Citat:
Ursprungligen postat av
katperlom
Märker inte du att alla andra i tråden lyckas ha ganska normala interaktioner med ”nykomlingen ” men att du är den enda som beter sig som en rabiat häxa mot hen ?
Var det på riktigt du satte fokus på husförsäljningen och eldade upp dig över att M skulle ha ljugit om det? Känner du att din världsbild är hotad eller vad handlar det om ?
Jag tyckte insekternas inlägg var bra utifrån att vi fick insyn i hur någon nära M ändå sett en förändring i beteendet dom senaste 6 mån och nu efteråt kan lägga hop det med att man förstår att han har ett missbruk? Jag tolkar inte inlägget som något som handlar om saker man kan läsa sig till utan en nyttig berättelse om vad någon nära M fått höra, känt, tänkt
Tyckte det också blev tydligt att dom är många runt M som har ett medberoende, inte bara den allra närmsta familjen
Jag förstår att du egentligen frågar mig om jag inte kan känna av rummet? Om jag inte förstår sociala koder? Svaret är jo, det är just det jag kan. Och det kan behövas extra just nu när jag ft verkar vara här ensam.
Jag satte fokus på husförsäljningen som en av många saker jag fann underligt i denna närstående människas inlägg. Det blev en 'följetong' enkom för att personen i fråga inte kunde svara. Och fortfarande inte kan. Talande.
Att du fann "Insektens" inlägg vara bra får stå för dig. Personligen känner jag mest skam när jag ställs inför dylika billiga manövers, som jag dessutom väntas gå på/köpa.