2025-05-24, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Knappast...även i EU parlamentet så råder nödvärnsprincipen.

Skulle folket klandra arga Maggan om jag försökte ta hennes mobil? Inte ens Jimmie skulle försöka kalla det "olämpligt ". Maggan har rätt att värja sig för att skydda sig själv och sin EGENDOM

Detta gäller även Alice...att vänstern/pallar har svårt med demokrati och bete sig ociviliserat säger bara att IDF gör helt rätt...

En person filmar eller tar olovligen foto på mig...Jag skulle självklart upplysa personen om förbudet/olämpligheten i detta men det skulle aldrig ha fallit mig in att försöka ta telefonen med våld ur den andres hand om jag själv hade arbetat i Europaparlamentet. Det är liksom ingen bensinmack, bussgarage eller sjukhusavdelning vi snackar om nu liksom. Förtroende för dessa två damer inblandade? Inte ett smack. Omogna människor som inte kan behärska sig har inget i ett parlament att göra. Pinsamt är bara förnamnet.
Citera
2025-05-24, 10:07
Medlem
Driftstopps avatar
"Jag ville liksom ta en bild på en kändis."

Ja eller hur, hur jävla dumma i huvudet tror vänsterpartiet att vanligt folk är?
Citera
2025-05-24, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Nu vet du vad hen heter:
https://samnytt.se/slagsmal-mellan-k...ngades-pa-film

Så vi har en cat-fight mellan två invandrare och vinnaren är SD
Citera
2025-05-24, 10:10
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp

Ja eller hur, hur jävla dumma i huvudet tror vänsterpartiet att vanligt folk är?

Precis. Om kanslichefen Marie Antman på fullt allvar tror på den förklaringen så är hon rubbad.

Och tror hon inte på den förklaringen men driver det spåret ändå, så är hon också rubbad.
Citera
2025-05-24, 10:16
Medlem
Kanske jag missförstår dig, så du vet...

Men det var V terroristen som först försökte jävlas med att filma henne för syfte att hänga ut henne och då när ATM ville ta upp sin mobil vart hon påhoppad av apan.

Så fort apan tog tag i ATMs mobil så gäller NÖDVÄRN så Alice är inte omogen för att ha försökt värja sig. Alla skulle det.

Det är apan som är omogen som inte kan kontrollera sin terrorist ådra som är ett problem i V.

När jag ser sånt hos pallar, så vet vi att dessa människor inte ska ha ett eget land. För mkt ilska och hat. Så Gaza Plaza here we come

Citat:
Ursprungligen postat av Kvartalet2023
En person filmar eller tar olovligen foto på mig...Jag skulle självklart upplysa personen om förbudet/olämpligheten i detta men det skulle aldrig ha fallit mig in att försöka ta telefonen med våld ur den andres hand om jag själv hade arbetat i Europaparlamentet. Det är liksom ingen bensinmack, bussgarage eller sjukhusavdelning vi snackar om nu liksom. Förtroende för dessa två damer inblandade? Inte ett smack. Omogna människor som inte kan behärska sig har inget i ett parlament att göra. Pinsamt är bara förnamnet.
Citera
2025-05-24, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Precis. Om kanslichefen Marie Antman på fullt allvar tror på den förklaringen så är hon rubbad.

Och tror hon inte på den förklaringen men driver det spåret ändå, så är hon också rubbad.

Det kan jag också hålla med om...kanske ska kanslichefen också passa på att söka sig ett nytt jobb.
Citera
2025-05-24, 10:21
Medlem
Kansli chefen kommer klara sig pga detta

" jag måste tro på hennes historia " (metoo)

"jag såg inte cctv så utgick med den infon jag fick "

när kameran väl visas

då kastar V kansliet terroristen under bussen
" vi trodde aldrig så om henne, vi ber KD om ursäkt och Alice bla bla"

Citat:
Ursprungligen postat av Kvartalet2023
Det kan jag också hålla med om...kanske ska kanslichefen också passa på att söka sig ett nytt jobb.
Citera
2025-05-24, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Parlamentet har ingen som helst makt över belgisk polis, så själva polisutredningen går inte att stoppa.

Precis som i de flesta andra EU-länder så överlämnar polisen en färdig utredning till åklagare, och det är i det skedet den potentiellt kan avskrivas men hänvisning till parlamentsimmunitet. Inte heller det har parlamentet nåt som helst att göra med, det går enligt gällande lagstiftning.

