2025-05-13, 23:10
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Svag come back där. Bäst att avsluta.
Noterar att ditt tålamod med banksters börjar tryta..
Själv har jag givit upp dem för länge sen.
Att lura på Svenne underprestande fonder till maximal förvaltningsavgift är deras födkrok..
Citera
2025-05-20, 19:23
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TroPelleDet
Årets skräpaktie.

Handlas till 2.5x NAV med pytteliten mjukvarudel. Kortposse tagen. Man behöver inte ens långa Bitcoin som hedge, så pass sjuk är denna aktie.

Ja, euforin är fullkomlig nu med en hel del hjärntvättade småsparare, men det kommer braka när Bitcoin går in i sin kryptovinter igen.

Hitta en enda seriös investerare som är bullish Microstrategy på dessa nivåer. Ja, Bitcoin är en fin invention jag också ligger lång i, men Microstrategy är urbota dumt. Småsparare köper i princip Bitcoin för $250k när de köper in i Microstrategy. Haha. Du hittar ingen seriös investerare som gillar Microstrategy på dessa kursnivåer.

Tittar in här igen om ca 6 månader lagom till kryptovinter och jag kommer äta upp min hatt om den står högre än nu.

Vi är här nu 6 månader senare. MSTR är upp 35%
Skulle be dig stå för dina usla förutsägelser och be dig äta upp din hatt, men gissar att du behöver den.

Episkt inlägg ovan från någon som varit så tuff i trynet mot alla andra som varit bullish. Okunskapen lyser med sin närvaro.
Senast redigerad av Leaston 2025-05-20 kl. 19:26.
Citera
2025-05-21, 09:16
Medlem
TroPelleDets avatar
Citat:
Vi är här nu 6 månader senare. MSTR är upp 35%
Skulle be dig stå för dina usla förutsägelser och be dig äta upp din hatt, men gissar att du behöver den.

Episkt inlägg ovan från någon som varit så tuff i trynet mot alla andra som varit bullish. Okunskapen lyser med sin närvaro.

Kortpossen stängd i tullkaoset i början av april. Det är fortfarande en skräpaktie så kanske kliver in igen när vi har nya toppar.
Citera
2025-05-21, 12:06
Citat:
Ursprungligen postat av TroPelleDet
Kortpossen stängd i tullkaoset i början av april. Det är fortfarande en skräpaktie så kanske kliver in igen när vi har nya toppar.

Sålt på botten och köper på topp.

Say no more.
Citera
2025-05-21, 17:34
Medlem
Tycker den inte ger så mycket reaktion på att BTC har en fin period just nu. Knappt håller sig över 420 $?
Citera
2025-05-21, 19:26
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Tycker den inte ger så mycket reaktion på att BTC har en fin period just nu. Knappt håller sig över 420 $?

Reaktion NER! Mina puts mår bra idag
Citera
2025-05-22, 10:25
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Reaktion NER! Mina puts mår bra idag
Säger väl mest om hur mycket dina puts tappat de senaste veckorna? Men kul att dom går bra en dag iaf.
Citera
2025-05-22, 10:27
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Säger väl mest om hur mycket dina puts tappat de senaste veckorna? Men kul att dom går bra en dag iaf.

Ja, det är lite konstigt allt. Får se om ponziStrategy fortsätter minska nu när det kanske roteras över till att hålla riktiga bitcoin själv och ration går mot 1:1 för pStrategy -> typ 30-40% nedgång som det borde vara.
Citera
2025-05-22, 10:29
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ja, det är lite konstigt allt. Får se om ponziStrategy fortsätter minska nu när det kanske roteras över till att hålla riktiga bitcoin själv och ration går mot 1:1 för pStrategy -> typ 30-40% nedgång som det borde vara.
MSTR är uppe nästan 2% i förhandeln, så det känns som du återigen är ute och cyklar.
Citera
2025-05-22, 10:34
Medlem
DVikings avatar
Citat:
MSTR är uppe nästan 2% i förhandeln, så det känns som du återigen är ute och cyklar.

Höj dig!

Förhandeln har varit öppen 30 min och ingen av betydelse är där och bettar just nu. Stämmer av senare, kan såklart bli en rusning idag även för ponzibolaget - why not?
Citera
2025-05-22, 10:35
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Höj dig!

Förhandeln har varit öppen 30 min och ingen av betydelse är där och bettar just nu. Stämmer av senare, kan såklart bli en rusning idag även för ponzibolaget - why not?

Tycker förhandeln brukar ge en fingervisning om marknaden kommer öppna upp/ner eller on par.
Citera
2025-05-22, 14:14
Medlem
Leastons avatar
Strategy annonserar nu att dom skall dra in ytterligare $2.1 miljarder för att köpa mer Bitcoin åt oss aktieägare:

https://x.com/saylor/status/1925522802712437243

Målet är att öka antalet Bitcoin per aktie per år med MINST 25%. Dom ligger bra till då dom hittills i år lyckats med en "Bitcoin yield" på 16.3% men över halva året kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in