2025-05-24, 20:59
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Oj, vad arg du blev. Inte helt oväntat dock då jag vet att du reagerar på obekväma frågor. Även om de inte är ställda till dig.
Vad säger du - ska vi inte lämna plats åt "nykomlingen" så hen kan svara på det jag undrade, istället för att anklaga varandra för saker vi kanske kommer att ångra senare?
Så återigen, vem är det som ljuger om husförsäljningen?

Vem fan bryr sig om en husförsäljning när allt annat som kommit fram bevisar vilket arsle Måns visat sig vara! Du har ett maniskt sätt att skifta fokus hela tiden från det som verkligen betyder något här.
Citera
2025-05-24, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
Kommer inte kunna svara på alla enskilt och framför allt inte dig som svarat på alla mina inlägg med mycket detaljerade frågor.

Kan däremot svara på frågan om Måns ska sälja huset i England. Huset ligger just nu inte ute till försäljning men hur det blir i framtiden vet jag inte. Husmarknaden i England är tuff precis som i Sverige.

Ingen är skyldig att tro att jag är någon med insyn men att både Team Ciara och Team Måns kritiserar mig för att inte vara tillräckligt neutral eller ta tillräckligt mycket ställning samtidigt som jag ”outat” både Måns och Ciara kanske säger er någonting…? 😉

Hela syftet med mitt inlägg var att ge en nyanserad bild av vad som sker, hur Måns liv sett ut på sistone och försöka dämpa urspårningen i den här tråden. För barnens skull, eftersom att jag helhjärtat bryr mig om dem.
Varför kan du inte svara på alla enskilt? Och varför kan du FRAMFÖR ALLT inte svara på detaljerade frågor? Jag menar, 13 notiser är ju ändå inte särskilt mycket när man väljer att komma med insideinfo om Sveriges mesta kändis.

Huset ligger alltså inte ute till försäljning just nu och framtiden vet du inget om? Alltså allt som vem som helst kan googla om.
Ja, förutom att barnen ska återvända för att bo där förstås!

Stycke tre förstår jag inte riktigt? Vad ska säga VAD om någonting? 🤔

Återigen - tänkte du verkligen att ett ställningstagande för (mestadels) Ciara skulle dämpa urspårningen i den här tråden? Hur då, frågar man sig?
Citera
2025-05-24, 21:06
Avslutad
Citat:
Fast du svarar ju inte överhuvudtaget på frågan. Den gällde ju att flytten hit var villkorad. Hur vet ni det? Har han berättat det?

Ja, det har han säkert. Men tiktoken sköttes ju ändå av skivbolaget. Men du tyckte inte att det var att hänga med i tiden, utan snarare ett tecken på en medelålderskris?

Personer nära Måns vittnar inte för att de inte vill bli osams med honom, säger du. Men blir de inte osams när de inte ställer upp alls på honom i rätten i en så viktig fråga? Du säger ju ändå att han är mer hätsk nuförtiden.

Jag har lite problem med att förstå att denna högutbildade familj inte förstod att offentliga handlingar kan publiceras online. Vill du påstå att de inte riktigt "följer med sin tid"?

Du tycker alltså att det är värre att prata illa om Ciara än om "kändisen" , som du kallar Måns, en person som alltså ingår i din närmsta krets. Är inte detta ett enormt svek mot din närstående som du sysslar med just nu?

Vad var din egentliga tanke med att skriva ett inlägg här?

Du är ju verkligen speciell???? Skivbolaget har väl knappast någon rätt att bestämma vilket innehåll som ska publiceras från hans konton, däremot föreslår de antagligen idéer och han säger ja eller nej . Så brukar det funka

Av alla som ifrågasatt sanningsnivån hos det som insekterna kommer med så kommer du (precis som vanligt ) med dom konstigaste frågorna.

Vad folk än påstår så kommer du med ett motargument hur jävla ologiskt det än är

Det är väl inte skitkonstigt att folk blir chockade av att upptäcka att rättegångar spelas in och blir innehåll på YouTube? Så såg det inte ut ens för fem år sedan så det är en utveckling som gått fort
Citera
2025-05-24, 21:18
Medlem
insekternas avatar
Jag kommer svara dig enskilt för att vara trevlig men tonen i ditt inlägg och många fler du skrivit är helt oacceptabel för någon som säger sig värna om Måns. Du verkar inte må särskilt bra. Vill be dig att go and touch grass, som de säger i England.

