2025-05-24, 10:06
  #4045
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Förutsatt att det är en relation han trivs i.

Jo men har han intresse för en kvinna så vill han troligare vara i en relation.

Han kan göra sig mer intresserad av kvinnan genom att bestämma sig för att hon är intressant.

Nu har män den fördelen att de inte tycker kvinnor är farliga ,så de kan tryggt vara helt orädda för kvinnor och därför så har de inga problem möta kvinnor i skogen. Hellre det än en björn.
Citera
2025-05-24, 10:08
  #4046
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo men har han intresse för en kvinna så vill han troligare vara i en relation.

Han kan göra sig mer intresserad av kvinnan genom att bestämma sig för att hon är intressant.

Nu har män den fördelen att de inte tycker kvinnor är farliga ,så de kan tryggt vara helt orädda för kvinnor och därför så har de inga problem möta kvinnor i skogen. Hellre det än en björn.

Har tanken slagit dig att HON måste vara intressant? Det räcker inte med att bara ha en fitta ni klykan...
Citera
2025-05-24, 11:05
  #4047
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Ja, och vissa, t ex du, motiverar det valet med att "det är vanligare att kvinnor blir attackerade av en man än av en björn".

Och jag konstaterade då att det även är vanligare att kvinnor blir dödade av en familjemedlem än att de blir dödade av en ökänd seriemördare.

Så om vi ska använda din logik här så utgår jag från att kvinnor som väljer björnen framför mannen också skulle välja seriemördaren framför familjemedlemmen.

Ja för det ÄR vanligare att kvinnor skadas av män än av en björn....vet du varför det är vanligare?
Inte för att män är såååååååå mycket mer frekventa i kvinnors liv, utan för att män så ofta har en vilja till att just komma åt och ibland tom aktivt vill skada kvinnor.
Medan björnar...är totalt ointresserade av kvinnor, vad de vill är att slippa människor överhuvudtaget.

Och detta VET kvinnor och därför svarar de att de hellre vill ha en björn i samma skog de vistas i än en främmande man.


Berätta, varför måste seriemördaren just vara ökänd? Går det inte lika bra att dödas av en okänd seriemördare?

__________________
Senast redigerad av Merapi 2025-05-24 kl. 11:07.
Citera
2025-05-24, 11:31
  #4048
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag hänvisade till FN artikeln som jag postade innan. Så det gäller för alla länder och nationaliteter.

Här är i Sverige är invandrarmän överrepresenterade när det kommer till sexbrott. Vilket jag haft koll på länge. Det blir så när män växer upp i patriarkala samhällen, de blir hatiska och respektlösa mot kvinnor.

Hela den enorma kvinnohatande manosfären som du gaggar om 24/7 har dock uppstått och frodats i den feministiska västvärlden.
Citera
2025-05-24, 11:33
  #4049
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Har tanken slagit dig att HON måste vara intressant? Det räcker inte med att bara ha en fitta ni klykan...
Jag upplever det som att många män mäter hur intressant en kvinna är på nästan bara utseende.
Hur definierar du en intressant kvinna?
Citera
2025-05-24, 11:44
  #4050
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Har tanken slagit dig att HON måste vara intressant? Det räcker inte med att bara ha en fitta ni klykan...

Jo men män skulle kunna vara intresserade alla fall.

En lycklig man går runt och är intresserad och finner en kvinna som han är extra intresserad av,

För att detta ska fungera kan inte kvinnorna vara rädda för män. Nu kan det vara så att kvinnor undviker män ,skyr dem som pesten , det drabbar ju även trevliga män.

Om du tar jämförelsen man björn ,så borde kvinnor vara mer rädda för björnen ,men de är det inte. Detta kan vara dåligt ,om t.ex en kvinna går vilse i skogen vill hon inte ge sig till känna om hon ser en man och svälter ihjäl.

Det är viktigt kvinnor inte är rädda.

Män kan göra dem mindre rädda genom att vara positiva när hon vill ha hjälp med något. Demonstrera att alla fall du är helt ofarlig. Om många män gör det så till slut blir hon mer trygg med närvaro av män.

