Citat:
Vid vilken ålder fick ni en insikt att livet som du levt blir totalt meningslöst ?
Att allt ni trott på och byggt upp bara är ett slags tidsfördriv eller konsumtion som inte betyder något, eller jaga bekräftelse för stunden !
När ni fick den insikten så undrar jag om ni spelar med ändå för det är svårt att gå emot eller tog ni er ut ?
Att allt ni trott på och byggt upp bara är ett slags tidsfördriv eller konsumtion som inte betyder något, eller jaga bekräftelse för stunden !
När ni fick den insikten så undrar jag om ni spelar med ändå för det är svårt att gå emot eller tog ni er ut ?
Samma år som jag fyllde 40, var två stora händelser det året. Bara att fylla 40 är en stor grej, man börjar inse att livet inte är så långt och att tiden går ruskigt snabbt och man inser sin dödlighet. Fick ett cancerbesked också som inte gjorde saken bättre, nu har det gått väldigt bra dock för min del. Fick testikelcancer men utan spridning som tur var, ska in på 2års kontroll snart och visar det fortfarande att det inte är något så är mina chanser att det inte blir något mer av det över 99%. Dessa två grejer var som att få en käftsmäll! Tänkte aldrig på döden innan och trodde att man skulle vara ung för evigt. Först kände jag en enorm tacksamhet till livet när cancern var ur kroppen och det visade sig att den inte hade spritt sig. Allt kom först senare vad jag egentligen hade varit med om? Tänkte på döden dagligen och hade/har lite ångest emellanåt.
Efter detta så tänker jag mycket på vad meningen med allt är!? Det enda som betydde något innan var ju just prylar bland annat men det är ju total meningslöst i det stora hela. Försöker hitta tillbaka till glädjen i livet vilket inte är lätt, ibland önskar man att man var 20år igen då det inte fanns en tanke på döden utan livet gick bara ut på brudar och festa med kompisar. Inga bekymmer alls på den tiden, nu funderar man alldeles för mycket! Livet är allt bra konstigt!