2025-05-24, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Computerz
Jag skulle anpassa prissättning efter vem som efterfrågar tjänsten. Är det ett företag t.ex. skulle det kosta 30 000kr - 40 000kr för en sån grej. Men nu lät det som en privatperson hörde av sig och då kanske det ska kosta 5 000kr - 10 000kr? Du får nog känna dig fram.

Kommer att.känna mig fram mer framöver. Tack för tipset!
Citera
2025-05-24, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leoszz
Min strategi är att posta reels en gång dagligen tiden då US är mest aktiva. Jag använder mig av storytelling för att göra det intressant för tittarna att kolla desto längre av klippen.

aha, så det är typ text i videorna?

"This cat was left alone...." och så en katt som går själv?

"But then somebody found him.." och en bonde kommer fram och lyfter upp katten?

Citera
2025-05-24, 09:09
Medlem
[quote=LuluBrooksie|91984414]
Jag hade tagit precis vad det var värt, vilket skulle vara absolut max 300

För ett företag så är tusentals nya följare och miljoner potentiella kunder nog värt mer än 300.
Citera
2025-05-24, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazeCrace
Ibl funkar det bättre att göra sin fråga så generell som möjl, det drar in mer engagemang
Som ni i den branch oftast väl vet
(En stor del vet det ju inte)

Jag hade frågat det här på företags. Ekonomi forum ev filosofi forum kan ev bidra med ngt indirekt

El ev trådat ungef titeln
"Hur ökar man lönsamheten på sin soc m kanal,"

Jag ser äv bet möjligh att maximera värdet på marknafsf än de som lyfts här, genom mer komplexa resonansförstärkande upplägg med mer tyngdp på dynamiska win win variabler för alla inblandade parter

Men det är min spetskompetens m a o det jag tar betalt för.

Låter intressant. Kan du utveckla lite?
Citera
2025-05-24, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Kanske är en person som tror det kommer hjälpa ekonomiskt villig att betala 10.000.

Men t.ex Jonas som vill "marknadsföra" sin frimärkesamling (som är totalt ointressant för de flesta) Kanske inte vill betala 10.000 för det.

Så mitt tips är att känna av och ta betalt efter det.

Så sant..får känna av kunden först
Citera
2025-05-24, 10:04
Medlem
volvo 240s avatar
Tog ett tag innan jag fattade vad som menades med IG. Tacka vet jag när vi hade Lunarstorm och tjejjer skickade nakenbilder mot två månader lunarstorm pro
Citera
2025-05-24, 10:26
Medlem
GertBennys avatar
Jag tror inte Flashback är ett bra forum för att fråga sådant TS vill ha reda på. Känns inte direkt som de sitter så mycket moderna sociala mediagurus och marknadsföringsgenier på detta forum direkt..... .

Fråga en AI, de vet allt.
Citera
2025-05-24, 10:45
Medlem
Är inte 350 dollar väldigt lite för en Amerikan? För en svensk äre mycket.
Citera
2025-05-24, 11:01
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ska prova med 10.000 nästa förfrågan och se vad folk är villiga att betala
Exakt så fungerar en fri marknad. Ingen vet vad en banan ska kosta på ICA. Men med trial and error har ICA kommit fram till att 5 kr är bra. Antagligen går inte 6 kr annars hade de tagit 6 kr. En fri marknad ger på öret korrekt pris.
Citera
2025-05-24, 11:25
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Har ju just en sådan! Men YT är bättre än IG på att avlöna kreatörerna!

Det stämmer säkert det du skriver. Jag använder inte IG så mycket.
Citera
2025-05-24, 12:46
Medlem
X3treams avatar
Se till att vara kräsen på vad du postar, annars riskerar du ju att dina följare blir less. Varför inte en 3 stegs betalningsmodell, start 350, sen om du når 100k visningar så får du 350 till, når du över 1 miljon så 350 till. på detta vis så gynnas båda av en affär.
Citera
2025-05-24, 15:47
Medlem
Sababas avatar
Hur fungerar det egentligen? På YouTube blir jag hela tiden rekommenderad en svensk kanal med katter ”Main Coon Kitten” fast att jag bara ser på dokumentärer om historia eller natur.

Såklart att jag kollat lite på kanalen härefter och det är ju såklart ”slow TV” och väldigt trevligt typ älgvandringen. Katter som leker med varandra och är allmänt söta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in