2025-05-24, 03:43
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattaruuu00
Jag skapade konto direkt nr jag fick reda p buggen, hade aldrig krt p ATG innan. Tror du det spelar ngon roll i hur de bedmer det juridiskt? Tnker om de frsker srskilja mellan "vana spelare" och de som bara dk upp under kampanjen/felet.

Antingen kommer alla att tvingas betala tillbaka eller s kommer ingen att tvingas, huruvida du r ny eller gammal kund r helt ovidkommande i sammanhanget.
Eller tror du att gamla kunder fr betala fr att de borde vetat bttre men nya slipper?
Citera
2025-05-24, 03:55
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Jag vet inte vad ATG kommer vara tvungna att bevisa i rtten men om de mste redovisa fr hur mycket varje spelare har spelat fr respektive ftt ut i "vinst" s kommer nog vilken idiot som helst att frst att 94% ROI r en ren fantasiprodukt.
I sjlva verket ligger det betydligt lgre, men det tror jag knappast att de vill ska komma fram i domstol...
Citera
2025-05-24, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Antingen kommer alla att tvingas betala tillbaka eller s kommer ingen att tvingas, huruvida du r ny eller gammal kund r helt ovidkommande i sammanhanget.
Eller tror du att gamla kunder fr betala fr att de borde vetat bttre men nya slipper?

Jag tror att han menar att Atg kan frska f det framst som att folk som registrerat sig samma dag som bugget intrffade, samt spelade p de buggade maskinerna och tog ut pengar har missbruka bugget med uppst.
Senast redigerad av chucknorris08 2025-05-24 kl. 10:55.
Citera
2025-05-24, 11:43
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chucknorris08
Jag tror att han menar att Atg kan frska f det framst som att folk som registrerat sig samma dag som bugget intrffade, samt spelade p de buggade maskinerna och tog ut pengar har missbruka bugget med uppst.

Det spelar ju ingen som helst roll om kunden hade uppst eller inte. Det r ju det som de flesta hr inte fattar.
Om det gr till rttegng vilket jag som sagt var mycket starkt betvivlar, s kommer det ju handla om ett tvisteml och inte om ett brottml.
Rtten ska avgra om kunden mste terbetala pengarna till ATG och inte om kunden har gjort ngot brottsligt eller vilken uppst man har haft.

S folk behver inte frbereda lnga tal eller bullshit om att man pltsligt fick en impuls att spela just p den maskinen just vid den tidpunkten...
Citera
2025-05-24, 14:09
Medlem
Citat:
Det spelar ju ingen som helst roll om kunden hade uppst eller inte. Det r ju det som de flesta hr inte fattar.
Om det gr till rttegng vilket jag som sagt var mycket starkt betvivlar, s kommer det ju handla om ett tvisteml och inte om ett brottml.
Rtten ska avgra om kunden mste terbetala pengarna till ATG och inte om kunden har gjort ngot brottsligt eller vilken uppst man har haft.

S folk behver inte frbereda lnga tal eller bullshit om att man pltsligt fick en impuls att spela just p den maskinen just vid den tidpunkten...
ATG kommer f rtt. Folk knde till att det fanns en bug. Bara fr att det finns en bugg s betyder det inte att det r okej att anvnda den.
Citera
2025-05-24, 14:24
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmuskler
ATG kommer f rtt. Folk knde till att det fanns en bug. Bara fr att det finns en bugg s betyder det inte att det r okej att anvnda den.

Det spelar ingen roll om folk knde till den eller inte. Dels s gr det inte att bevisa vad folk knde till och inte knde till och dessutom kan man inte begra att folk ska knna till hur en maskin ska fungera eller inte fungera.

