2025-05-22, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bhadrakali
Tätt följt av en story om att inte missa morgondagens avsnitt av podden, vilken slump, be om ursäkt för att sedan göra lite reklam

Håller med, kändes som en förevändning till att lägga upp om podden. J la upp på sin story en liten apa som ger fingret med orden i bilden i versaler i stil med, att alla kan hålla käft och stoppa upp en sked i röven och för alltid ha ojämna bryn, jättekul🫤

Under bilden för att rädda det, då handlade om henne och hennes bryn, att det är ett skämt i allvaret🙄tror jag vad jag vill om.
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2025-05-22 kl. 08:16.
Citera
2025-05-22, 08:15
Medlem
Jag läste delar av transkiberingen, mycket mycket plågsamt, kunde inte läsa allt. Jag trodde i min enfald att det kunde vara värre ännförra gången. De pratar om AI och chat gpt och deras input som gör att man blir ännu mer förvirrad.

Tydligen har Nicci frågat om vad hon skulle säga till en kille som raggningsreplik. Vilket hon gjorde och killen nappade i DM ( kan det varit VL 😲🤭 )

Sedan massa om hur DE svarar killar och hur DE ska svara!!?? Hur normalt är det!!??

Eftersom läsningen var så förvirrande så varken vågar eller vill gå in på det mer.

Däremot var det extremt tydligt hur involverad J var och är i Niccis "dejtingliv", sjukligt involverad skulle jag säga.
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2025-05-22 kl. 08:17.
Citera
2025-05-22, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ananasflickan
Hon skulle ju sluta prata om C i sociala medier. Det höll ju länge.
Håller ju knappt 1 dag

Citat:
Ursprungligen postat av Bhadrakali
Tätt följt av en story om att inte missa morgondagens avsnitt av podden, vilken slump, be om ursäkt för att sedan göra lite reklam
blir ju bara pinsamt alltihop så genomskinliga varje gång dom kan aldrig göra något utan för vinnings skull dessa 2 . Och hennes försvarstal går ej hem heller då folk börja ifrågasätta och skriver även att hennes försvarstal gör det bara värre . Bara läsa bland kommentarerna på TT innan det rensas hej vilt

Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Håller med om att det är ansvarslöst att inte använda skydd på så många sätt. Både naivt och korkat att ta någons ord som sanning. På den punkten är jag helt enig. Andreas är inte oskyldig i det avseendet. Det är det som händer efteråt som jag har problem med som säkert framgått🙃

Jag minns att det pratades om barn och Nicci var den pådrivande. Något Nicci gjorde med MG också tidigt i deras förhållandet, finns på yt.

Inget ovanligt i nyförälskelse att par pratar om "hur gulliga barn de hade fått".

Jag minns också ganska tydligt ett par gånger att A sa att han ville ha barn MEN INTE nu. Sen börjar J driva den frågan också i samtalet hem🤦‍♀️de hade känt varandra "i en kvart". Även där såg A ganska obekväm ut när frågan togs upp och inte fanns utrymme till ett djupare samtal.
Men som du säger, han kunde skyddat sig!
Ja det är oansvarigt och lite naivt av A . Men samtidigt så kan jag förstå honom . Beror ju på hur hon säger det till A och vad denna donnan ger han för information angående att hon har svårt att bli gravid .
Unga killar brukar kanske inte kolla upp det och tror att det bara är att köra på .
Var bara en tanke som slog mig . Det stämmer bra ang Mattias och även där säger Nicci " jag ville inte alls ha barn i början men mamma & Mattias fick mig att ändra sig "
Min första tanke var hur mycket J är involverad i Ns liv el sina barns . Inte normalt iallafall. Har oxå framkommit att J har tjatat om barn sen N var 16 -17 år att hon vill el ska vara mormor in 50 .

Citat:
Jag läste delar av transkiberingen, mycket mycket plågsamt, kunde inte läsa allt. Jag trodde i min enfald att det kunde vara värre ännförra gången. De pratar om AI och chat gpt och deras input som gör att man blir ännu mer förvirrad.

Tydligen har Nicci frågat om vad hon skulle säga till en kille som raggningsreplik. Vilket hon gjorde och killen nappade i DM ( kan det varit VL 😲🤭 )

Sedan massa om hur DE svarar killar och hur DE ska svara!!?? Hur normalt är det!!??

Eftersom läsningen var så förvirrande så varken vågar eller vill gå in på det mer.

Däremot var det extremt tydligt hur involverad J var och är i Niccis "dejtingliv", sjukligt involverad skulle jag säga.
Var det konstigaste avsnittet ingen röd tråd någonstans och blev extemt pinsamt hur en vuxen kan sitta och berätta hur hon raggar och vad hon har för raggninsreplik detta bara avslöjar vilken mental låg ålder dessa 2 besitter på . Var tvungen att stänga av .
Senast redigerad av Lillamy87 2025-05-22 kl. 09:20.
Citera
2025-05-22, 10:03
Medlem
Citat:
Håller med, kändes som en förevändning till att lägga upp om podden. J la upp på sin story en liten apa som ger fingret med orden i bilden i versaler i stil med, att alla kan hålla käft och stoppa upp en sked i röven och för alltid ha ojämna bryn, jättekul🫤

Under bilden för att rädda det, då handlade om henne och hennes bryn, att det är ett skämt i allvaret🙄tror jag vad jag vill om.

