2025-05-23, 18:53
Medlem
Jag tycker alla vita borde lämna SA, kan dom berika sig själva på samma sätt som dom gjort i Zimbabwe när dom fördrev alla vita bönder…gick ju asbra
Citera
2025-05-23, 19:05
Medlem
Svårt att säga hur många mord som kan skyllas på antivit propaganda från svarta politiker. Till större delen kanske det är helt vanliga kaosande negrer.

BLM är enfaldiga konspirationsteoretiker och terrorister. Den högre kriminaliteten hos afroamerikaner förklarar den högre risken att bli dödad av polisen. Det händer såklart också att svarta poliser dödar vita. Den obeväpnade vita kvinnan Justine Damond sköts till döds av en inkvoterad somalier.
Citera
2025-05-23, 19:29
Medlem
kongo?

https://edition.cnn.com/2025/05/22/africa/south-africa-white-farmers-trump-congo-intl-latam

"The orange mongo" har inte så bra geografikunskaper.
Citera
2025-05-23, 20:23
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Allt handlar om Starlink och Elon Musk. Trump kan vräka ur sig vad som helst för att gynna amerikanska eller kanske snarare sina ekonomiska supporters affärsintressen. Ibland lyckas det, ibland går det åt helvete.

John Bolton som arbetade med Trump har sagt det bra.
"Trumps supporters lever i tron att han spelar någon slags 3D schack och lätt vinner mot sina motståndare med sin överlägsna taktik. I själva verket gör han bara sina drag utan att ha en susning om vad som ska hända sen. Det finns överhuvudtaget ingen strategi"
Citera
2025-05-23, 21:17
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Det är inte så enkelt om du tex äger en massa grejer som behöver säljas först. Företag, hus, mark osv till ett värde av x antal miljoner. Under tiden får de betala enorma mängder pengar för private security.

Syd-Afrika har flest antal privata vakter per capita i hela världen. Det är i princip ett laglöst land där regeringen inte gör något för att skydda befolkningen. De har fler private security än vad det finns poliser och militär i landet.

Ja Sydafrika är ett skräckexempel på när en stat förlorat kontrollen och de som har råd kan skydda sig medan de fattiga riskerar att rånas och dödas varje dag.
Citera
2025-05-23, 21:25
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
"Märkligt att judarna stannade i Tyskland när det fanns länder som tog emot dem. Måste vara deras fel att det gick som det gick, eller också var judeförföljelserna bara påhitt."

Känns som om du hakat upp dig lite på begreppet folkmord, som Trump inte ens använt mig veterligen. Det talas om förföljelser och rasligt motiverade mord, vilket allmänt betraktas som förstadier till folkmord.

Genocide Watch räknar med tio stadier av ett typiskt folkmord. Modellen är inte felfri, personligen finner jag stadierna 1-2 löjliga att inkludera då de patologiserar vad GW själva medger är "universally human", men det är ändå en modell som visualiserar processen -- och där befinner sig Sydafrika visavi vita människor på stadium 6 (polarisering) med inslag av stadierna 7-8 (förberedelse och förföljelse) gentemot boerna. Stadium 9 är utrotning och stadium 10 förnekelse.

Huruvida det är ett pågående folkmord eller ett hotande folkmord kan diskuteras. Jag undviker gärna begreppsinflation så jag föredrar det sistnämnda.

Problemet är detta: Vi har massmedier som börjar yra feberaktigt om Förintelsen så snart européer kräver återvandring av araber och afrikaner som vällt in under det senaste halvseklet. Samma massmedier lägger locket på och undviker till varje pris liknelser vid Förintelsen när det gäller förföljelser, rasmotiverade mord och öppen folkmordshets gentemot den vita minoritet som byggde Sydafrika från grunden och vid sidan av khoisan-folken är de som har störst besittningsrätt till landet.

Nu är det inte bara ”massmedier” som tonar ner retoriken kring folkmord (eller hotande folkmord) på vita i Sydafrika utan även världssamfund som tex FN och EU.

Självklart är mord och förföljelse pga etnicitet allvarligt och något man ska kämpa emot var det än händer i världen och vem det än drabbar och jag välkomnar att Trump välkomnar vita Sydafrikaner som vill emigrera pga förföljelse.

