2025-05-23, 17:08
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Motivation som present hade annars varit smidigt 😅 Den perfekta genvägen för latmaskar som mig.

Hur fixar du din motivation?
Jag är helt utan motivation och gör sådant jag absolut inte borde, gal falskt och högt till musik härhemma och skriver på Flashback och lägger tid på annat.

Positivt är väl att man är glad iallafall 😅
Klart att man kanske inte kan säga att energin för socialt vad man nu ska kalla det, småprat med främlingar ka ske, det känner jag att jag nog inte har då jag inte känner mig trevlig eller laddad för drt men är man hemma så är risken obefintlig ändå 🤪

Jag brkar prata en del med folk mellan varven.

Motivation är något man skapar men man måste fokusera lite också. Hur gör du själv istället då?
Citera
2025-05-23, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Vem skulle orka vara politiker? Ditt tidigare inlägg begriper jag inte kontexten av.

TS, du har problem med ditt dopamin och antagligen något annat med tanke på.sömnparalyser då de inte ingår i det normaöa överhuvudtaget.

Motivation bygger man upp. Man får den inte i present.

Ulf Kristersson är Moderat. Magdalena Andersson är Socialdemokrat. Nästa val Sverige väljer Socialdemokrati med samarbetspartierna Vänsterpartiet på vänster sidan och Miljöpartiet och Centerpartiet på höger sidan??
Citera
2025-05-23, 17:53
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6999
Ulf Kristersson är Moderat. Magdalena Andersson är Socialdemokrat. Nästa val Sverige väljer Socialdemokrati med samarbetspartierna Vänsterpartiet på vänster sidan och Miljöpartiet och Centerpartiet på höger sidan??
Jag menar att ditt inlägg petade på svennar och svenskar och rasister eller vad det nu var och politik. Vad du menade var inte alls med i inlägget.
Citera
2025-05-23, 18:04
Medlem
Citat:
Jag menar att ditt inlägg petade på svennar och svenskar och rasister eller vad det nu var och politik. Vad du menade var inte alls med i inlägget.

Svennarna är som Finnarna bl.a. kommunister och nazister. Svenskarna är som Finskarna rasister och troende.

Motivation hjälper inte med sjukdomar.

Har problem med anti-rasister och anti-utlänningar någon av anti är missnöjda att jag lämnade en utländsk polare jag blev syndabocken 20 år tillbaka sjukdomen röster medicin hjälper ej.
Citera
2025-05-23, 18:12
Medlem
Citat:
Jag är helt utan motivation och gör sådant jag absolut inte borde, gal falskt och högt till musik härhemma och skriver på Flashback och lägger tid på annat.

Positivt är väl att man är glad iallafall 😅
Klart att man kanske inte kan säga att energin för socialt vad man nu ska kalla det, småprat med främlingar ka ske, det känner jag att jag nog inte har då jag inte känner mig trevlig eller laddad för drt men är man hemma så är risken obefintlig ändå 🤪

Jag brkar prata en del med folk mellan varven.

Motivation är något man skapar men man måste fokusera lite också. Hur gör du själv istället då?

Haha jäkla härligt det låter 😂

Jag hämtar min motivation helt och hållet från andra människor. Det är dom som gör en någorlunda normal, utan andra så hade man nog sjunkit ner i nån fåtölj och kollat serier tills man hade svimmat av tristessen 😅

Det kan vara motiverande att prata med intressanta personer på flashback också, som dig 🤗 Du har ju varit med om massa jobbiga saker och ändå är du så tuff och självsäker idag, det är bra jobbat hamstern!
Citera
2025-05-23, 18:17
Medlem
Kommunister, Progressiva, Nazister och Fascister är Finnar.

Rasister är Finskar.

Enkel matematik.
Citera
2025-05-23, 18:20
Medlem
Hockey är stora ämnet jag är normal.
Citera
2025-05-23, 19:06
Medlem
Först Hip hop sedan rock och metal fungerade bra före jag flyttade närmare andra människor sedan techno.

