2025-05-24, 12:54
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights

Finns det andra människor i världen som skulle kunna tänkas erbjudas samma sak, som de vita farmarna. Jag kommer här att tänka på invånarna på Gaza remsan eller invånarna i Ukraina.
Någon ukrainsk oligark får väl i så fall muta Trump precis som Musk har gjort. När det gäller palestinier hjälper nog inga mutor.
Citera
2025-05-24, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Vad jag förstår redovisas inte hudfärgen i statistiken, utan man pratar bara om jordbrukare, varav en hel del är svarta.

På vilket sätt bidrar immigrations erbjudandet till vita farmare till att förbättra vita farmares situation i Sydafrika. Blir det inte svårare för dem som accepterar erbjudandet, att bevaka sina intressen ifall de är medborgare och boendes i USA?

Finns det andra människor i världen som skulle kunna tänkas erbjudas samma sak, som de vita farmarna. Jag kommer här att tänka på invånarna på Gaza remsan eller invånarna i Ukraina.

Ytterst liten andel jordbrukare i SA är annat än vita.
Citera
2025-05-24, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Så om något är “amatörmässigt”, så är det inte att lyfta problemet – utan att förlöjliga den som gjorde det först. Clownigt? Det är snarare tragiskt hur vissa hellre fokuserar på byxmetaforer än på mord.

Problematiken är att Trump är olämplig till att inneha presidentämbetet, vilket han rebelbundet demonstrerar genom att pöbelaktigt genomföra mobbningsessioner i Vitahuset.

Ska man ändå göra det måste man ha på fötterna, annars framstår man som en tafflig amatör. Trump har tillgång till all tänkbar information, hur är det då möjligt att han ständigt misslyckas med att presentera korrekt information. Är han så dement?

Den aktuella bilden var försedd med en text, där det framgick var någonstans den var tagen. Kunde inte administrationen hitta något som stämde med sin agenda?
Citera
2025-05-24, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxfond
Trump ser affärsmöjligheter i SA, och vill därför ha stabilitet i landet. America first med Trump, han följer bara vad han lovade till amerikanska folket.

Hur ger detta utspel stabilitet i sydafrika?
Citera
2025-05-24, 15:02
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av domkraft
Jag beundrade Mandela för länge sen men efter det att jag såg en video när han står med en stor folkmassa och skriker mörda vita så vände det ganska fort. Att han var terror stämplad var nytt för mig men man lär sig alltid något nytt.
Ja det där är ju något media gärna inte visar.
Men jag är ganska förundrad över hur folk ens från första början ens beundrar någon som inte ens är värd att beundras.
Citera
2025-05-24, 15:55
Medlem
Folkmord sker systematiskt
Har svårt att se historiska likheter med tex Adolf Hitler, Pol Pot, Josef Stalin mm

Detta är mer grov brottslighet som drabbar både svarta och boer, minoriteter
Ofta på landsbygden. Där säkerheten är sämre
Pga att man inte lyckas stävja brottsligheten i landet

Finns länder där många fler dör dagligen i krig och terror
Om ska jämföra
Men det anses ändå inte var a folkmord
Citera
2025-05-24, 15:58
Medlem
eliizars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
DU skall lägga upp material att de vita farmarna i Sydafrika blir utsatta för mord eftersom de själva hävdar att det är en konspirationsteori

Nu börjar du låta som en repig skiva.
JAG har inte påstått NÅGONTING men jag tycker det skulle vara intressant om den sida du representerar lägger fram bevisning för det ni menar.
Citera
2025-05-24, 16:11
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eliizar
men jag tycker det skulle vara intressant om den sida du representerar lägger fram bevisning för det ni menar.
Du har ju redan fått en video där en vit farmare förnekar folkmord.
Den ignorerade du helt?
Citera
2025-05-24, 16:35
Medlem
Icarealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Trump borde skicka ett par hangarfartyg för att invadera och befria Sydafrika. De vita boerna är Sydafrikas ursprungsbefolkning

Nej det är dom inte. Dom är ättlingar till invandrare som kom dit på 1600-talet. Det bodde ju givetvis svarta där innan dom kom dit.
Citera
2025-05-24, 16:40
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icarealot
Nej det är dom inte. Dom är ättlingar till invandrare som kom dit på 1600-talet. Det bodde ju givetvis svarta där innan dom kom dit.

Bantunegrerna kom också dit norrifrån på 1600-talet.
Citera
2025-05-24, 16:47
Medlem
Icarealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Bantunegrerna kom också dit norrifrån på 1600-talet.

Ja men khoisan-folk har bott där i tusentals år. Dom blev typ undanträngda av bantu-folket och idag finns inte så många kvar av dom. Dock är dom svarta och har som sagt funnits där i tusentals år.....
Citera
2025-05-24, 16:57
Medlem
eliizars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Du har ju redan fått en video där en vit farmare förnekar folkmord.
Den ignorerade du helt?

Nej, den fick jag av dig och inte den personen jag svarade på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in