Om åklagaren däremot anser att brottet är av en sådan karaktär att immuniteten bör hävas så att personen kan lagföras för sitt brott, så görs en hemställan till parlamentet om att häva immuniteten. Ett sånt beslut kräver en enkel majoritet i parlamentet.

Om det är Måwe som gjort något brottsligt/straffbart, och om det är ett brott som det belgiska rättsväsendet bedömer bör lagföras, så är det ändå enligt mig i det här fallet osannolikt att parlamentet häver Måwes immunitet. Det beror på att hur idiotiskt det än i så fall varit att börja klösa på en politisk assistent så finns en politisk dimension i form Måwes (vansinniga) stöd till Israel och den pågående slakten i Gaza, och immuniteten är uttryckligen till för att skydda EU-parlamentarikernas politiska arbete och förhindra att det påverkas med hjälp av lagstiftning. Så parlamentet har i så fall dels en självklar majoritet (tack vare EPP) och dels en tillräckligt god orsak.

Men det beror nog på vad som egentligen hänt, om Måwe flugit på och klöst en assistent bara för att hon blivit filmad/fotograferad så är det inte alls sagt att en majoritet vill ställa sig bakom ett hävande av immuniteten, det är såpass klåpigt/vansinnigt (och straffet Måwe i så fall får är sannolikt bara böter). Om det däremot är så att det uppstått ett gemensamt handgemäng på grund av politiska åsikter om Palestina och Gaza och det resulterat i klösmärken så ser det ju rätt annorlunda ut.

För att upprepa en självklarhet: det viktiga är inte vem som gjort vad och vem som brutit mot vilka regler, utan vem som först tog till fysiskt våld. Oberoende av hur häcklad eller filmad man blir har man inte rätt att ta till våld, och att man blir häcklad/filmad är heller ingen som helst ursäkt för att ta till våld. Till det kommer att man som politiker och offentlig person har gått med på att höja gränsen för vad man ska tåla (utanför sitt privatliv). Så vem som fysiskt rök på vem först är det som avgör hela grejen.

Belgisk polis har ingen som helst befogenhet & ingen utredning pågår.
Ingen tillgång till CCTV & ingen utredning att överlämna till någon åklagare.
Belgisk polis får först med mössan i hand fråga EU parlamentet om lov att utreda.
EU parlamentet måste i så fall besluta om belgisk polis får utreda Vs anmälan.
Gällande lagstiftning är sån i alla EU länder om det hänt något på EUs område.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Kansli chefen kommer klara sig pga detta

" jag måste tro på hennes historia " (metoo)

"jag såg inte cctv så utgick med den infon jag fick "

när kameran väl visas

då kastar V kansliet terroristen under bussen
" vi trodde aldrig så om henne, vi ber KD om ursäkt och Alice bla bla"

Ja, dessvärre brukar tuppar och chefshönor i vårt samhälle klara sig väldigt bra nuförtiden. De brukar landa både mjukt och ekonomiskt tryggt oavsett vad de säger eller gör. Fint skyddsnät de har byggt åt sig själva.
Citera
Medlem
Svenskodlats avatar
Skönt att inga svenskar var inblandade i bråket.
Citera
2025-05-24, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp

Då har hon fullt upp, finns större kändisar i byggnaden som man oftare ser i media.
Har hon inte ett jobb att sköta, bli star struckt av "jobbarkollega"
Citera
2025-05-24, 10:30
Medlem
Då EU säkerhets avdelning som INTE är politiska har visat videon till EU parlamentet.

Efter en utredning meddelar EU-parlamentet att det var V-tjänstemannen som ”initierade och eskalerade” situationen vid gårdagens bråk med Europaparlamentarikern Alice Teodorescu Måwe (KD).

Initierade = med att filma henne UTAN tillstånd då EU parlamentet som du vet inte är en allmän plats

Eskalerade = grep tag i ATMs mobil

Sen får Alice använda det våld som krävs att skydda hennes egendom...

Det var säkert Apan som kom åt Alice vigsel diamant ring på 1.0 karat slipat i Israel som rev upp armen på apan😎

[
Senast redigerad av David1982 2025-05-24 kl. 10:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in