2025-05-22, 12:01
Medlem
Har fått och läst en del. Alltså, hennes sms när hon hotar att slå in skallen på exet och att hon ska "komma upp" och då ska ett av barnen "få se". Påtänd eller psykisk ohälsa?
Känslan är mest stackars barn!!! Hoppas de inte behövt se eller höra nåt sånt här utan att det "bara" var på sms.

Hon ska också ha polisanmält att hon har blivit riven av en katt, men oklart hur det gått till.
Citera
2025-05-22, 12:04
Medlem
Undra om David Sundin känner till detta? Fy fan, det är ändå hans dotter som enl vad ni skriver blivit läxförhörd av påverkad mamma. Han är ju dessutom extremt restriktiv med att dela ngt från sitt privatliv på insta medan hon dela pratar väldigt privat om deras dotter i poddar (hon var även med i Tabberaset nyligen) och även har med på Insta.

Alltså hennes beteende på insta på senaste är såååå creepy. Dessa obehagliga sexy dances o poserande i den jäkla spegeln i trapphuset, alltså detta är en vuxen trebarnsmamma i vårdnadstvist? AJ.
Citera
2025-05-22, 12:16
Medlem
Men ändå tillräckligt känd för att ha en egen tråd här? Hon har ju också delat/hintat om den här konflikten i sina egna - helt publika - kanaler.
Citera
2025-05-22, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hellohalloj
Men ändå tillräckligt känd för att ha en egen tråd här? Hon har ju också delat/hintat om den här konflikten i sina egna - helt publika - kanaler.

Men begär ut dokumenten själv bara? Ingen här är skyldig dig att ladda upp något.

Mailar du Södertörns tingsrätt nu så har du materialet om en timma.
Citera
2025-05-22, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Stackars, stackars barn om det som står i tråden stämmer. Finns inga ursäkter att använda droger som förälder. Hur egocentrisk kan man bli. Blir illa till mods av Klaras agerande i podden och sociala medier. Gränslös på bekostnad av hennes barns rätt till integritet. Om Klara är sjuk eller har en krisreaktion borde hennes vänner hjälpa henne förstå att hon borde pausa från podd och sociala medier. Det som pågår nu är skadebeteende och hennes barn får ta största smällen. Håller inte att gömma sig bakom att det är en inkomst. Hur kan det vara mer värt än barnens mående i det långa loppet. Hade jag varit t ex Frida som hon har sin podd med hade jag sagt ifrån av omtanke och inte fortsatt podda med Klara så länge det är pågående med så mycket jobbigt i privatlivet. Klara drar automatiskt ögonen till sig och hennes barn genom att medverka där två ggr i veckan och skapa intresse kring sin person med massa dramatiska antydningar. Just nu känns de bara som två egoistiska donnor som tycker att tjäna pengar och få en personlig egoboost av en karriär är viktigare än hur det påverkar framförallt Klaras barn. Kommer inte lyssna på ett enda avsnitt till. Har hört och läst tillräckligt för att inte vilja bidra till det de skapar just nu.

Jag slutade också lyssna efter avsnittet när hennes dotter var med - det känns bara obehagligt och sorgligt fastän Klara och Frida inte inser det själva utan tycker att de är två intressanta och underhållande just donnor.

Sen lär Klara ju få problem med samarbeten när kokainet har ”kommit fram”. Vad gör soc i såna här fall, måste föräldrarna lämna urinprov en viss period framöver?
Citera
2025-05-22, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Jag slutade också lyssna efter avsnittet när hennes dotter var med - det känns bara obehagligt och sorgligt fastän Klara och Frida inte inser det själva utan tycker att de är två intressanta och underhållande just donnor.

Sen lär Klara ju få problem med samarbeten när kokainet har ”kommit fram”. Vad gör soc i såna här fall, måste föräldrarna lämna urinprov en viss period framöver?

Oftast, ja. Soc kan inte rent juridiskt tvinga någon att lämna drogtester men lämnar du inte så blir du ansedd vara osamarbetsvillig och socialen kan inte heller bekräfta egna påståenden om att man skulle vara ren så dom allra flesta som får frågan från soc lämnar prover.

MZ lämnade prover varannan dag under ett par veckors tid. Har en bekant som fått lämna pissprov varje måndag i ett par månaders tid

Men fan vad skitigt om båda föräldrarna går långt i sina anklagelser om drogbruk för det kan ju sluta med att båda två anses vara olämpliga som vårdnadshavare
Citera
2025-05-22, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Oftast, ja. Soc kan inte rent juridiskt tvinga någon att lämna drogtester men lämnar du inte så blir du ansedd vara osamarbetsvillig och socialen kan inte heller bekräfta egna påståenden om att man skulle vara ren så dom allra flesta som får frågan från soc lämnar prover.