Människor är medvetande av musik.
Citera
2025-05-23, 19:15
Medlem
Jag både blandar musik och kör på samma stil innan pausen några dagar sedan. Jag fick huvudvärk till slut av blanda musik.
Citera
2025-05-23, 19:50
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6999
Svennarna är som Finnarna bl.a. kommunister och nazister. Svenskarna är som Finskarna rasister och troende.

Motivation hjälper inte med sjukdomar.

Har problem med anti-rasister och anti-utlänningar någon av anti är missnöjda att jag lämnade en utländsk polare jag blev syndabocken 20 år tillbaka sjukdomen röster medicin hjälper ej.
Okej så du har en psykossjukdom?

Det förklarar att det är lite svårare att få en innebörd i det du skriver.

Nej motivation fungerar inte om du hör röster eftersom du behöver läkemedel som får hjärnan i kemisk balans.

Tyvärr så har vi inte tillräckligt bra läkemedel idag mot psykossjukdomar men förhoppningsvis kommer det nya och bättre mediciner i framtiden.

Det är lätt hänt att man blir syndabock och särskilt om man blivit psykiskt sjuk. Det är inte samma sak som att människor inte kan utsättas för att de är "galna". Människor som har psykisk ohälsa eller sjukdomar är snarare mer utsatta än andra.

Jag vet inte vad som kan fungera vid psykossjukdomar men alla kan må bättre av att göra positiva saker. Problemet med psykoser är att de måste behandlas eftersom de kan ge hjärnskador.

Mediciner i de doser som krävs, kan ofta kännas jobbigt för människor som behöver ta dem. Jag hoppas jättemycket på ra forskning och bättre fungerande läkemedel

Men ändå är lugna promenader i naturen,. Att försöka ha lite kompisar, kanske en hobby och gärna en arbetsträning några timmar i veckan är lika bra som "dopamin" för motivation.

Psykisk ohälsa är svårt för människor. Det dlår ut mer än bara måendet itan också orken, att koncentrera sig på sådant som att läsan en bok mm
Citera
2025-05-23, 20:11
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Haha jäkla härligt det låter 😂

Jag hämtar min motivation helt och hållet från andra människor. Det är dom som gör en någorlunda normal, utan andra så hade man nog sjunkit ner i nån fåtölj och kollat serier tills man hade svimmat av tristessen 😅

Det kan vara motiverande att prata med intressanta personer på flashback också, som dig 🤗 Du har ju varit med om massa jobbiga saker och ändå är du så tuff och självsäker idag, det är bra jobbat hamstern!
Ja jag har faktiskt känt mig rätt glad idag. Hoppas din dag var bra ❤️

Det är fint att kunna hä.ta in sin energi från andra människor och jag håller helt med om att människor gör en "normal" i de mest vardagliga sammanhang.

Andra människor är en ständig påminnelse om att den självabsorberande varelse man är i sin ensamhet och i sitt hem, så är andra människor fyllda av sina dagar och tankar, känslor.
Citera
2025-05-23, 20:37
Medlem
Citat:
Ja jag har faktiskt känt mig rätt glad idag. Hoppas din dag var bra ❤️

Det är fint att kunna hä.ta in sin energi från andra människor och jag håller helt med om att människor gör en "normal" i de mest vardagliga sammanhang.

Andra människor är en ständig påminnelse om att den självabsorberande varelse man är i sin ensamhet och i sitt hem, så är andra människor fyllda av sina dagar och tankar, känslor.

Skönt att höra ❤️ Samma här

Normal vs onormal är ju ett rätt trubbigt begrepp också. Jag vet många "normala" som är jättetråkiga och många "onormala" som är supersköna. Men jag tror man kommer bli mer och mer onormal med åren. Blir man gammal och skönt senil så kan ju vad som helst hända 😅 Man kanske tar rullstolen ut för att mata fåglarna och när man sitter där och kastar sitt fågelbröd mot dammen så upptäcker man att det är en uteservering man kastar bröd på där folk sitter och äter dagens rätt. Det är nog inte så farligt med onormalhet trots allt haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in