Skulle en man däremot träffa en elak kvinna eller man kan han inte ta på sig attityden att vara ofarlig eftersom då kan han bli utnyttjad.
__________________
Senast redigerad av Prepper 2025-05-24 kl. 11:49.
Citera
2025-05-24, 11:54
  #4051
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag upplever det som att många män mäter hur intressant en kvinna är på nästan bara utseende.
Hur definierar du en intressant kvinna?

En intressant kvinna kan definieras på många sätt eftersom det ofta handlar om personliga värderingar och perspektiv. Men generellt kan man säga att en intressant kvinna är någon som:

- Har passion och engagemang: Hon brinner för något, oavsett om det är hennes arbete, hobbyer, eller idéer, vilket gör henne inspirerande att vara runt.

- Är nyfiken och öppen: Hon vill lära sig nya saker, utforska världen och är inte rädd för att utmana sina egna tankar och åsikter.

- Har djup och komplexitet: Hon har erfarenheter, tankar och känslor som gör henne mångfacetterad och spännande att lära känna.

- Kommunicerar väl och är empatisk: Hon kan föra meningsfulla samtal och visar förståelse för andra människor.

- Har självständighet och självkänsla: Hon är trygg i sig själv och står för sina värderingar utan att vara rädd för att vara annorlunda.

Kort sagt är en intressant kvinna någon som väcker nyfikenhet, inspirerar och berikar livet för dem omkring sig.
Citera
2025-05-24, 11:56
  #4052
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja för det ÄR vanligare att kvinnor skadas av män än av en björn....vet du varför det är vanligare?
Inte för att män är såååååååå mycket mer frekventa i kvinnors liv, utan för att män så ofta har en vilja till att just komma åt och ibland tom aktivt vill skada kvinnor.
Medan björnar...är totalt ointresserade av kvinnor, vad de vill är att slippa människor överhuvudtaget.

Det gör inte björnar mindre farliga ditt dumhuvuvd.

Citat:
Och detta VET kvinnor och därför svarar de att de hellre vill ha en björn i samma skog de vistas i än en främmande man.

Vad kvinnor "VET" skiter björnen fullständigt i.

Citat:
Berätta, varför måste seriemördaren just vara ökänd? Går det inte lika bra att dödas av en okänd seriemördare?


Du måste ju veta att han är en seriemördare begriper du väl ditt pucko. Annars blir det ju i ditt huvud bara en random man som kanske eller kanske inte är en seriemördare. Men visst, han kan vara okänd för allmänheten men för dig som gör valet måste det ju i alla fall vara känt att han är en seriemördare. Obviously.
Citera
2025-05-24, 11:57
  #4053
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo men män skulle kunna vara intresserade alla fall.

En lycklig man går runt och är intresserad och finner en kvinna som han är extra intresserad av,

För att detta ska fungera kan inte kvinnorna vara rädda för män. Nu kan det vara så att kvinnor undviker män ,skyr dem som pesten , det drabbar ju även trevliga män.

Om du tar jämförelsen man björn ,så borde kvinnor vara mer rädda för björnen ,men de är det inte. Detta kan vara dåligt ,om t.ex en kvinna går vilse i skogen vill hon inte ge sig till känna om hon ser en man och svälter ihjäl.

Det är viktigt kvinnor inte är rädda.

Män kan göra dem mindre rädda genom att vara positiva när hon vill ha hjälp med något. Demonstrera att alla fall du är helt ofarlig. Om många män gör det så till slut blir hon mer trygg med närvaro av män.

Skulle en man däremot träffa en elak kvinna eller man kan han inte ta på sig attityden att vara ofarlig eftersom då kan han bli utnyttjad.

Jag förstår vad du menar. Det är sant att många män är intresserade av att träffa kvinnor och att de flesta faktiskt är snälla och vill väl. Men det blir ju svårt för dem om kvinnor är rädda och undviker män helt, eftersom det drabbar även de som är trevliga.

Jämförelsen med björnar är intressant – kvinnor borde kanske vara mer rädda för björnar än för män, men det är ofta tvärtom. Det kan ju bli problem om en kvinna till exempel går vilse och inte vågar be en man om hjälp, bara för att hon är rädd.

Jag håller med om att det är viktigt att kvinnor inte känner sig rädda, och att män kan bidra genom att visa att de är ofarliga och hjälpsamma. Om fler män gör så kan det nog göra att kvinnor känner sig tryggare i deras närhet. Samtidigt är det också viktigt att vara försiktig, för om man alltid försöker visa sig ofarlig kan man bli utnyttjad av personer som inte är snälla.