Men man måste också ställa sig frågan varför just Trump tar upp just denna fråga.
Citera
2025-05-23, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Allt handlar om Starlink och Elon Musk. Trump kan vräka ur sig vad som helst för att gynna amerikanska eller kanske snarare sina ekonomiska supporters affärsintressen. Ibland lyckas det, ibland går det åt helvete.

John Bolton som arbetade med Trump har sagt det bra.
"Trumps supporters lever i tron att han spelar någon slags 3D schack och lätt vinner mot sina motståndare med sin överlägsna taktik. I själva verket gör han bara sina drag utan att ha en susning om vad som ska hända sen. Det finns överhuvudtaget ingen strategi"

John Bolton fick sparken av Trump och hans enda inkomst nu är som välbetald kommentator i MSM. Han har varit med och startat många krig, bl.a. Irak och vi i Sverige kan tacka honom för den berikning vi fått till följd.
Citera
2025-05-23, 21:55
Avslutad
Samma visa igen alltså, den här gången kallar han upp Sydafrikas president och läxar upp honom. Var det inte Zelenskyj förra gången?

Teater alltihop och en enorm psyop. Vem har sagt att det man ser på TV och i media är en verklighet?

Endast idioten som tror på det..

Samma grej när Trump blev ”skjuten” genom örat, fake.

Det är bara det att många inte förstår att media samt tv inte är en verklighet, den är manipulerad.

Dom har kört denna psyop nu ett tag med Epstein samt ufon osv osv. Covid någon? Vatikanen? Påven?

Det är en enorm psyop.
Senast redigerad av DevilsDen 2025-05-23 kl. 22:00.
Citera
2025-05-23, 21:59
Medlem
jhww82s avatar
Så komiskt att Trump plockar fram bilder som är helt galet fel…

Trump är verkligen en dubbelidiot av kosmiska dimensioner. Fascisten och hans stab vägrar sen erkänna deras misstag och hävdar att det kunde ha varit sant. Att USA valt in denna clown är fan ett extremt underbetyg till gemene jänkares intelligens.
Citera
2025-05-23, 22:09
Medlem
Dr.Brauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Så komiskt att Trump plockar fram bilder som är helt galet fel…

Trump är verkligen en dubbelidiot av kosmiska dimensioner. Fascisten och hans stab vägrar sen erkänna deras misstag och hävdar att det kunde ha varit sant. Att USA valt in denna clown är fan ett extremt underbetyg till gemene jänkares intelligens.
Vad var galet fel menar du? Inte ens Sydafrikas president som såg videon förnekade eller debunkade videon, men DU Svensson-nisse, du vet alltså bättre? Knip din käft är mitt tips
Citera
2025-05-23, 22:11
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrikrunkaren
Bekräftad propaganda. Får du lite rubel av Putin och Dumpster?
Det där med Putin är bara tröttsamt. Jag har icke mycket till övers för honom.
Nästa alternativ vore väl Trump, som jag ej heller gillar så värst mycket.

Är du kommunist och älskar Josef Stalin, eller Ordförande Mao i Kina eller Pol-Pot i "Kampuchea", som krypto-kommunisten Birgitta Dahl gjorde ?
Senast redigerad av Knivur-273 2025-05-23 kl. 22:16.
Citera
2025-05-23, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Nu är det inte bara ”massmedier” som tonar ner retoriken kring folkmord (eller hotande folkmord) på vita i Sydafrika utan även världssamfund som tex FN och EU.

Självklart är mord och förföljelse pga etnicitet allvarligt och något man ska kämpa emot var det än händer i världen och vem det än drabbar och jag välkomnar att Trump välkomnar vita Sydafrikaner som vill emigrera pga förföljelse.

Men man måste också ställa sig frågan varför just Trump tar upp just denna fråga.

Har för mig att Trumps ekonomiska supporter, Musk, tog upp de Sydafrikanska morden och förföljerserna tidigt i valkampanjen.
Musk är ju som bekant både född i och uppvuxen i Sydafrika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in