Citat:
Ursprungligen postat av
LimitedByAsholes
Det spelar ingen roll om folk knde till den eller inte. Dels s gr det inte att bevisa vad folk knde till och inte knde till och dessutom kan man inte begra att folk ska knna till hur en maskin ska fungera eller inte fungera.
S om folk knde till buggen eller inte r en helt ovidkommande aspekt vid en eventuell rttegng.
Rtten ska avgra om ATG har rtt att krva tillbaka pengarna och inte om kunderna r skyldiga till ngot brott.
Men detta kommer inte att g till ngon rttegng s diskussionen r egentligen ondig...
Borde det inte vara s att ATG mste kunna bevisa att det rr sig om en felaktig utbetalning, i enlighet med de villkor som anvndaren har godknt vid registreringen av sitt konto? Och om detta bevisas mot en enskild person, skulle det d kunna glla generellt fr alla liknande fall?
Jag hller med dig om att det troligen inte kommer att leda till ngon rttegng. Jag har svrt att se att ATG skulle ha ngot intresse av att brja polisanmla enskilda personer fr bedrgeri av mnga frklarliga skl.
Som jag ser det, med reservation fr att jag inte r juridiskt insatt, borde det, om det blir en rttslig tvist och ATG vinner, inte krvas att man terbetalar mer n det belopp som de gr ansprk p. Eventuella extra kostnader, ssom rnta, br i s fall brja rknas frst efter att tvisten r avgjord. Ngon som r juridisk insatt fr grna frtydliga.