Citat:
Ursprungligen postat av
particulum1
Det är tråkigt att du upplever det så. Själv tycker jag att det kan vara ganska intressant, särskilt som ett sätt att förstå hur andra tänker och ser på världen.
Kanske vore det en idé att ta en paus från Flashback om du känner dig fast i en cykel av otillfredsställelse?
Samtidigt handlar det egentligen inte så mycket om själva handlingen att skriva här, utan snarare om ditt perspektiv och vad du förväntar dig att få ut av det. Det är just dessa förväntningar som avgör om du blir tillfredsställd eller otillfredsställd.
Jag har arbete och bidrar precis som den gemene medborgaren. Bara för att man inte strävar efter något, betyder det inte att man inte tar ansvar för ens grundläggande behov och praktiska företeelser.
Kommer du ihåg vad jag skrev om kontrollbehov och besvikelse?
Ja, det kanske inte är lönt att försöka få dig att inse att du slösar din tid.
Hoppas du får insikt så snart som möjligt.
Visst, det kanske känns värdefullt i stunden att lära sig om hur andra tänker och lever, men du pallar ju inte läsa 100 inlägg och några forskningsartiklar för att ge något välgenomtänkt svar. För mig är du liksom på gränsen till att vara smart. Dina svar är ofta undermåliga och lyser med sin frånvaro av strävan att göra rätt. Du kan tänka men lägger dig på absolut lägsta nivån av ansträngning. Arbetar man med 1% engagemang så blir det oftast inte någon nytta. Kom inte med något svammel om gemene medborgare när du inte kollat på någon statistik om det eller har någon som helst förståelse för hur gemene medborgare lever.
Hur höga behöver levnadskostnaderna bli innan du inser att folk behöver sträva?
Jag vill inte tillbaka till medeltiden där folk dog som flugor. Vill du?
Du är totalt dum i huvudet och förstår inte att jag drivs av mening och inte tillfredsställelse. Fattar du nu?
Jag menar inte att du är dum i huvudet, jag vill bara säga något retande för att få igång ditt tänkande eftersom du glömmer bort att tänka efter rätt ofta.
Jag försöker spara dig år av tidsslöseri, inte bara din tid utan också andras tid.
Försök tänka mer konsekvent, just nu är din problemlösningsfärdighet fylld av luckor.
Det är därför du kan bete dig så lyckligt befriad, men det löser bara enkla och ytliga problem.
Råder dig att utbilda dig, eller åtminstone börja läsa mer faktaböcker.
https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/
Titta inte bara på statistiken, gör beräkningar, varför är det som det är och är det hållbart?
Hur många procent gör något värdeskapande?
Det är inte hållbart att vara självcentrerad. Du kan trolla bort dina tankar och negativa känslor, men du kan inte trolla bort fysiska problem. Problem som inte löses växer. Ditt beteende är ett växande problem. Det är meningsfullt för mig att försöka ändra på ditt beteende. Även om jag inte lyckas så kanske jag lyckas inspirera någon annan så råkar läsa av någon slump.