Citat:
Okej,
Men när det pratas högt och lågt ang misstänkt GM så funkar det såklart att misstänka CA !
Där är jag helt överens
Men om vi skulle gå lite djupare än så nu 2025 och CA är död och vapnet inte är funnet så tvärnitar man ju vid att det är okej att misstänka CA som privat person
Det hårda med CA-spåret är ju att det finns inget konkret på väsentliga punkter...!
1 Det finns ju inget konkret att det är mordvapnet som blev sålt i en park !
2 Det finns inget konkret att CA befann sig på Sveavägen 23:21
Detta är ju faktiskt det lite sorgliga med samtliga spår ang ensamGM CP, CA, SE
Det blir att man kan spekulera ihjäl sig till en viss gräns sen blir det en tvärnit !
Jag tror att alla som älskar att spekulera om palmemordet behöver snart något som gör att man kan kliva över denna gräns oavsett om det gäller CA eller SE , CP
Men när det pratas högt och lågt ang misstänkt GM så funkar det såklart att misstänka CA !
Där är jag helt överens
Men om vi skulle gå lite djupare än så nu 2025 och CA är död och vapnet inte är funnet så tvärnitar man ju vid att det är okej att misstänka CA som privat person
Det hårda med CA-spåret är ju att det finns inget konkret på väsentliga punkter...!
1 Det finns ju inget konkret att det är mordvapnet som blev sålt i en park !
2 Det finns inget konkret att CA befann sig på Sveavägen 23:21
Detta är ju faktiskt det lite sorgliga med samtliga spår ang ensamGM CP, CA, SE
Det blir att man kan spekulera ihjäl sig till en viss gräns sen blir det en tvärnit !
Jag tror att alla som älskar att spekulera om palmemordet behöver snart något som gör att man kan kliva över denna gräns oavsett om det gäller CA eller SE , CP
Det hårda med CA-saken är väl att där finns mer konkret av intresse än i förmodligen något annat uppslag, Mirko V möjligen undantagen. Samt att han som individ går att förena med den typ av GM omständigheter och tillvägagångssätt vid mordets genomförande berättar om. I tillägg till det så stred det inte mot hans vanor och rutiner att röra sig i city och på Sveavägen och han lämnar alltså oriktiga uppgifter om sina förehavanden vid tiden för mordet.
Om man menar att de enda individer som kan vara av intresse är sådana som man vet befann sig på Sveavägen aktuell kväll, så blir väl skaran att hålla sig till kända vittnen. Det finns ju ett känt eller famöst sådant uppslag.
Vad som avses med "spekulation" i sammanhanget förstår jag inte riktigt. Men, ja, vad meningen är med att ägna sig åt detta ärende 2025, kan man fråga sig. Uppenbarligen utövar det fortsatt dragningskraft på folk. Och om man nu ska älta saken, så innebär det att vara hänvisad till exempelvis personer som varit intressanta i utredningen, även om det givetvis inte är oproblematiskt.