Så det handlar nog om att bygga förtroende och respekt från båda håll, och att samhället också behöver jobba för att skapa trygghet för alla. Vad tror du själv?
Citera
2025-05-24, 12:02
  #4054
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Det gör inte björnar mindre farliga ditt dumhuvuvd.



Vad kvinnor "VET" skiter björnen fullständigt i.



Du måste ju veta att han är en seriemördare begriper du väl ditt pucko. Annars blir det ju i ditt huvud bara en random man som kanske eller kanske inte är en seriemördare. Men visst, han kan vara okänd för allmänheten men för dig som gör valet måste det ju i alla fall vara känt att han är en seriemördare. Obviously.

Jo de gör björnar direkt mindre farliga, dumhuvud.
Ska vi ta ner detta till bebisnivå så du fattar?
Vem är farligast för en bebis?
En seriemördare som har en specifik böjelse för att sätta kniven i små bebisar...
eller en seriemördare med en specifik böjelse för att sätta kniven i gamla gubbar?
Oavsett exakt antal mängd som finns av dessa två grupper, vem bör bebisen i fråga (du) svara att den hellre vill ha i sin skog , OM den nu ställs inför frågan att den måste välja mellan dessa två....
nån aning?

Björnar är INTE INTRESSERADE av närhet till, knulla med, äta upp, slicka på, eller ens gosa med kvinnor....
Män däremot....jisses! vad män är intresserade av typ det mesta ovan. Vissa män har tom detta som det enda av intresse i livet.



Frågan är inte vad björnen tycker i saken, frågan är vad kvinnor tycker, dummer.

Varför måste jag veta att en seriemördare är just en seriemördare, för att kunna mördas av denne i en serie av övriga mord? ditt pucko.
Frågan gäller inte en specifik seriemördare vid namn...ex Ted Bundy, utan frågan gäller vilken jävla seriemördare som helst...pucko.
__________________
Senast redigerad av Merapi 2025-05-24 kl. 12:11.
Citera
2025-05-24, 12:26
  #4055
Medlem
"Björnar är INTE INTRESSERADE av närhet till, knulla med, äta upp, slicka på, eller ens gosa med kvinnor....
Män däremot....jisses! vad män är intresserade av typ det mesta ovan. Vissa män har tom detta som det enda av intresse i livet. "

Om det är det enda kvinnan har att erbjuda så får männen hålla tillgodo med det som bjuds.
Citera
2025-05-24, 12:29
  #4056
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jo de gör björnar direkt mindre farliga, dumhuvud.
Ska vi ta ner detta till bebisnivå så du fattar?
Vem är farligast för en bebis?
En seriemördare som har en specifik böjelse för att sätta kniven i små bebisar...
eller en seriemördare med en specifik böjelse för att sätta kniven i gamla gubbar?
Oavsett exakt antal mängd som finns av dessa två grupper, vem bör bebisen i fråga (du) svara att den hellre vill ha i sin skog , OM den nu ställs inför frågan att den måste välja mellan dessa två....
nån aning?

Björnar är INTE INTRESSERADE av närhet till, knulla med, äta upp, slicka på, eller ens gosa med kvinnor....
Män däremot....jisses! vad män är intresserade av typ det mesta ovan. Vissa män har tom detta som det enda av intresse i livet.



Frågan är inte vad björnen tycker i saken, frågan är vad kvinnor tycker, dummer.

Varför måste jag veta att en seriemördare är just en seriemördare, för att kunna mördas av denne i en serie av övriga mord? ditt pucko.
Frågan gäller inte en specifik seriemördare vid namn...ex Ted Bundy, utan frågan gäller vilken jävla seriemördare som helst...pucko.

En person som fått för sig att mörda en gammal gubbe ,kan mycket väl nästa gång mörda en bebis.

De har som ett tvång att förstöra spelar ingen roll för vem ,en man som mördar kvinnor kan mycket väl nästa gång mörda en man.

I vissa kulturer kan det ses som OK att skada kvinnor ,men faktum är att de också skadar män lika mycket. Kvinnofientlighet och mansfientlighet går sida vid sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in