2025-05-22, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Ja alltså man vet ju så lite när det kommer till vad folk sagt externt och inte.

Men som jag förstår det började dom gå i parterapi under sommaren 2024 och i december tog dom beslutet om att skiljas.

Skilsmässoansökan kommer till tingsrätten den 15 januari

Fru KD flyttar med barnen till hennes föräldrars övernattningslägenhet första veckan i januari.

Detta med umgänge funkar (vad man får anta ) bra fram till början av februari då det börjar en period av att han inte får träffa barnen innan umgänget plockas upp igen ”till viss del”.

Perioden från februari och framåt finns beskriven i herr KD s stämningsansökan

Herr KD skickar in en stämningsansökan till tingsrätten den 12 mars. (Mellan 15 januari och 12 mars finns det inga händelser i dagboksbladet från tr)

Ok! Minns att hon i podden el möjligen insta sa/skrev ngt om en viss händelse som typ var oförlåtlig och det kanske då är stämningsansökan - var det för ensam vårdnad? Om det var i podden så la hon till att hon skulle berätta vad som hänt beroende på hur saker utvecklade sig - alltså i meningen att beroende på hur KD valde att göra så skulle hon berätta eller ej… cliffhanger hint hint😉
Citera
2025-05-22, 14:14
Citat:
Ursprungligen postat av convey
Förlåt dum fråga. Men ber man bara dem att skicka alla handlingar i ärendet?

Om man börjar med att beställa dagboksbladet ( som är en översikt av alla händelser i ärendet) så kan man se vilka aktbilagor man vill beställa sen

Gör en fejkmejl om du vill vara anonym för alla ens beställningsuppgifter blir offentlig handling

Vill du ha alla aktbilagor så kommer det kosta en slant och du måste uppge ditt riktiga namn och fakturauppgifter för att kunna betala. Ett par stycken brukar vara gratis.
Citera
2025-05-22, 14:15
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Ok! Minns att hon i podden el möjligen insta sa/skrev ngt om en viss händelse som typ var oförlåtlig och det kanske då är stämningsansökan - var det för ensam vårdnad? Om det var i podden så la hon till att hon skulle berätta vad som hänt beroende på hur saker utvecklade sig - alltså i meningen att beroende på hur KD valde att göra så skulle hon berätta eller ej… cliffhanger hint hint😉

I första hand begär han att tr ska fastställa gemensam vårdnad och en boendeplan som går ut på 50/50 alltså varannan vecka

I andra hand ansöker han om egen vårdnad
Citera
2025-05-22, 14:35
Medlem
Citat:
Om det var i podden så la hon till att hon skulle berätta vad som hänt beroende på hur saker utvecklade sig - alltså i meningen att beroende på hur KD valde att göra så skulle hon berätta eller ej… cliffhanger hint hint😉
Cliffhanger, men kanske ännu mer någon slags utpressning/förtäckt hot mot maken. "Om jag inte får som jag vill hänger jag ut dig för alla mina lyssnare".
Citera
2025-05-22, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
I första hand begär han att tr ska fastställa gemensam vårdnad och en boendeplan som går ut på 50/50 alltså varannan vecka

I andra hand ansöker han om egen vårdnad

Ah, och det kan man ju inte tycka är en hemsk grej - det är väl det allra mest självklara och det man önskar för sina barn. Om ingen av dem är olämplig som förälder får man hoppas att det blir tingsrätten beslut.
Citera
2025-05-22, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Cliffhanger, men kanske ännu mer någon slags utpressning/förtäckt hot mot maken. "Om jag inte får som jag vill hänger jag ut dig för alla mina lyssnare".

Ja det var precis så det lät. Och det känns ju som de har lika mycket att berätta om varandra t ex de gemensamma lagren i krukor och garderob.
Citera
2025-05-22, 16:28
Medlem
Citat:

Ja, minns det med. Tror det var i podden. Jag har hela tiden fått känslan av att hon/de VILL att folk ska bli nyfikna och vilja veta mer, både hon och Frida droppar ju hintar hela tiden.Och då kommer ju någon såklart snoka reda på skilsmässan, det är ju offentliga handlingar, det måste hon ju räknat ut skulle hända, hade de inte tjatat hela tiden hade det väl inte fått nån uppmärksamhet heller. Jag tycker faktiskt att Frida i så fall är rätt äcklig om hon utnyttjar Klara och Klaras barn för att få lyssnare, eller så är hon bara totalt blåst.
Citera
2025-05-22, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worldofwcswed
Ja, minns det med. Tror det var i podden. Jag har hela tiden fått känslan av att hon/de VILL att folk ska bli nyfikna och vilja veta mer, både hon och Frida droppar ju hintar hela tiden.Och då kommer ju någon såklart snoka reda på skilsmässan, det är ju offentliga handlingar, det måste hon ju räknat ut skulle hända, hade de inte tjatat hela tiden hade det väl inte fått nån uppmärksamhet heller. Jag tycker faktiskt att Frida i så fall är rätt äcklig om hon utnyttjar Klara och Klaras barn för att få lyssnare, eller så är hon bara totalt blåst.

