2025-05-18, 22:58
Medlem
jessewn372s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Stämmer det att TF har önskat att vilja Mixa om & Remastra både Opus Eponymous & Infestissumam?

Han har sagt det i någon intervju ja. Någon/några låtar på Opus menar han också är amatörmässiga då han sjunger i en tonart som inte passar hans röst (detta från en helt nylig intervju, minns tyvärr ej vilken).
Citera
2025-05-19, 10:45
Medlem
Mohaves avatar
Jag ska se dem i Linköping på torsdag. Har aldrig sett dem förut. Vad kan jag vänta mig?

Hur långa brukar deras konserter vara?
Citera
2025-05-19, 17:06
Medlem
Rebali179s avatar
Någon har lagt upp Tobias Forges Soloskiva Passiflora på Internet Archive
https://archive.org/details/tobias-f...ora-full-album

Tror ni att det kommer en Vinyl pressing eller någon piratupplaga.
Citera
2025-05-21, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Jag ska se dem i Linköping på torsdag. Har aldrig sett dem förut. Vad kan jag vänta mig?

Hur långa brukar deras konserter vara?
Najs att du äntligen får se dem
Se till att vara på arenan i god tid eftersom telefonförbudet kommer skapa köer.
Showen startar kl 20 och har hittills på turnén snittat på knappt 2 timmar.
Om du är nyfiken på setlist, sånär som på ett par låtar, så ser du den från Finland igår här.
https://www.setlist.fm/setlist/ghost...-3b51d8e4.html
Citera
2025-05-23, 00:49
Medlem
nickeh84s avatar
Vad är anledningen till att de spelar i just den hemska hålan Sandviken av alla ställen? Får de mer betalt där eller?
Senast redigerad av nickeh84 2025-05-23 kl. 00:54.
Citera
2025-05-23, 11:34
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Vad är anledningen till att de spelar i just den hemska hålan Sandviken av alla ställen? Får de mer betalt där eller?
Gissar att det har med logistik att göra.

Globen är uppbokat pga hockey-vm.
Linköping ligger med lagom avstånd från Sandviken för att frakta band+scen.

Scenbygget kräver en viss typ av arena som pallar den gigantiska (tyngden) ljusshowen.

Däremot borde Göteborg vara smidigare rent logistiskt då dom avslutar i Oslo nån dag senare.

Men flertalet band och artister har nämnt att det är en logistisk mardröm att turnera i Europa efter pandemin.
Citera
2025-05-23, 11:54
Medlem
Marmoths avatar
Men jäklar så mycket hårdare precis allt var live och så otroligt kul och rörande med hans lilla svenska monolog inför hemstaden.

SÅ. JÄKLA. SKÖNT......utan alla mobiler och en publik med total fokus på band och musik. Jag hade sittplats, nära och bra, och att se draget på ståplats var magiskt!

God helg alla!
Senast redigerad av Marmoth 2025-05-23 kl. 11:59.
Citera
2025-05-23, 13:53
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Men jäklar så mycket hårdare precis allt var live och så otroligt kul och rörande med hans lilla svenska monolog inför hemstaden.

Det här. Många kritiserar Ghost för att inte vara tillräckligt hårda men helvete vad tungt det är live.
Citera
2025-05-23, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Det här. Många kritiserar Ghost för att inte vara tillräckligt hårda men helvete vad tungt det är live.
Ja för f...n...det var tungt och fantastiskt!
Citera
2025-05-23, 18:41
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jessewn372
Han har sagt det i någon intervju ja. Någon/några låtar på Opus menar han också är amatörmässiga då han sjunger i en tonart som inte passar hans röst (detta från en helt nylig intervju, minns tyvärr ej vilken).
Och jag tycker Opus, dess ljudbild, sakrala och mässande sång är unikt och bäst.

Plattan är ett mästerverk och jag blir orolig när han säger så för en nyversion/ommixning är det sista jag vill ha.

Ha en bra helg alla och hoppas ni som är i Sandviken får en bra kväll.
Citera
2025-05-23, 18:48
Medlem
Vad har Expressen emot Ghost och Forge? Inte ett ord om gårdagens konsert i Linköping. Däremot en stor artikel om hur mycket Forge tjänar, om "pengakonflikten med före detta bandmedlemmarna". https://www.expressen.se/noje/musik/...-tobias-forge/
Citera
2025-05-23, 19:28
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Och jag tycker Opus, dess ljudbild, sakrala och mässande sång är unikt och bäst.
Plattan är ett mästerverk och jag blir orolig när han säger så för en nyversion/ommixning är det sista jag vill ha.

Det skulle dock vara kul ifall de slänger med Demon ifall det kommer en dubbel CD utgåva av
Opus, Men det är nog knappast troligt med tanke på att Rise Above har rättigheterna till Opus.

Under hur det skulle vara ifall de skulle göra om eller ommixaskivan.
Tror du att en Opus 2.0 skulle göra skivan bättre eller sämre??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in