S om folk knde till buggen eller inte r en helt ovidkommande aspekt vid en eventuell rttegng.
Rtten ska avgra om ATG har rtt att krva tillbaka pengarna och inte om kunderna r skyldiga till ngot brott.
Men detta kommer inte att g till ngon rttegng s diskussionen r egentligen ondig...
Citera
2025-05-24, 14:26
Medlem
Citat:
Det spelar ingen roll om folk knde till den eller inte. Dels s gr det inte att bevisa vad folk knde till och inte knde till och dessutom kan man inte begra att folk ska knna till hur en maskin ska fungera eller inte fungera.

S om folk knde till buggen eller inte r en helt ovidkommande aspekt vid en eventuell rttegng.
Rtten ska avgra om ATG har rtt att krva tillbaka pengarna och inte om kunderna r skyldiga till ngot brott.
Men detta kommer inte att g till ngon rttegng s diskussionen r egentligen ondig...
Du tror inte de lser denna Flashbacktrden?
Citera
2025-05-24, 14:30
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmuskler
Du tror inte de lser denna Flashbacktrden?

Spelar ingen roll om de lser denna trd eller inte.
Vid en hgst eventuell rttegng s ska det inte bevisas huruvida kunderna knde till buggen utan om ATG har rtt till terbetalning.

Eller du tror att de som inte knde till buggen fr behlla pengarna men de som knde till den tvingas betala tillbaka?
Citera
2025-05-24, 14:54
Medlem
Jimpan007s avatar
Citat:

Borde det inte vara s att ATG mste kunna bevisa att det rr sig om en felaktig utbetalning, i enlighet med de villkor som anvndaren har godknt vid registreringen av sitt konto? Och om detta bevisas mot en enskild person, skulle det d kunna glla generellt fr alla liknande fall?

Jag hller med dig om att det troligen inte kommer att leda till ngon rttegng. Jag har svrt att se att ATG skulle ha ngot intresse av att brja polisanmla enskilda personer fr bedrgeri av mnga frklarliga skl.

Som jag ser det, med reservation fr att jag inte r juridiskt insatt, borde det, om det blir en rttslig tvist och ATG vinner, inte krvas att man terbetalar mer n det belopp som de gr ansprk p. Eventuella extra kostnader, ssom rnta, br i s fall brja rknas frst efter att tvisten r avgjord. Ngon som r juridisk insatt fr grna frtydliga.
Citera
2025-05-24, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpan007
Borde det inte vara s att ATG mste kunna bevisa att det rr sig om en felaktig utbetalning, i enlighet med de villkor som anvndaren har godknt vid registreringen av sitt konto? Och om detta bevisas mot en enskild person, skulle det d kunna glla generellt fr alla liknande fall?

Jag hller med dig om att det troligen inte kommer att leda till ngon rttegng. Jag har svrt att se att ATG skulle ha ngot intresse av att brja polisanmla enskilda personer fr bedrgeri av mnga frklarliga skl.

Som jag ser det, med reservation fr att jag inte r juridiskt insatt, borde det, om det blir en rttslig tvist och ATG vinner, inte krvas att man terbetalar mer n det belopp som de gr ansprk p. Eventuella extra kostnader, ssom rnta, br i s fall brja rknas frst efter att tvisten r avgjord. Ngon som r juridisk insatt fr grna frtydliga.

De behver en exekutionstitel fr varje enskilt fall fr att kunna driva in pengarna genom kronkalle, allts en dom som vunnit laga kraft. Finns inga vgar runt det juridiskt.
Citera
2025-05-24, 15:07
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpan007

Allts rttegng kan det bli utan ngon polisanmlan.
Eftersom det i de flesta fall handlar om 20.000 kr s blir det ett s kallat frenklat tvisteml.
Vilket innebr att den frlorande parten i stort sett behver inte betala den vinnande partens rttegngskostnader.
Citera
2025-05-24, 15:09
Medlem
Har en kompis som spelade med buggen. Tog ut 10k sen ngra sig eftersom han inte ville ha ngra strre problem och satte in alla pengar i atg igen. Nu har han ftt krav brev att han mste betala tillbaka 10k och hans atg konto r lst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in