Frida är inte den skarpaste kniven iallafall inte i den här situationen. Om Klara tycker att det är en bra idé att hennes 12-åriga dotter är med i en podd så kunde ju Frida hejda henne. Det fanns ju ingen poäng med det, det var ju inte så att de pratade på temat om att vara tonåring eller dyl. Sen drar Klara upp ”nu när jag inte har en partner”…i en podd med dottern bredvid som såklart fattar och känner allt som händer i deras familj och privatliv. Sen måste hon plötsligt gå ut för att Klara inte vill att hon ska höra det som kommer att sägas. Då kommer historien om hur hon vaknat med ngn spökröst för typ 15 år sedan och sen nu på någon skrikmeditation så kör ledarna samma chant som spökrösten. Tror nog hennes dotter pallat den historien.

Den inte Klara tänker på, men man kunde hoppas att Frida gjorde, är att dottern lätt kan höra allt de pratar om. Det är ju bara att lyssna på deras podd och då är det mycket Klara säger som inte hennes dotter behöver höra🤯
Citera
2025-05-22, 17:33
Medlem
Citat:
Frida är inte den skarpaste kniven iallafall inte i den här situationen. Om Klara tycker att det är en bra idé att hennes 12-åriga dotter är med i en podd så kunde ju Frida hejda henne. Det fanns ju ingen poäng med det, det var ju inte så att de pratade på temat om att vara tonåring eller dyl. Sen drar Klara upp ”nu när jag inte har en partner”…i en podd med dottern bredvid som såklart fattar och känner allt som händer i deras familj och privatliv. Sen måste hon plötsligt gå ut för att Klara inte vill att hon ska höra det som kommer att sägas. Då kommer historien om hur hon vaknat med ngn spökröst för typ 15 år sedan och sen nu på någon skrikmeditation så kör ledarna samma chant som spökrösten. Tror nog hennes dotter pallat den historien.

Den inte Klara tänker på, men man kunde hoppas att Frida gjorde, är att dottern lätt kan höra allt de pratar om. Det är ju bara att lyssna på deras podd och då är det mycket Klara säger som inte hennes dotter behöver höra🤯

Nej, verkar ju inte så jävla smart. Hon har drivit på för att göra folk nyfikna på den här tvisten trots att det betyder att det ganska snanbt kan komma fram att hennes parhäst eller vad man ska kalla det för drar linor och hotar att slå in skallen på folk. Men Fridas snubbe kanske är rik så hon kan göra som hon vill och inte behöver podden eller sponsorer? Och den där stackars tonåringen borde väl man tycka att Frida kunde ha hejdat från att medverka alls, det fattar väl vem som helst att det är en dålig idé.
Citera
2025-05-22, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worldofwcswed
Nej, verkar ju inte så jävla smart. Hon har drivit på för att göra folk nyfikna på den här tvisten trots att det betyder att det ganska snanbt kan komma fram att hennes parhäst eller vad man ska kalla det för drar linor och hotar att slå in skallen på folk. Men Fridas snubbe kanske är rik så hon kan göra som hon vill och inte behöver podden eller sponsorer? Och den där stackars tonåringen borde väl man tycka att Frida kunde ha hejdat från att medverka alls, det fattar väl vem som helst att det är en dålig idé.

Ja det borde hon tänkt på om parhästen själv är lost i bollen och dras ner i en nedåtspiral. Jag trodde deras podd var mer mat/vin jag tyckte Fridas flaskor var supersnygga men efter att ha lyssnat på podde….nä, inte så intresserad av att köpa dem längre. Löjligt kanske men det är väl så influencing fungerar d v s både positivt och negativt. Samma sak med sponsorer/samarbeten, de som väljer den här duon framstår inte som de smartaste företagen med koll för mig. Det framstår snarare som de har köpt reklamplats utan att veta i vilket sammanhang som de förekommer,
Citera
2025-05-22, 20:19
Medlem
Tycker Klara är så gränslös på många sätt, något som inte diskuterats här är ett poddavsnitt för ett tag sen som hon dedikerade åt att hänga ut otroligt privata saker om sin mamma i någon sorts förtäckt välmening. Var över alla gränser enligt min mening!
Citera
2025-05-22, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannypannymanny
Tycker Klara är så gränslös på många sätt, något som inte diskuterats här är ett poddavsnitt för ett tag sen som hon dedikerade åt att hänga ut otroligt privata saker om sin mamma i någon sorts förtäckt välmening. Var över alla gränser enligt min mening!

Har hon varit så sedan start med Tabberaset eller har det smugit sig på? Triggar hon och Frida varandra på något sätt? Lyssnar inte, tänkte att jag borde det förr men är nog tacksam att jag skippat nu 🙏🏻
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in