Flashback bygger pepparkakshus!
2025-06-05, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Ja, vad ska man säga efter att ha läst i denna tråd? Ska man skratta eller gråta? Känns ju som att varenda kotte här är som Charles Ingvar Jönsson. Århundratets plan, århundrates kupp! Stjäla gratis pengar från ATG utan att behöva betala igen det... Kom igen nu pojkar! Tänk efter för fan. Tror ni på fullaste allvar att det funkar?

"Bara skita i att svara" "Kravbreven kan man torka sig i arslet med" Dra åt helvete vilka idioter ni är.
Strutsar framstår som närmast genier i jämförelse. Tror ni på allvar att det bara försvinner om ni stoppar huvudet tillräckligt långt ner i sanden? Ska ni förstöra eran framtid ännu mer genom att dra på er ännu mer skulder? Jag hoppas att regeringen snart instiftar lagar om att betalar man inte sina skulder så hamnar man på kåken. en vecka för var tionde tusen man är skyldig. Straffet skall avtjänas i Estland.

Du försöker framstå som smart genom att rycka några enstaka citat ur dess sammanhang? Du fick precis strutsen att framstå som betydligt smartare än dig själv iaf.
Citera
2025-06-05, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
Reagerade på det här i kravbrevet:

Om återbetalning inte sker kommer rättsliga åtgärder att vidtas. Det kan då tillkomma ytterligare avgifter, ränta samt andra kostnader.

Normalt så brukar ett belopp vara fastställt och väldigt tydliga regler vad som gäller. DVS dom har rätt att kräva det vidare.

Nu är det väldigt flummigt och uppenbarligen vet dom inte själva.

Dock en jobbig motståndare om dom driver det vidare mot fattiga privatpersoner.

Det är inte ett dugg flummigt, snarare väldigt kravbrevsstandard.
Citera
2025-06-05, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karleksriddaren99
Vad tror vi realistiskt kommer att hända kommande veckorna?

Ingenting eller att folk börjar höra från inkasso/kfm. På längre sikt höra från tingsrätten. OM nu ATG väljer att gå vidare med de som inte betalar frivilligt.
Citera
2025-06-05, 09:03
Medlem
Mitt förhållningssätt är och kommer fortsatt vara; jag betalar tillbaka, men endast om ATG kan bevisa att något varit fel. För allt vad jag vet spelade jag och vann. Fortsatte spela så länge jag kände att turen var på min sida och det gick bra, hela vägen upp till den gräns där jag inte längre kunde plocka ut pengar.

Skulle jag få se bevis som styrker tesen om att det varit något tekniskt fel och i sin tur otillbörliga vinster - då betalar jag givetvis tillbaka. Men utan att få se underlag som styrker detta kan de fetglömma att jag kommer betala. Jag har krävt att få se underlag för att kunna betala kravet som inkommit, än så länge har jag inte fått svar = än så länge har jag inte betalt tillbaka.
Citera
2025-06-05, 12:38
Medlem
umadbroskis avatar
Vill bara meddela att jag inte fått något på varken Kivra eller posten. Kanske hjälpte att jag satte in 500kr först.

Ha det gott
Citera
2025-06-05, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av umadbroski
Vill bara meddela att jag inte fått något på varken Kivra eller posten. Kanske hjälpte att jag satte in 500kr först.

Ha det gott

Kontot öppet oxå?
Citera
2025-06-05, 12:41
Medlem
7hhhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Ingenting eller att folk börjar höra från inkasso/kfm. På längre sikt höra från tingsrätten. OM nu ATG väljer att gå vidare med de som inte betalar frivilligt.
Vadå "om", om någon har så mycket som 1:- som inte är deras, så ska ATG ha tillbaka det + ränta. Grattis ni som tog ut pengar och sedan ska dumma er och kommer bli tvungna att betala tillbaka typ det dubbla istället för att gratis bli av med problemet nu.
Citera
2025-06-05, 12:42
Medlem
7hhhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 804
Men hur blir det med betalningsanmärkningar i det fallet?
Om du har stulit pengar från ATG och dom begär dom tillbaka + ränta, och du vägrar, så får du en betalningsanmärkning precis som vilken skuld som helst.
Citera
2025-06-05, 12:43
Medlem
7hhhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Att de alltså verkar skicka exakt samma kravbrev som förra gången, förutom då ett framskjutet betalningsdatum, berättar väl det mesta om hur "starkt" fall de anser sig ha...
Vågar vi spekulera att om några veckor så kommer exakt samma kravbrev förutom framskjutet betalningsdatum?
Ja? Det är nämligen exakt så det går till!

Om du tar ett lån från Swedbank utan att betala tillbaka det, så kommer ett kravbrev, följt av samma brev med framflyttat datum, följt av samma sak igen. Idiot.
Citera
2025-06-05, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7hhh
Vadå "om", om någon har så mycket som 1:- som inte är deras, så ska ATG ha tillbaka det + ränta. Grattis ni som tog ut pengar och sedan ska dumma er och kommer bli tvungna att betala tillbaka typ det dubbla istället för att gratis bli av med problemet nu.

Vadå "ska" ha tillbax, tror du pengarna kommer flygandes bara för de har rätt till dem?
Citera
2025-06-05, 13:02
Medlem
Citat:
Om du har stulit pengar från ATG och dom begär dom tillbaka + ränta, och du vägrar, så får du en betalningsanmärkning precis som vilken skuld som helst.

Ja, precis så det går till.. Vad du kan!

Citera
2025-06-05, 13:07
Medlem
Citat:
Och vart kommer räntan ifrån? Om vissa personer inte fått nått meddelande? Och när blev det en skuld? Det verkar som vissa inlägg jobbar på att folk ska betala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in