Citat:
Ursprungligen postat av
Ghooleh
Skrattar så jag kissar på mig. Grymt band till den fjärde skivan? Opus är bara Tobias. Simon var iof inspelningstekniker men har ingenting med soundet att göra. Albumet var producerat av Tobias själv. Ludvig och Gustav spelar ju dock. Martin bidrog ingenting. Simon har inga låtskrivar credits på varken Infestissuman eller Meliora. Spelar inte heller på albumen. Martin har credits. Har bidragit men kanske inte så mycket som många vill tro. Spelar vissa grejer bland annat solot i Year Zero. Hjälpte även till med att få ordning på He Is. Kan i dag leva på de credits han har som heltidsmusiker. Prequelle var Grammy nominerad. Impera kommer att bli. Impera har sålt mer än något annat rockalbum i år. Inte ens Slipknot mäktade med samma försäljningssiffror. Dessutom har två av tre singlar varit etta på Billboard. Så nja.Tobias har och kommer i framtiden klara sig bra utan dem.
När det gäller Priest har jag lyssnat igenom albumet men iom att jag inte tillhör målgruppen kan jag inte säga om det är bra eller inte. Många verkar iallafall uppskatta albumet och det har varit mycket folk på spelningarna vad jag sett på youtube. Kul att han lyckats!
Magna Carta Cartel har jag dock lyssnat på och The Dying Option är sagolikt bra. Kommer absolut att köpa en biljett om de väljer att turnera.
Dom tre första skivorna så är det olika sounds. Opus är rockig, infestissumam lite mer poppig och meliora mer åt metal hållet. Men det finns en rödtråd i dom på något sätt. Man hör att de är skrivna på liknande sätt, på Prequell så är det helt annat sound.
Den där detaljen som finns på dom tre första finns inte. Men bra hits som Rats, Faith, dance macabre och Miasma, resten av skivan är ganska medioker och tråkig i mitt tycke.
Nu ska vi väl inte börja diskutera Säljknot i det här. Jag själv hade mer förväntningar på Ghost än Slipknot. Har lyssnat på Imperia i sin helhet 3 gånger och låtar som ”sticker” ut är väl call me litle sunshine och hunters moon. Köpte den på vinyl, men inte haft lust att sprätta upp den och lyssna på den.
Gällande Persner så skrev han väl hela Year zero mer eller mindre samt Zenith. Dom har väl t.om Forge erkänt att inte han skrivit.
Lyssnade lite på priest för några år sen och har inga.
Jag själv samt fler tycker att MCC låter som ett Indie Ghost band. Otroligt bra.