Citat:
Ursprungligen postat av
GreenBattery
Jag tror den porrskadade ÄckelBaronen kommer börja med drama igen på full front. Han tänker garanterat ”om Anjo kan göra det så kan jag med!” och glömmer att han är under utredning.
Det brukar ju funka bra att whataboutisma sig i rättegångar…
Han är som sagt en förälder, och överväger att begå grova förtal. Det är vad ”drama” är i Bajsmannens värld. Han är alltså benägen att livnära sig på brottslighet.
Han kan snacka hur mycket han vill om att soc inte lägger sig i vad han gör på internet. Men soc är i allra högsta grad angelägna om att förhindra att barn växer upp i en miljö där det begås brott. Att ha en förälder som blir åtalad i tingsrätten och där brottsligheten eventuellt blir uppmärksammad i media är ingen trygg miljö för ett barn att växa upp i.
Liksom en pappa som säljer knark eller begår grova rån knappast tycker den gör fel, så är jag övertygad om att socialtjänsten skulle ha ett problem med deras verksamhet om det uppdagades att de ägnade sig åt denna brottslighet.
Baronen har normaliserat ett kriminellt beteende, till den grad att han inte ens tycker att han gör något brottsligt. Precis som en knarklangare bara becknar till sina kunder, det är en affärsverksamhet som vilken som helst. Men givetvis ser man inte på det på samma sätt från samhällets sida. Baronen riskerar på riktigt vårdnaden om sina barn för han värdesätter sitt kändisskap på internet så mycket.