2025-05-23, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Jimmie hölls ansvarig för alla kommunpolitiker och sympatisörer
Kanske för åsikter, men för eventuella slagsmål?
Citera
2025-05-23, 11:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Precis. Syftet med att filma Måwe var ju att lägga upp på sociala medier. Ska hon inte göra det nu?
Hon kan ju ta bilder på sina skador och lägga ut i sociala medier.

Eller har hon insett att hon är en korkad pryo-elev nu och att man inte gör sånt när man är tjänsteman på en skattefinansierad myndighet. Eller på någon arbetsplats överhuvudtaget.

Det vore ju det primära kan man tycka. Syftet var ju att visa vilket monster Alice är. Då vore ju den filmen alla tiders!

Möjligen kanske en liten uppläxning av kanslichefen. Hon lär ju bli bannad för livet från att jobba inom EU om den initiala utredningen visar sig vara korrekt. Likväl säkert inom svensk politik. Så verkligheten kanske grep in där. Utbildat sig och jobbat för detta sedan kanske det är helt slut på karriären innan den knappt startat.
Citera
2025-05-23, 12:00
Medlem
klart att V terroristen inte lägger ut det...då framkommer det ju att terroristen anföll ATM.

Hade hon haft ngn som helst bevis att ATM anföll så skulle V redan visat upp videon för motsäga EU parlamentets version av händelsen.

Nu är det "damage control" 2.0 hos V😂

Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
I väntan på att övervakningsvideon blir tillgänglig kan väl den så svårt misshandlade tjänstemannen från V lägga upp vad hon hann med att filma innan hon försökte rycka mobilen ur Måwes händer. Kanske även Måwe lyckades med att hinna filma en snutt.
Citera
2025-05-23, 12:02
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Jimmie hölls ansvarig för alla kommunpolitiker och sympatisörer

Vilket såklart också är orimligt.
Citera
2025-05-23, 12:03
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det vore ju det primära kan man tycka. Syftet var ju att visa vilket monster Alice är. Då vore ju den filmen alla tiders!

Möjligen kanske en liten uppläxning av kanslichefen. Hon lär ju bli bannad för livet från att jobba inom EU om den initiala utredningen visar sig vara korrekt. Likväl säkert inom svensk politik. Så verkligheten kanske grep in där. Utbildat sig och jobbat för detta sedan kanske det är helt slut på karriären innan den knappt startat.

Tänker likadant. Det är så hål i huvudet. Hur tänkte hon? Det är inte normalt beteende på någon arbetsplats att ta upp sin mobil och filma en kollega för att hänga ut dem i sociala medier. Skulle kunna leda till sparken på vilket jobb som helst.
Citera
2025-05-23, 12:04
Medlem
Skitsnack

Så om jag ser Maggan utan personskydd ska jag då kunna bara ta hennes mobil och hon ska "tagit skiten"??

Jag röker ut många pro pallar med svenska namn som eg heter annat.

Måwe har rätt precis som du att värja sig så lägg ner... Din flickvän på V är den som ligger lös till inte Måwe

Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
Oavsett vem som gjorde vad, skulle Måwe med sin position bara tagit skiten och anmält. Men nu har båda gjort bort sig. Kan säga att i många länder där militärer när dom hamnat i slagsmål eller blivit attackerade privat oftast är tränade att inte agera , utan bara att ta stryken . För gör dom
Något tillbaka oavsett om det är självförsvar hamnar dom i blåsväder och riskerar jobbet .

Hade Måwe bara varit en vanlig knegare så är det ok att försvara sig eller riva tillbaka med sina klor. Men båda har gjort bort sig. Om
Måwe nu lyft upp sin kamera som
Försvar så är det också jävligt onödigt i sig med HENNES POSITION!!!
Citera
2025-05-23, 12:07
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Tänker likadant. Det är så hål i huvudet. Hur tänkte hon? Det är inte normalt beteende på någon arbetsplats att ta upp sin mobil och filma en kollega för att hänga ut dem i sociala medier. Skulle kunna leda till sparken på vilket jobb som helst.

Men nu är ju babbarna inte kända för sitt goda konsekvenstänk
Citera
2025-05-23, 12:08
Medlem
xuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
Jag håller med dig, men Måwe kunde varit den större i det hela. Hon skulle bara gått därifrån!! Nu är hennes rykte oavsett förstört. Jag är FÖR självförsvar men inte när man är offentlig person tyvärr. Då händer skitsaker tyvärr och med det får man ta skit. Måwe kunde varit smart och gått därifrån och vunnit politiska poäng med att sätta dit vänster personen psykologiskt och politiskt. Båda är bortblåsa . Personligen så fort jag ser en kamera drar jag. Inte en chans att man ska stånoch dividera . Bara att GÅÅÅÅ

Jag håller med, hon borde ha ignorerat detta. Samtidigt så vet vi inte huruvida detta pågått fler gånger, och att det just i detta fall blev droppen som fick bägaren att rinna över. Det sorgliga är att det får Sverige att se fånigt ut, jag hade hoppats att den här tiktok-trenden som man ser i USA, där folk ska provocera med kamera i hand för att skapa clickbaits och genast gapa "misshandel" om den som filmas rör dem, inte skulle sprida hit.

I övrigt undrar jag vad syftet var från första början. Alice har ju ändå gjort sig lite av ett namn och går väl helt ok i EU-kretsar? Kan det kanske vara så att man vill dra ner henne genom en sådan här aktion. Tjänstemannen är collateral och kan få en ny post om några månader, medan Alice tappar sin "gloria".
Citera
2025-05-23, 12:08
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjovattengrogg
Lol du tror Roberta Metsola är nåt slags sanningsvittne?

https://www.politico.eu/article/robe...-transparency/

Vad har Metsola sagt, då?
Citera
2025-05-23, 12:09
Medlem
Precis de fick sina 15 min 7/10 men konsekvensen efteråt blev över det de trodde 😂

Samma med terroristen i V. Nu när allt har lugnat ner sig så är hon medveten att det är dags att städa skrivbordet och be Alice om ursäkt på vägen ut.😊

Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Men nu är ju babbarna inte kända för sitt goda konsekvenstänk
Citera
2025-05-23, 12:10
Medlem
GustavAnders avatar
Vänstern, alltid aggressiva hatiska och våldsamheter.
Det är ett skämt att Dadgostar lallar om att hon aldrig accepterar våld.
Citera
2025-05-23, 12:12
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Inget större fan av Alice sedan hon började babbla skit om SD. Men i det här fallet har hon mitt fulla stöd. Litar inte en sekund på Hamas-kramande vänstersvin. Nooshi genomgår nu samma resa som SD gjorde för ett antal år sedan. Nya skandaler uppdagas varje vecka. 😃

Tänk tanken om det vore en SD kanslist vid eu parlamenet som klappat till Jonas Sjöstedt

Vilket jävla liv det hade blivit

Demokratin är under attack !!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in