Citat:
Ursprungligen postat av
Leoszz
Jag driver en Instagramkanal inom djur med lite under 400 000 följare. Har byggt upp ett väldigt engagerat community med mycket spridning, kommentarer och följare som faktiskt bryr sig.
Häromdagen fick jag ett DM från en kille som är biodlare. Han skrev att han har startat en kanal, men det är svårt att nå ut. Han hade några videoklipp som han ville att jag skulle skapa ett reel av och ladda upp på min sida och tagga honom också.
Bad om 350 dollar. Klippet är nu viralt , nästan 2 miljoner visningar, över 1400 kommentarer, och den fortsätter spridas. Han har fått tusentals nya följare från det, och feedbacken är helt otrolig..
Nu funderar jag lite: Vad är egentligen rimligt att ta betalt för såna här samarbeten? När jag jar en såpass stor kanal? (Har ca 50 miljoner visningar per månad)
Så vad tycker ni? Vad hade ni tagit i ett sånt här läge? Hur ska jag tänka kring prissättning?
Du gör ett klassiskt misstag och är efterklok. Du känner 350 är ingenting för han fick sån jävla spridning och värt för sina pengar.
Dock kommer det komma fler gången då de får absolut ingenting. Kanske lite små aktivitet sen dör det. Det är fullständig chansning. Du är inte Kardashian’s eller liknande där det är garanterat god spridning absolut varje gång.
Tänk såhär. Om han hade betalat 350 och sedan få 60 k visningar 180 kommentarer och sen dör det ut. Va det värt 350 för pengarna? Tycker 350 är mycket personligen. Du bör vara glad för personens success och inte tänka girigt. Höjer du priset kommer du få mindre som villa ha.
Men gör ett försök på valfri summa och se om någon vill betala det du önskar. Är nog enda sättet att se. Du kan ju ta denna killes success som en liten pr grej möjligtvis och höja o sen se vad som händer