. ”Ni” och ”ert”.
Både Trump, Putin och för all del Hitler, stalin och gänget hade varit så stolta över vad dom har lyckats göra om dig till.
Du förlorar all trovärdighet när du pratar om "lågutbildade följare". Det är bara en barnsligt och tröttsamt försök att förlöjliga motståndaren och alltid sagt av personer som inte har något annat att komma med, då drar dom till med det. Det är patetiskt och jag cringar faktiskt när jag läser det. Det är som att jag skulle påstå att alla som röstar vänster har någon form av psykis sjukdom, ja menar, sök på "left rally" eller gå på vilken vänster samling som helst och kolla hur folket se ut, sen säger du till mig med rakt ansikte att de här människorna ser friska ut 🤣
Vänstern är i princip av samhället utstötta individer som söker sambehörighet och ett syfte med sin existens. I nästan alla fall är det personer som är weirdos, de du minns i skolan som alltid vara udda som fan, satt ensamma, inte hade kompisar och som var mobbade. De misslyckade så att säga.
De flesta växer upp och går vidare med livet men sen har du ett få tal som aldrig tar det mentala klivet upp till vuxen kognitiv förmåga. Kolla runt på vänster weirdos, av 10 pers är 6 unga idealiska tjejer som tror dom aka förändra världen, 2 är testosteron befriade incel killar som ser det som sin sista chans att få ligga och resterande 2 är boomers som inte klarat ta nästa steg i livet och mentalt ligger kvar på tonårsnivå.
Du har ingen aning om hur folk i USA resonerar, dom som röstar på Trump har fått vad dom röstar för och är nöjda. Sen sitter du i din håla på andra sidan jordklotet och hör Svt ljuga om Trump och köper det rakt av. Du är fruktansvärt dåligt informerade och har inte fingret på pulsen överhuvudtaget i vad som händer i USA.
Du babblar på om rysk propaganda, vart ser man den om jag får fråga? 99% av svenskarna kollar på svensk media och är indoktrinerade av den svenska propagandan. Du tillhör den skaran. Själva poängen med indoktrinering är att personen inte ska vara medveten om det, det är precis därför du inte vet att du är ett offer för det. Sluta konsumera svensk media och gör den egen research och skaffa dig en egen åsikt. Bara då kan du bryta dig ur svensk indoktrinering som genomsyrat allt i Sverige sedan 60 talet.
Sen säger jag ert då jag inte identifierar mig som svensk. Pappa är från USA och mamma från Sverige och när jag är klar med min utbildning så flyttar jag till USA. Det finns ingen framtid här, inget hopp om att träffa en man då det inte finns män kvar här längre, sittkissande, lågtestoseronade, henfeminister med fittmössor på huvudet som är livrädda för kvinnor, är inte supersexigt direkt haha. Det är därför svenska män är ratade och utländska män tar över marknaden. På ena sidan har vi ett Sverige som är FULLT av woke och när övriga världen drar ner på det växlar Sverige upp. Och på andra sidan har vi ett folk som låter islam sakta men säkert ta äver hela samhället. Messvensken ger hellre bort sitt land än riskera bli kallad rasist.
Svenska män är i särklass de mest pussyfierade i hela världen. Så inget hopp om ett fritt liv då vi kommer bli påtvingade slöja när islam tar makten på samma sätt som i Iran 1979, allierade med vänstern. Sverige håller på att implodera, men det vet inte du, för svt berättar inte det för sig så du sitter i din falska trygghet och tror allt går bra. Dumsvensken..
Så tack för utbildningen, men jag flyr detta sjunkande skepp samma dag jag är klar.