2025-05-24, 21:49
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Som vad då exempelvis?

Berätta för mig - vad är det som verkligen betyder något här?

Det som verkligen betyder något för MånsPetter, hans barn, hans relation med sitt ex och hans föräldrar är att han tar sitt missbruk på allvar och lägger in sig på slutenvård, missbruksbehandling. En fortsatt konflikt mellan separerade föräldrar kan vara mer skadlig än själva skilsmässan för barnen.
Citera
2025-05-24, 21:49
Avslutad
Citat:
Måste konstatera att dina svar blir mer och mer "generella" ju längre in i "frågestunden" vi kommer. Du spinner verkligen iväg här. Har du något mer att säga om en av dina närmsta, eller hur är det med det? Du kanske hellre vill fortsätta att recitera vad du läst om?

Märker inte du att alla andra i tråden lyckas ha ganska normala interaktioner med ”nykomlingen ” men att du är den enda som beter sig som en rabiat häxa mot hen ?

Var det på riktigt du satte fokus på husförsäljningen och eldade upp dig över att M skulle ha ljugit om det? Känner du att din världsbild är hotad eller vad handlar det om ?

Jag tyckte insekternas inlägg var bra utifrån att vi fick insyn i hur någon nära M ändå sett en förändring i beteendet dom senaste 6 mån och nu efteråt kan lägga hop det med att man förstår att han har ett missbruk? Jag tolkar inte inlägget som något som handlar om saker man kan läsa sig till utan en nyttig berättelse om vad någon nära M fått höra, känt, tänkt

Tyckte det också blev tydligt att dom är många runt M som har ett medberoende, inte bara den allra närmsta familjen
Citera
2025-05-24, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Är det verkligen tillåtet att lägga ut en rättegång på youtube? Är det likadant i andra länder?

Ingen aning. Antar att det är lagligt. Finns ju massor av rättegångar på den där kanalen. Personen har väl helt enkelt begärt ut inspelningarna från tingsrätten, de är väl offentliga handlingar.

Det är ungefär som att ratsit, merinfo och såna sidor begär ut folks adress, civilstånd, lön, bolagsengagemang, bilinnehav, belastningsregister osv från Skatteverket och liknande myndigheter och lägger ut lätt tillgängligt på sina sidor i stället för att alla ska behöva begära ut själva.

Jag är egentligen kritisk mot detta för vi har knappt något skydd alls av den personliga integriteten i Sverige pga denna i internationell jämförelse extrema offentlighetsprincip. Mycket av detta borde bryta mot EU lagen GDPR. EU lagar står normalt över svenska lagar. Men dessa sidor kommer undan med att ha en ansvarig utgivare, då räknas de som medier och får publicera. Antar att det är liknande med youtube.

Detta är i grunden en tanke om att motverka korruption, allt ska vara öppet och offentligt. Funkade säkert bra på 80-talet, praktiskt att kunna slå upp folk i telefonkatalogen när man ska skicka vykort osv. Men i dagens lite mer dystra samhälle spelar man också kriminella rakt i händerna. De kan direkt hitta var lämpliga rånoffer, t ex miljonärer eller ensamboende äldre, har sin hemadress, vad de tjänar osv.

Vi får väl vara glada så länge inte läkarjournaler är offentlig handling. Men kan ju även bli så att detta stramas åt lite grann snart, så vi får lite mer skydd av den personliga integriteten.
Citera
2025-05-24, 21:54
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
Jag har nog inte skrivit att vi känner varandra genom jobbet för det gör vi inte. 🧐

Såg din tidigare kommentar om hur jag beskriver Måns respektive Ciara. Vill vara tydlig med att det inte är för att hon skrattar mycket och är glad som jag uppfattar henne som en förvuxen fjortis utan för att hon har vissa beteenden som jag associerar med att vara en fjortis. Om jag ger ett exempel här så kommer jag outa mig själv men hon har inte alltid känsla för i vilka sammanhang som vilka beteenden är okej och inte. Både Måns och Ciara har uppenbart bra och dåliga sidor. Jag kan mycket väl vara nyanslös i min uppfattning av dem, kan inte påstå att min uppfattning av varken Ciara eller Måns är den enda man kan ha. Självklart har Ciara en helt annan relation till Måns än vad jag har.

Tror du Måns blir glad på dig när han läser dina inlägg här, vet han om att du tagit på dig uppdraget att ge en mer nyanserad bild av din vän?

