2025-05-23, 14:39
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eliizar
Jag har enbart bett om material som styrker det du menar.
Här har vi en vit farmare som förnekar att något folkmord pågår:
https://x.com/JustTheFacts_68/status/1925284040686674170
Senast redigerad av Trolltestet 2025-05-23 kl. 14:41.
Citera
2025-05-23, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Det var betydligt mycket mindre mord i Sydafrika när dom vite styrde. Alla hade det bättre också, även svarta.

Det säger en hel del om vad det innebär att ha många svarta i ett land.

Det tar en stund att mala i hjärnan ett sådant logiskt påstående.
Citera
2025-05-23, 15:03
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag har svårt att se att jag på något sätt skulle agera ”antivitt”. För det första känner jag nästan bara vita personer och det är dessa som jag hänger med, hjälper och är allmänt trevlig mot. För det andra skulle jag inte säga att jag motarbetar någon över huvudtaget.

På vilket sätt stödjer du vita genom dina handlingar?
Jag avslöjar och pekar ut de antivita. Det hjälper andra vita att genomskåda PK-hyckleriet och att bygga upp ett psykologiskt försvar mot det.
Citera
2025-05-23, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
sluta ljug!

1913 års landlag under britterna la grunden till segregering - Förbjöd svarta sydafrikaner att köpa, hyra eller bruka mark utanför särskilt avgränsade "native reserves", vilket motsvarade endast ca 7 % av landytan (1936 utökat till 13 %).

Group Areas Act (1950) under apartheid. De segregerade folkgrupperna även i städerna. Och tvångsförflyttade miljoner människor

Bantu Authorities Act (1951) under apartheid. Det gav de svarta hemländer (reservat) och samtidigt togs deras medborgarskap bort

Promotion of Bantu Self-Government Act (1959). Gav svarta "svarta" självbestämmande i sina reservat men samtidigt försvann rätten till politsk påverkan i Sydafrika.

Mozanbique?

Dom flesta svarta i Sydafrika är inte från Sydafrika utan från områden utanför Sydafrika. Många kom från Kongo för att arbeta. Visst, svarta har utnyttjas av kapitalister men den skulden måste nog läggas på deras girighet, inte på vita kristna.

Boerna dessutom var där före britterna och var inte kolonialister på samma sätt.

Jag förstår helt ärligt inte varför svarta ska vara i en avancerad civilisation då dom inte klara av att underhålla det på egen hand.

Koka på den här dokumentären, framförallt i slutet när kinesen säger som det är.

https://youtu.be/kOkrYW3vF0o?si=Y9Fsh5LMrhdeYjMq

Menade Zimbabwe.
Citera
2025-05-23, 15:13
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Det var betydligt mycket mindre mord i Sydafrika när dom vite styrde. Alla hade det bättre också, även svarta.

Det säger en hel del om vad det innebär att ha många svarta i ett land.

GDPpC

Ukraina 4700$
Botswana 7800$

https://countryeconomy.com/countries/compare/ukraine/botswana

Vi får hoppas att Sverige inte tas över och styrs av sådana som dig. Trevlig fredagkväll!
Citera
2025-05-23, 15:44
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det faller på att han producerade en massa fake news for att understryka sitt argument. Hade han inte gjort det så hade debatten varit lite enklare att föra och en massa misstro hade eliminerats direkt.

Vad för fake News?
Citera
2025-05-23, 16:12
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Vad för fake News?
Bilder från Kongo, filmklipp från minnesceremonier med påståenden om att rekvisitan var massgravar etc..
Citera
2025-05-23, 16:26
Medlem
Det är ju inte bara morden.Utan attacker, mordbränder gruppvåldtäkter. Terror helt enkelt. En stor skamfläck på det internationella samfundets samvete. Sydafrikas ledning borde sitta i Haag för brott mot mänskligheten.
Citera
2025-05-23, 16:40
Medlem
Har blivit permabannad på Reddit för att ha påpekat Sydafrikas relation till Ryssland, hatiska retorik och brott mot vita och hur mycket har fallit i ruiner efter Apartheid.

Det finns en populär föreställning i väst att demokrati alltid är bra, senaste exempel den arabiska våren och det gick ju sådär. Alla folk är inte redo för demokrati och i väst (där bl.a. Trump är typexempel) ser vi hur demokrati har blivit idiokrati. I detta fall har iaf Trump rätt och det är gött att någon vågar peka på det för fega svenskar skulle inte säga ett pip.
Citera
2025-05-23, 17:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Konstigt bara att boerna inte flyr till USA nu när Trump välkomnar dem. Att stanna och bli folkmördad är väl lite märkligt eller?

Det är inte så enkelt om du tex äger en massa grejer som behöver säljas först. Företag, hus, mark osv till ett värde av x antal miljoner. Under tiden får de betala enorma mängder pengar för private security.

Syd-Afrika har flest antal privata vakter per capita i hela världen. Det är i princip ett laglöst land där regeringen inte gör något för att skydda befolkningen. De har fler private security än vad det finns poliser och militär i landet.
Citera
2025-05-23, 17:10
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Vad är källorna på att det förekommer folkmord på vita i Sydafrika? Jag vet att en del galningar har attackerat några vita bönder men det är ju knappast folkmord nivå?

Du låter som en "mäns våld mot kvinnor"-åsna. Din inre kommunist kommer alltid kunna hitta en definition av "folkmord" som ursäktar din ideologiska ondska.
Citera
2025-05-23, 17:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blorkadork
Har blivit permabannad på Reddit för att ha påpekat Sydafrikas relation till Ryssland, hatiska retorik och brott mot vita och hur mycket har fallit i ruiner efter Apartheid.

Det finns en populär föreställning i väst att demokrati alltid är bra, senaste exempel den arabiska våren och det gick ju sådär. Alla folk är inte redo för demokrati och i väst (där bl.a. Trump är typexempel) ser vi hur demokrati har blivit idiokrati. I detta fall har iaf Trump rätt och det är gött att någon vågar peka på det för fega svenskar skulle inte säga ett pip.

För anti-vita liberaler och kommunister var det meningen att Syd-Afrika skulle fungera som en förebild för västvärlden som en fungerande mångkulturell liberal demokrati.

När de insåg att resultatet av att krossa Apartheid blev att hela landet kollapsade under anarki, korruption och folkmord så har dem de senaste 30 åren försökt dölja sanningen om Syd-Afrika för resten av Västvärlden. Skulle folk veta sanningen skulle de aldrig gått med på att etablera samma mångkulturella liberala demokrati i övriga Västvärlden.

På samma sätt försöker anti-vita kommunister och liberaler dölja sanningen om mångkulturen i Sverige fortfarande också.

Samma sak gäller i fallet med Rhodesia
Senast redigerad av Sickmyduck 2025-05-23 kl. 17:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in