2025-05-23, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Om du nu ärligt hade ett konto med 400k följare borde du veta om det.

Pris kommer ju bero på många olika faktorer. Har du 400k följare vilket merparten är från typ Bangladesh. Ungefär som när MP skröt att de hade flest följare sedan var det köpta från just mest Bangladesh. För pris handlar det ju om kvalitén på följare. 40k följare kan vara Guld värt mer än 400K eller miljoner följare sett till rätt sorts. Dvs de med pengar som kan komma att köpa det du annonserar.

Jo det stämmer. Mestadels USA . Har inte fått denna mängd av förfrågningar innan som landar inom samma nich. Tidigare har jag valt bort gambling och andra oetiska förfrågningar
Citera
2025-05-24, 00:05
Medlem
nickenyfik007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leoszz
Detta är bra! Ska köra nån sån här variant på nästa. Smart med att fråga konkurrenterna =)

Gör det! Ett annat tips är att följa andra inom din nisch på ditt privata konto – alltså folk som gör liknande content. När du ser att de får sponsrade samarbeten, skicka ett DM eller mejl till företaget/personen och säg att du gillar deras innehåll. Det kan funka som en "indirekt pitch" eller så kan du gå prata affärer direkt beroende på din approach .

Oavsett vilket är det ett smart sätt att bygga nätverk med aktörer som redan visar att de är villiga att lägga pengar på marknadsföring. Om du lyckas få ett maskineri att rulla så finns det inget bättre jobb. Passiv inkomst om något, och minimal ansträngning.

Gjorde detta inom musikbranschen. Hade en Spotify lista med tusentals följare, fick förfrågningar från artister och skivbolag dagligen
Senast redigerad av nickenyfik007 2025-05-24 kl. 00:12.
Citera
2025-05-24, 00:22
Medlem
Du verkar lite äcklig!
Du vill tjäna pengar på vad någon annan tillverkat, bara för att du hade lite kontakter.

Lycka till! Jag är rätt säker på att karman plockar såna små jävlar som dig!
Citera
2025-05-24, 00:29
Medlem
nickenyfik007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavdentjette
Du verkar lite äcklig!
Du vill tjäna pengar på vad någon annan tillverkat, bara för att du hade lite kontakter.

Lycka till! Jag är rätt säker på att karman plockar såna små jävlar som dig!

Haha dummaste jag hört. Resonera du likadant om TV4 när företag betalar reklam för att synas på TV? Detta är reklam gubben, skillnaden bara är att sociala medier når ut till fler än gammalmedia nu förtiden
Citera
2025-05-24, 00:32
Medlem
Skillnaden är bara att du tror att just din generation har förstått att man ska tjäna pengar, medan 1000 före er, vet att man borde uppskatta innovation!
Citera
2025-05-24, 00:39
Medlem
Men jag ser rätt svart på framtida svenskar.
Det allmänna tänket verkar vara att man ska sko sig på andra för att lyckas själv.

Det var inte så förr, då uppskattade man människor som kom med nya ideer.

Du gör det du lärt dig, jag tycker att det är tråkigt, men vem är jag att ändra världens ordning!?
Citera
2025-05-24, 01:03
Medlem
Citat:
Måste ha haft tur då jag gjorde en video som blev viral tidigt, sedan snöbollseffekt därefter

Jaha, så det fanns ingen strategi bakom alls? Du har bara gjort klipp och lagt upp?
Citera
2025-05-24, 01:10
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Han blev lite paff och skickade en till betalning förvånansvärt nog.
Kan man ta prissättning per 100K tittare videor får, och ha en strategisk stege-prissättning?