Måste säga att det är komiskt det du skriver om Ciara, kan tänka mig att hon kanske åt med fingrarna på en fin restaurang eller skrattade för högt på en tillställning där hon skulle le och vara söt…usch så fjortigt och opassande beteende.

Vad tycker du om Måns beteende när han släpar ungarna och nannyn på mello och knarkar och har sig under tiden? Jag såg ungarna när deras pappa uppträdde, tycker det är så respektlöst att göra så mot sina barn men det tycker inte han, han är ingen missbrukare som mår dåligt, det som gör han ledsen är att han har åkt dit och alla har fått reda på hur svinig han är och har varit!

Vad tycker du om det?
Citera
2025-05-24, 21:58
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Det som verkligen betyder något för MånsPetter, hans barn, hans relation med sitt ex och hans föräldrar är att han tar sitt missbruk på allvar och lägger in sig på slutenvård, missbruksbehandling. En fortsatt konflikt mellan separerade föräldrar kan vara mer skadlig än själva skilsmässan för barnen.
Tror inte det hjälper att lägga in sig som 40-åring. Så fort dom kommer ut så är det samma visa igen. Det krävs egen stark vilja och den har inte MånsPetter. I så fall hade han slutat för flera år sen när han hade en sån fin tjej och gulliga barn.
Senast redigerad av ziggarillen 2025-05-24 kl. 22:07.
Citera
2025-05-24, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Du är ju verkligen speciell???? Skivbolaget har väl knappast någon rätt att bestämma vilket innehåll som ska publiceras från hans konton, däremot föreslår de antagligen idéer och han säger ja eller nej . Så brukar det funka

Av alla som ifrågasatt sanningsnivån hos det som insekterna kommer med så kommer du (precis som vanligt ) med dom konstigaste frågorna.

Vad folk än påstår så kommer du med ett motargument hur jävla ologiskt det än är

Det är väl inte skitkonstigt att folk blir chockade av att upptäcka att rättegångar spelas in och blir innehåll på YouTube? Så såg det inte ut ens för fem år sedan så det är en utveckling som gått fort
Tackar!!

Precis vad jag skrev; skivbolaget ville att han skulle bli populär på tiktok och han sa inte nej. Någon nära honom tolkade dock detta som en ålderskris. Av mycket oklar anledning.

Ja, att jag kommer med de konstigaste frågorna kan inte alls ses som udda/konstigt/annorlunda övht med tanke på vad klientelen här smaskar i sig.
Det är ett tufft jobb men någon måste göra det.

Jo, det är det nog trots allt. Är man det minsta upplyst så vet man vad som gäller.
Citera
2025-05-24, 22:05
Avslutad
Citat:
Tackar!!

Precis vad jag skrev; skivbolaget ville att han skulle bli populär på tiktok och han sa inte nej. Någon nära honom tolkade dock detta som en ålderskris. Av mycket oklar anledning.

Ja, att jag kommer med de konstigaste frågorna kan inte alls ses som udda/konstigt/annorlunda övht med tanke på vad klientelen här smaskar i sig.
Det är ett tufft jobb men någon måste göra det.

Jo, det är det nog trots allt. Är man det minsta upplyst så vet man vad som gäller.

Det är väl inte en skitkonstig tolkning med tanke på att det verkligen osar 40- årskris om honom på TikTok. Insekterna kanske menar att ”normala” M före han började bete sig konstigt nog hade sagt nej ?

Ditt messiaskomplex när det kommer till att rädda M är verkligen inte najs längre , nu har det slagit över till att jag blir lite orolig för honom

Okej men uppenbarligen var inte mamma och pappa Z så upplysta som du hade önskat då. Dom båda är skitgamla så du kanske kan ta hänsyn till det i alla fall
Citera
2025-05-24, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Tror inte det hjälper att lägga in sig som 40-åring. Så fort dom kommer ut så är det samma visa igen. Det krävs egen stark vilja och den har inte MånsPetter. I så fall hade han slutat för flera år sen när han hade en sån fin tjej och gulliga barn.