Jag har inte tid att svara på alla inlägg eftersom att jag har ett liv med familj och vanligt lördagshäng som står på schemat. Lite för många i tråden verkar vara arbetslösa så mycket tid som ni hinner lägga på att djupdyka i Måns liv utifrån era gissningar.
Det ligger därtill inte i mitt intresse att ge energi till absurda påståenden, kränkningar eller anklagelser riktade mot varken mig eller Måns.

Du vill väl inte att Ciara ska kunna säga att hans kändisskap och det som kommer med det – skvaller, rykten och stalkers – drabbar henne och barnen? Tänk på hur hon skulle kunna använda det i en vårdnadsutredning. De inlägg som görs om henne här och i sociala medier bidrar inte till att någon allmän uppfattning om henne förändras utan ger henne anledning att vilja skydda sig och barnen.

Citat:
Varför kan du inte svara på alla enskilt? Och varför kan du FRAMFÖR ALLT inte svara på detaljerade frågor? Jag menar, 13 notiser är ju ändå inte särskilt mycket när man väljer att komma med insideinfo om Sveriges mesta kändis.

Huset ligger alltså inte ute till försäljning just nu och framtiden vet du inget om? Alltså allt som vem som helst kan googla om.
Ja, förutom att barnen ska återvända för att bo där förstås!

Stycke tre förstår jag inte riktigt? Vad ska säga VAD om någonting? 🤔

Återigen - tänkte du verkligen att ett ställningstagande för (mestadels) Ciara skulle dämpa urspårningen i den här tråden? Hur då, frågar man sig?
Citera
2025-05-24, 21:22
Medlem
Citat:
Måns har haft väldigt många stalkers genom åren, uteslutande kvinnor och majoriteten av dessa har varit allvarligt psyksjuka men en del har också varit till synes vanliga människor som lever ett ordnat liv. I de fallen har det framför allt handlat om cyberstalking. Oftare än man anar framkommer det att deras respektive inte haft en aning om hur ofta och mycket de skriver om och till Måns. Då är det ofta mammor som långsamt inbillar sig att det finns en ömsesidighet i relationen baserat på att de kanske fått svar på någon av sina kommentarer på Instagram. De läskigaste är dock de som dykt upp i den fysiska världen också. Måns med management har större koll än andra kanske anar på just fans som visar på riskbeteenden. Det är trots allt en säkerhetsfråga.
Måste konstatera att dina svar blir mer och mer "generella" ju längre in i "frågestunden" vi kommer. Du spinner verkligen iväg här. Har du något mer att säga om en av dina närmsta, eller hur är det med det? Du kanske hellre vill fortsätta att recitera vad du läst om?
Citera
2025-05-24, 21:23
Avslutad
Jag tycker du tydligt ”inte är på någons sida” men du förväxlar det med kritiken du fått.
Du beskriver Ciara negativt (”förvuxen fjortis”) för att hon skrattar mycket, är glad och mjuk.
Men Måns som ”jättehärlig” när han verkligen beter sig som en fjortis själv.
Men du uppfattar inte de nyanserna?
Det var intressanta inputs; vad du sett utifrån som bekant med Måns genom jobbet, för det var väl det du skrev?
Sen får man ju inte förväxla ditt avståndsperspektiv med att du har nån insyn i det som allt gäller ; våld i nära relationer och missbruk.
Du vet ju inget om nåt om det så så bra känner du inte honom.
Inte Måns föräldrar heller.
Bara Ciara verkar ha en äkta nyanserad bild av honom för hon har levt med honom och sett alla hans sidor, till skillnad från dig…

Citat:
Jag loggade in nu och hade tretton notiser. Kommer inte kunna svara på alla enskilt och framför allt inte dig som svarat på alla mina inlägg med mycket detaljerade frågor. Kan däremot svara på frågan om Måns ska sälja huset i England. Huset ligger just nu inte ute till försäljning men hur det blir i framtiden vet jag inte. Husmarknaden i England är tuff precis som i Sverige.

Ingen är skyldig att tro att jag är någon med insyn men att både Team Ciara och Team Måns kritiserar mig för att inte vara tillräckligt neutral eller ta tillräckligt mycket ställning samtidigt som jag ”outat” både Måns och Ciara kanske säger er någonting…? 😉

Hela syftet med mitt inlägg var att ge en nyanserad bild av vad som sker, hur Måns liv sett ut på sistone och försöka dämpa urspårningen i den här tråden. För barnens skull, eftersom att jag helhjärtat bryr mig om dem.
Citera
2025-05-24, 21:26
Avslutad
Citat:
Måste konstatera att dina svar blir mer och mer "generella" ju längre in i "frågestunden" vi kommer. Du spinner verkligen iväg här. Har du något mer att säga om en av dina närmsta, eller hur är det med det? Du kanske hellre vill fortsätta att recitera vad du läst om?

