Citat:
Ursprungligen postat av
6999
Svennarna är som Finnarna bl.a. kommunister och nazister. Svenskarna är som Finskarna rasister och troende.
Motivation hjälper inte med sjukdomar.
Har problem med anti-rasister och anti-utlänningar någon av anti är missnöjda att jag lämnade en utländsk polare jag blev syndabocken 20 år tillbaka sjukdomen röster medicin hjälper ej.
Okej så du har en psykossjukdom?
Det förklarar att det är lite svårare att få en innebörd i det du skriver.
Nej motivation fungerar inte om du hör röster eftersom du behöver läkemedel som får hjärnan i kemisk balans.
Tyvärr så har vi inte tillräckligt bra läkemedel idag mot psykossjukdomar men förhoppningsvis kommer det nya och bättre mediciner i framtiden.
Det är lätt hänt att man blir syndabock och särskilt om man blivit psykiskt sjuk. Det är inte samma sak som att människor inte kan utsättas för att de är "galna". Människor som har psykisk ohälsa eller sjukdomar är snarare mer utsatta än andra.
Jag vet inte vad som kan fungera vid psykossjukdomar men alla kan må bättre av att göra positiva saker. Problemet med psykoser är att de måste behandlas eftersom de kan ge hjärnskador.
Mediciner i de doser som krävs, kan ofta kännas jobbigt för människor som behöver ta dem. Jag hoppas jättemycket på ra forskning och bättre fungerande läkemedel
Men ändå är lugna promenader i naturen,. Att försöka ha lite kompisar, kanske en hobby och gärna en arbetsträning några timmar i veckan är lika bra som "dopamin" för motivation.
Psykisk ohälsa är svårt för människor. Det dlår ut mer än bara måendet itan också orken, att koncentrera sig på sådant som att läsan en bok mm