MZ lämnade prover varannan dag under ett par veckors tid. Har en bekant som fått lämna pissprov varje måndag i ett par månaders tid

Men fan vad skitigt om båda föräldrarna går långt i sina anklagelser om drogbruk för det kan ju sluta med att båda två anses vara olämpliga som vårdnadshavare

Ja, festsnortar man bara och kan lägga av så är det ju inga problem och är man beroende och inte kan sluta så ska man ju inte ha ansvar för sina barn så länge missbruket finns kvar.

Tyckte de inte alls kändes så osams när de gick ut med skilsmässan men ett par veckor senare var det stordrama och anklagelser. Undrar om orsaken var ekonomiskt bråk och den som ansågs sig vara förlorare gick till attack på annat om den ekonomiska tvisten inte gick att göra ngt åt. Vad var det som fick Klara att gå in på exets insta och skriva till folk? Det kan ju inte vara om att hon tyckt att han varit en idiot senaste två åren?
Citera
2025-05-22, 13:21
Medlem
Citat:
Men begär ut dokumenten själv bara? Ingen här är skyldig dig att ladda upp något.

Mailar du Södertörns tingsrätt nu så har du materialet om en timma.

Jag har aldrig sagt att nån här är skyldig mig nåt. Tycker bara att det är fånigt att argumentera för varför man inte ska dela saker om en person som är såpass mycket ”kändis” att hon ändå har en egen tråd här på Flashback.

Jag vet såklart att jag kan begära ut det själv men om det nu är så att filerna redan fanns tillgängliga kunde nån annan vara schysst att dela. Det var inget krav, det var en fråga.
Citera
2025-05-22, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Ja, festsnortar man bara och kan lägga av så är det ju inga problem och är man beroende och inte kan sluta så ska man ju inte ha ansvar för sina barn så länge missbruket finns kvar.

Tyckte de inte alls kändes så osams när de gick ut med skilsmässan men ett par veckor senare var det stordrama och anklagelser. Undrar om orsaken var ekonomiskt bråk och den som ansågs sig vara förlorare gick till attack på annat om den ekonomiska tvisten inte gick att göra ngt åt. Vad var det som fick Klara att gå in på exets insta och skriva till folk? Det kan ju inte vara om att hon tyckt att han varit en idiot senaste två åren?

Ja alltså man vet ju så lite när det kommer till vad folk sagt externt och inte.

Men som jag förstår det började dom gå i parterapi under sommaren 2024 och i december tog dom beslutet om att skiljas.

Skilsmässoansökan kommer till tingsrätten den 15 januari

Fru KD flyttar med barnen till hennes föräldrars övernattningslägenhet första veckan i januari.

Detta med umgänge funkar (vad man får anta ) bra fram till början av februari då det börjar en period av att han inte får träffa barnen innan umgänget plockas upp igen ”till viss del”.

Perioden från februari och framåt finns beskriven i herr KD s stämningsansökan

Herr KD skickar in en stämningsansökan till tingsrätten den 12 mars. (Mellan 15 januari och 12 mars finns det inga händelser i dagboksbladet från tr)
Citera
2025-05-22, 13:29
Medlem
Citat:
Ska jag vara ärlig så känns det inte helt okej eftersom att ingen av föräldrarna är jättekända utanför ”media ”. Fru KD är podcastprofil och herr KD är en snubbe i reklamvärlden.

(Att jämföra med MZ där pappa är rikskändis och morsan har 150 tusen följare på Instagram och är med i let’s dance)

Ärendenumret står längre bak i tråden, bara att mejla Södertörns tingsrätt och be om dokument

Men du kan ju skicka i privat meddelande.
Citera
2025-05-22, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sufend
Men du kan ju skicka i privat meddelande.

Nej man kan inte skicka filer i privata meddelanden

Tänker att om någon annan vill ladda upp dom så gör det för all del, jag kommer inte göra det av hänsyn till barnen och att många av dokumenten är helt omaskerade
Citera
2025-05-22, 14:10
Medlem
Citat:
Ska jag vara ärlig så känns det inte helt okej eftersom att ingen av föräldrarna är jättekända utanför ”media ”. Fru KD är podcastprofil och herr KD är en snubbe i reklamvärlden.

(Att jämföra med MZ där pappa är rikskändis och morsan har 150 tusen följare på Instagram och är med i let’s dance)

Ärendenumret står längre bak i tråden, bara att mejla Södertörns tingsrätt och be om dokument

Förlåt dum fråga. Men ber man bara dem att skicka alla handlingar i ärendet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in