2025-05-24, 11:58
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Är det verkligen sant att mängder av vita farmare i närtid blivit mördade i Sydafrika?
Eller var det någon som den rödlätta tjockisen bara råkade snappa upp på Twitter?
Har familj som bodde i tre olika länder i Afrika på 60- och 70-talen. Hela kontinenten är oerhört våldsam. Känner en hel del vita sydafrikaner, de har berättat om det här och övergrepp som begåtts mot familjemedlemmar 20 år bakåt i tiden av svarta.

Men, som också påpekats, även svarta mot svarta är oerhört utbrett. Farmarna är dock utsatta på grund av att man vill åt deras landområden.

Sydafrika kommer antagligen bli som andra afrikanska länder när vita försvinner, rakt ner i avgrunden.
Citera
2025-05-24, 11:59
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Braun
Inte ens Sydafrikas president som såg videon förnekade eller debunkade videon
Note to self: Ha alltid Google Bildsök redo i telefonen så att allt kan källkollas i realtid när presidenten har bilder han vill visa under ett möte.
Citera
2025-05-24, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Gaza är väl en bra jmf. Antalet döda över tid och vad regeringar har sagt.

Vi vet inte vad som händer i framtiden. Risken är att SA blir en failed state. Då är det nog väldigt dåligt att tillhöra en minoritet. Trump borde kanske uppmärksamma mycket värre ställen. Det han gör visar väl bara att misstankarna om att han är en rasist ökar.

MEN just nu förekommer det inget folkmord i SA. Trump ljuger.

Sydafrika är ett av världens mest korrupta länder och problematisk historia, bara det kan leda till ett kommande folkmord i stor skala på vita eller andra folkgrupper. De måste skärpa till sig om de nånsin ska in i fin rummen. Det är bra att Trump uppmärksammar och pratar med deras president även om han är klumpig och burdus i mellan åt. Ni svenskar som tror att de vita i Sydafrika har det bra kan ju åka på semester dit , gärna Johannesburg.
Senast redigerad av Oxfond 2025-05-24 kl. 12:07.
Citera
2025-05-24, 12:10
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxfond
Ni svenskar som tror att de vita i Sydafrika har det bra kan ju åka på semester dit , gärna Johannesburg.
Jag har en vit kompis som bor i Pretoria och det enda hon klagar över konstant är alla rullande strömavbrott. Hon har aldrig nämnt folkmord..
Citera
2025-05-24, 12:14
Medlem
Citat:
Sydafrika är ett av världens mest korrupta länder och problematisk historia, bara det kan leda till ett kommande folkmord i stor skala på vita eller andra folkgrupper. De måste skärpa till sig om de nånsin ska in i fin rummen. Det är bra att Trump uppmärksammar och pratar med deras president även om han är klumpig och burdus i mellan åt. Ni svenskar som tror att de vita i Sydafrika har det bra kan ju åka dit på semester dit , gärna Johannesburg.

Nej Trump har större och viktigare problem att ta hand om än en möjlig framtid i ett annat land. SA är lika korrupt som till ex Ungern. (Transperancy). Jag har inte varit i SA. Mina bekanta har varit där flera gånger utan problem. Det gäller, som alla länder med mycket våld, att vara bra informerad och lyssna på vad lokala säger.

Vita har självklart fått det sämre. Men så är det om man tidigare var kungar och styrde över 95 procent av befolkningen genom en diktatur. Det är ju inte så konstigt att de har relativt fått det sämre.

Du har rätt att SA har en problematisk historia.
Citera
2025-05-24, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Att påpeka att svarta skjuts och dödas av snuten oftare när dom är oskyldiga till brott är alltså att vara anti vit?

Det är typ som att nån säger "rädda regnskogen" men då kommer du och blir kränk, "men björkarna då? Jävla antibjörk-folk"

Du har verkligen noll koll på BLM-rörelsens tveksamma baksidor. Var vänlig förkovra dig i lämpliga trådar om det!
Citera
2025-05-24, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
BLM har jag aldrig haft någon personlig kontakt med men däremot känner jag folk som demonstrerat mot kriget i Gaza och dessa personer är absolut inte hatiska mot vita.

Jag har motsatt erfarenhet. De är hatiska vänsterfascister som närmast kommer i byxan varje gång de kan utmåla Israel eller USA som "onda".
Citera
2025-05-24, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej Trump har större och viktigare problem att ta hand om än en möjlig framtid i ett annat land. SA är lika korrupt som till ex Ungern. (Transperancy). Jag har inte varit i SA. Mina bekanta har varit där flera gånger utan problem. Det gäller, som alla länder med mycket våld, att vara bra informerad och lyssna på vad lokala säger.

Vita har självklart fått det sämre. Men så är det om man tidigare var kungar och styrde över 95 procent av befolkningen genom en diktatur. Det är ju inte så konstigt att de har relativt fått det sämre.

Du har rätt att SA har en problematisk historia.

Trump ser affärsmöjligheter i SA, och vill därför ha stabilitet i landet. America first med Trump, han följer bara vad han lovade till amerikanska folket.
Citera
2025-05-24, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag har en vit kompis som bor i Pretoria och det enda hon klagar över konstant är alla rullande strömavbrott. Hon har aldrig nämnt folkmord..

Du kan ju åka dit och kolla läget på kvällarna. Hyr en moped och tanktop på som det vore Pattaya och se vad som händer.
Citera
2025-05-24, 12:29
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Du kan ju åka dit och kolla läget på kvällarna. Hyr en moped och tanktop på som det vore Pattaya och se vad som händer.
Hon har aldrig nämnt något om att det inte går att gå ut på kvällarna heller..
Citera
2025-05-24, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Hon har aldrig nämnt något om att det inte går att gå ut på kvällarna heller..

Johannesburg är något helt annat. Fråga henne om Johannesburg.
Citera
2025-05-24, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Intressant att du kallar det ett “magplask” när Trump faktiskt var en av de första världsledarna som vågade ta upp frågan om attacker mot vita jordbrukare i Sydafrika offentligt – något som större delen av världen antingen ignorerat eller förnekat helt.
Vad jag förstår redovisas inte hudfärgen i statistiken, utan man pratar bara om jordbrukare, varav en hel del är svarta.

På vilket sätt bidrar immigrations erbjudandet till vita farmare till att förbättra vita farmares situation i Sydafrika. Blir det inte svårare för dem som accepterar erbjudandet, att bevaka sina intressen ifall de är medborgare och boendes i USA?

Finns det andra människor i världen som skulle kunna tänkas erbjudas samma sak, som de vita farmarna. Jag kommer här att tänka på invånarna på Gaza remsan eller invånarna i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in