Citat:
Ursprungligen postat av
Leoszz
Jag driver en Instagramkanal inom djur med lite under 400 000 följare. Har byggt upp ett väldigt engagerat community med mycket spridning, kommentarer och följare som faktiskt bryr sig.
Häromdagen fick jag ett DM från en kille som är biodlare. Han skrev att han har startat en kanal, men det är svårt att nå ut. Han hade några videoklipp som han ville att jag skulle skapa ett reel av och ladda upp på min sida och tagga honom också.
Bad om 350 dollar. Klippet är nu viralt , nästan 2 miljoner visningar, över 1400 kommentarer, och den fortsätter spridas. Han har fått tusentals nya följare från det, och feedbacken är helt otrolig..
Nu funderar jag lite: Vad är egentligen rimligt att ta betalt för såna här samarbeten? När jag jar en såpass stor kanal? (Har ca 50 miljoner visningar per månad)
Så vad tycker ni? Vad hade ni tagit i ett sånt här läge? Hur ska jag tänka kring prissättning?
Ibl funkar det
bättre att göra sin fråga så generell som möjl, det drar in mer engagemang
Som ni i den branch oftast väl vet
(En stor del vet det ju inte)
Jag hade frågat det här på företags. Ekonomi forum ev filosofi forum kan ev bidra med ngt indirekt
El ev trådat ungef titeln
"Hur ökar man lönsamheten på sin soc m kanal,"
Jag ser äv bet möjligh att maximera värdet på marknafsf än de som lyfts här, genom mer komplexa
resonansförstärkande upplägg med mer tyngdp på dynamiska win win variabler för alla inblandade parter
Men det är min spetskompetens m a o det jag tar betalt för.