Är överrumplad av möjligheterna man får, men också lite fundersam på hur man ska göra nu framöver
Satt pris gäller fattar du väl,du du kan naturligtvis inte ändra priset i efterhand.
Citera
2025-05-24, 01:30
Medlem
Computerzs avatar
Jag skulle anpassa prissättning efter vem som efterfrågar tjänsten. Är det ett företag t.ex. skulle det kosta 30 000kr - 40 000kr för en sån grej. Men nu lät det som en privatperson hörde av sig och då kanske det ska kosta 5 000kr - 10 000kr? Du får nog känna dig fram.
Citera
2025-05-24, 02:57
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Jag driver en Instagramkanal inom djur med lite under 400 000 följare. Har byggt upp ett väldigt engagerat community med mycket spridning, kommentarer och följare som faktiskt bryr sig.

Häromdagen fick jag ett DM från en kille som är biodlare. Han skrev att han har startat en kanal, men det är svårt att nå ut. Han hade några videoklipp som han ville att jag skulle skapa ett reel av och ladda upp på min sida och tagga honom också.

Bad om 350 dollar. Klippet är nu viralt , nästan 2 miljoner visningar, över 1400 kommentarer, och den fortsätter spridas. Han har fått tusentals nya följare från det, och feedbacken är helt otrolig..

Nu funderar jag lite: Vad är egentligen rimligt att ta betalt för såna här samarbeten? När jag jar en såpass stor kanal? (Har ca 50 miljoner visningar per månad)

Så vad tycker ni? Vad hade ni tagit i ett sånt här läge? Hur ska jag tänka kring prissättning?

Du gör ett klassiskt misstag och är efterklok. Du känner 350 är ingenting för han fick sån jävla spridning och värt för sina pengar.

Dock kommer det komma fler gången då de får absolut ingenting. Kanske lite små aktivitet sen dör det. Det är fullständig chansning. Du är inte Kardashian’s eller liknande där det är garanterat god spridning absolut varje gång.

Tänk såhär. Om han hade betalat 350 och sedan få 60 k visningar 180 kommentarer och sen dör det ut. Va det värt 350 för pengarna? Tycker 350 är mycket personligen. Du bör vara glad för personens success och inte tänka girigt. Höjer du priset kommer du få mindre som villa ha.

Men gör ett försök på valfri summa och se om någon vill betala det du önskar. Är nog enda sättet att se. Du kan ju ta denna killes success som en liten pr grej möjligtvis och höja o sen se vad som händer
Senast redigerad av Niggward 2025-05-24 kl. 02:59.
Citera
2025-05-24, 05:36
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Nu följer jag knappt någon på IG utan på Youtube. Engelsmän eller amerikaner, populära kanaler med mellan 200k oxh 350k aktiva följare plockar ut i runda slängar minst $500 per dag. Det är rätt hyfsat om man endast använder en Samsung S24 Ultra mobil att filma med.

Sök på tuben och googla fram vad som kan vara rimligt för dig att ligga i pris. Har du 400k riktiga följare kan du tjäna en väldigt bra hacka.

Lycka till.
Citera
2025-05-24, 06:02
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Jag driver en Instagramkanal inom djur med lite under 400 000 följare. Har byggt upp ett väldigt engagerat community med mycket spridning, kommentarer och följare som faktiskt bryr sig.

Häromdagen fick jag ett DM från en kille som är biodlare. Han skrev att han har startat en kanal, men det är svårt att nå ut. Han hade några videoklipp som han ville att jag skulle skapa ett reel av och ladda upp på min sida och tagga honom också.

Bad om 350 dollar. Klippet är nu viralt , nästan 2 miljoner visningar, över 1400 kommentarer, och den fortsätter spridas. Han har fått tusentals nya följare från det, och feedbacken är helt otrolig..

Nu funderar jag lite: Vad är egentligen rimligt att ta betalt för såna här samarbeten? När jag jar en såpass stor kanal? (Har ca 50 miljoner visningar per månad)

Så vad tycker ni? Vad hade ni tagit i ett sånt här läge? Hur ska jag tänka kring prissättning?

Jag hade tagit precis vad det var värt, vilket skulle vara absolut max $300.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in