Vad tycker du han ska göra,?
Citera
2025-05-24, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
Måns har haft väldigt många stalkers genom åren, uteslutande kvinnor och majoriteten av dessa har varit allvarligt psyksjuka men en del har också varit till synes vanliga människor som lever ett ordnat liv. I de fallen har det framför allt handlat om cyberstalking. Oftare än man anar framkommer det att deras respektive inte haft en aning om hur ofta och mycket de skriver om och till Måns. Då är det ofta mammor som långsamt inbillar sig att det finns en ömsesidighet i relationen baserat på att de kanske fått svar på någon av sina kommentarer på Instagram. De läskigaste är dock de som dykt upp i den fysiska världen också. Måns med management har större koll än andra kanske anar på just fans som visar på riskbeteenden. Det är trots allt en säkerhetsfråga.
Ja han (och Ciara) verkar ha fått sin beskärda del av tokiga och obehagliga stalkers som inte verkar fatta hur gränslösa dom är.
Måste även säga att jag uppskattar dina balanserade inlägg här i tråden.
Citera
2025-05-24, 22:21
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Tror inte det hjälper att lägga in sig som 40-åring. Så fort dom kommer ut så är det samma viasa igen. Det krävs egen stark vilja och den har inte MånsPetter. I så fall hade han slutat för flera år sen när han hade en sån fin tjej och gulliga barn.

Exakt så tänker jag med, han tar inte det på allvar. Jag tror det är ganska vanligt att många människor tror att ”jag kommer aldrig hamna där” men så är det inte. Dricker man och knarkar tillräckligt hårt så hamnar vi alla där till slut och då spelar det ingen roll hur snygga, fula, rika eller fattiga vi är…alla hamnar där till slut.

Han har nog inte gett upp än, han anser sig nog fortfarande vara lite för unik och framgångsrik för att HAN ska kunna hamna i ett smutsigt missbruk. Förlorade sitt äktenskap och får slåss för sina barn, men det är ju inte hans fel att alla mår skit just nu….det är skvallerpressens fel att alla mår skit.

På ett sätt lider jag med Måns men det är bara pga att han inte inser hur han framställer sig själv. Alla ser och fattar vad som pågår men inte han.

Hoppas någon av hans vänner tar snacket med honom.
Citera
2025-05-24, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Tycker du skrev detta så bra och borde berätta om detta igen. Det är så många som inte kan denna lag och har åsikter om den. Att Ciara gjort sig skyldig mot Måns är klart och skulle bli en dom direkt. Flera menar att information utöver alla dessa tusentals elaka falska inlägg mot honom skulle framkomma om han anmäler henne tom Camilla Läckberg har välkomnat detta för då skulle hon minsann komma med information. Kan du detta, är inte det verkliga uppenbara hot till tystnad?

" Spännande" att få se vad som kommer fram och om de vågar det eftersom även det blir förtal i offentlighetens ljus. I en förhandling kommer inte mer information fram utan Ciara får stå till svars för det redan sagda på Instagram och som fått oss alla att reagera så starkt.

Ni vill ha lagar som förbjuder folk att ”säga elaka saker”. Ni låter som småbarn. Vill bara få tyst på folk så att folk ska kunna bete sig som skitstövlar utan att det kommer fram.

Måns och hans föräldrar hängde ut Ciara som en dålig mamma som inte kan ta ansvar för sina barn. Måns anklagar henne dessutom för att ha lagt fram kokain som barnen kan komma åt. Det är att försöka få henne att framstå som klandervärd. Förtal alltså enligt samma lag som ni hänvisar till. It goes both ways.
Citera
2025-05-24, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babydoll
Försöker förstå din fråga till Insekterna.

Menar du att M skulle ha ljugit (för någon) om M tidigare sagt att han tänkt sälja deras hus i London?
Eller frågar du om M offentligt sagt att han avser sälja huset?

Om M tidigare haft för avsikt att sälja huset tänker jag att det är fullt möjligt och rimligt att M nu (sedan domen i TR/barnen åkt tillbaka till London) omvärderat sin åsikt. Givet att barnen inte kommer att bo i Staffanstorp. Vem vet, om M ändrat sig kanske det är på inrådan av sin familj? Eller att han tänker att umgänget med barnen i London blir lättare om barnen bor i det hus de till stor del är uppväxta i? Så slipper barnen byta boende igen. Det kanske tom är så att M numera tycker att det är den bästa lösningen givet nuvarande förutsättningar.

Kan han ens sälja det? Det står i deras äktenskapsförord att han ska ordna ett boende till Ciara så länge deras barn är under 21 år. T ex det här huset då. Dessutom kan det väl bli giftorättsgods i England, det är barnens hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in