Du reagerar inte alls på hans inlägg om Måns psyksjuka stalkers?
Han verkar ha en hel drös med ”Baby Reindeers”.
Jag uppfattar verkligen inte Insekter som Måns närmaste vän, tror inte nån sån finns.
Han har inte skrivit nära vän heller, bara att han typ känner honom och hans familj men inte supernära.

Har du själv haft kontakt med Måns eller och trott att du är en utvald speciell efter att han gillat en kommentar? 🤣
Citera
2025-05-24, 21:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Jag tycker du tydligt ”inte är på någons sida” men du förväxlar det med kritiken du fått.
Du beskriver Ciara negativt (”förvuxen fjortis”) för att hon skrattar mycket, är glad och mjuk.
Det var intressanta inputs; vad du sett utifrån som bekant med Måns genom jobbet, för det var väl det du skrev?
Sen får man ju inte förväxla ditt avståndsperspektiv med att du har nån insyn i det som allt gäller ; våld i nära relationer och missbruk.
Bara Ciara verkar ha en äkta nyanserad bild av honom för hon har levt med honom och sett alla hans sidor, till skillnad från dig…
Jag störde mig också på att nykomlingen skrev fjortis om Ciara och att MånsPetter var den trevlige hurtbullen. Han höjde i alla fall tempot i tråden.
Citera
2025-05-24, 21:34
Medlem
insekternas avatar
Jag har nog inte skrivit att vi känner varandra genom jobbet för det gör vi inte. 🧐

Såg din tidigare kommentar om hur jag beskriver Måns respektive Ciara. Vill vara tydlig med att det inte är för att hon skrattar mycket och är glad som jag uppfattar henne som en förvuxen fjortis utan för att hon har vissa beteenden som jag associerar med att vara en fjortis. Om jag ger ett exempel här så kommer jag outa mig själv men hon har inte alltid känsla för i vilka sammanhang som vilka beteenden är okej och inte. Både Måns och Ciara har uppenbart bra och dåliga sidor. Jag kan mycket väl vara nyanslös i min uppfattning av dem, kan inte påstå att min uppfattning av varken Ciara eller Måns är den enda man kan ha. Självklart har Ciara en helt annan relation till Måns än vad jag har.

Citat:
Citera
2025-05-24, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Vem fan bryr sig om en husförsäljning när allt annat som kommit fram bevisar vilket arsle Måns visat sig vara! Du har ett maniskt sätt att skifta fokus hela tiden från det som verkligen betyder något här.
Som vad då exempelvis?

Berätta för mig - vad är det som verkligen betyder något här?
Citera
2025-05-24, 21:45
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Precis det jag menar, vad har han att förlora på att anmäla dem båda?. Han får utstå så många brott och är den som hotas till tystnad, det insinueras allvarliga saker han påstås ha gjort utan ett enda bevis. Man vet inte med säkerhet någonting. Bara det om transvestiten, tänk om det var så att de båda skulle köpa droger istället? Illa båda sakerna förstås men det finns inga bevis och han döms för allting i denna folkets rättegång. Vänner ställer inte upp av rädsla för att halka med på samma dom. Den onda spiralen fortsätter. Alla inställda jobb, vilket skadestånd det skulle kunna bli...
Dom kanske köpte drogerna tillsammans? Mer troligt då kokain höjer lusten för transan. Angående jobben så sa han upp sig själv. Dock så blev arrangörerna glada och lättade.
Senast redigerad av ziggarillen 2025-05-24 kl. 21:49.
Citera
2025-05-24, 21:49
Medlem
Citat:
Du reagerar inte alls på hans inlägg om Måns psyksjuka stalkers?
Han verkar ha en hel drös med ”Baby Reindeers”.
Jag uppfattar verkligen inte Insekter som Måns närmaste vän, tror inte nån sån finns.
Han har inte skrivit nära vän heller, bara att han typ känner honom och hans familj men inte supernära.

Har du själv haft kontakt med Måns eller och trott att du är en utvald speciell efter att han gillat en kommentar? 🤣
Nej, inte nämnvärt, Nej. Borde jag?

Han har haft en kvinna från Ryssland som skrivit "icke-trevliga" meddelanden till honom, det är allt. Om inte "nykomligen" vill berätta mer förstås.

Insekter har sagt att han ingår i kretsen av Måns närmaste. Är det något du vill tro på eller ska du fortsätta att trassla in dig?

Nej, vi har ingen kontakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in