Jösses så omoget av J..
Bra förebild för C 🤮
& rätt så tydligt att man har olika sätt att se på vad som är "humor"& ej..🙈

Citat:

Tack så mycket för info.
Nu slipper man lyssna!!!😉
Håller helt med.
Att sitta med sin "mamma" i en podd och återkommande använda svärord, himla med ögonen, peka finger, snacka om Sex, ligg och killar är bara det patetiskt.
Det är inget fel i att ha en nära kontakt med sin mamma, men i deras fall blir det sjukligt och obehagligt nära.
Citera
2025-05-22, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trinden26
PATETISKT.... Ett ord som kommer till mig gång på gång gällande mycket kring just denna familj...
Ganska obehagligt med faktiskt... Väldigt ledsamt att det finns ett väldigt litet barn i detta som ofta får stå i centrum för de sk vuxnas val/beteenden osv som allt om oftast grundar sig i deras eget stora egon och behov av att stå i centrum, i jakten på att framstå som så goda, men sedan gång på gång både talar emot samt motbevisar sig själva...

Jag tror också (tyvärr) att barn nr 2 redan är på g... Tycker att det syntes på N, på bilderna från namngivningen... Sen om det var/är på grund av det valet, av ena gudfadern föll på just VL, som hon knappt dejtat i 6 månader och träffat sporadiskt, vid förmodligen mer "lättsamma tillfällen" såsom på resor, i samband med matcher, kortare vistelser osv istället för den verkliga vardagen och att bo ihop 24-7, återstår att se... Någon skrev att all fakta om N nog inte nått fram till VL än, tror inte att det gjort det åt "andra hållet heller" för då rimmar det inte riktigt med mycket av det som N så starkt håller fast vid, vad hon har för principer osv. Självklart ska man alltid bilda sig en egen uppfattning om en person ist för att lyssna på andra, men det tror jag faktiskt då mellan två personer med "narcissistiska drag", med ett ganska stort behov av att själva stå i centrum, oavsett vad det gäller, då borde göra det genom att faktiskt, leva tillsammans 24-7 under en viss tid för att verkligen veta vad de ger sig in på tillsammans, för att inte såra varandra eller ha barn tillsammans, när de eg inte känner varandra fullt ut.

Visserligen är väl att vara gudfader inte eg bindande på ngt sätt, men så tror jag att det valet N/J gjort är SÅ medvetet för att äntligen ha fått just en efterlängtad hockeyspelare på kroken och "binda fast" honom i deras trådar och nät, för en förhoppningsvis lång framtid, oavsett hur länge det än håller i deras förhållande, istället för att inte välja honom alls, eller ist kanske någon av hennes närmsta vänner som hon känt längre...? Eller just det, hon kanske inte har så många såna, som hon väl själv sagt i ngn av de senaste avsnitten med, undrar varför...? Så förstår att VL då också har svårt att ens kunna "våga" säga nej, till ngn i "klanen", allra helst om han då är så barnkär & säkerligen fallit för både C & N...oavsett hur seriöst deras egentliga kärleksförhållande är.

Sen det att det verkar vara så tydligen att varken N eller VL bryr sig öht om vad andra tycker och tänker...oavsett vad, det även om att skaffa barn redan nu, är det verkligen ngt positivt..? Om det nu är så, kan jag också tycka det är mycket mer tragiskt/patetiskt... Det kanske är just det dom borde göra, till viss del iaf, gällande viss fakta... Men, då blir det än mer tydligt att de två, "lika barn leka bäst" osv, är mer måna om sig själva och sitt, än vad konsekvenserna för deras ev nuvarande/kommande barn kommer få leva i för slags negativt blickfång. Då kanske det kan vara läge för iaf N och J att backa ut helt från detta sk centrum av sociala medier!? För samtliga familjemedlemmars bästa..? Hitta en annan/egen form av försörjning om hon inte tänkt sig att helt leva på VL, för det är ju svårt för VL att göra ett sådant val att stiga åt sidan för sitt jobb, eftersom det är hans ekonomi det mesta oavsett vad, kommer att hänga på.

Just nu, kan jag tänka mig att "klanen" har detta med att de inte ska bry sig om olika skriverier, andras tyck & tänk osv som ett upprepat "mantra" för de har ju iaf varandra... Att N & VL snarare "eldas på" av det snack som är och att de nu minsann ska visa alla andra att de är de bästa för varandra osv och så länge samtliga parter i det verkligen mår bra så...

Citera
2025-05-22, 11:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamy87
Nä det har du alldeles RÄTT I han är inte som dom andra killarna .
Men har betydligt mycket värre bakgrund än någon av dom andra som hon även polisanmält !
VL har både Knarkat strulat runt med olika tjejer i varje stad allmänt känt att han har haft 2-3 tjejer samtidigt.
Det komiska i det hela är att N har gång på gång gått ut med att hon avskyr såna killar!!
Och kommer aldrig i sitt liv dejta någon med en sån bakgrund .
Så vad hände här ? 🤔🤷‍♀️ Är det verkligen äkta kärlek ? Hon / han såg inte alls bekväma ut när dom blev filmade tillsammans.
Såg inte speciellt kärleksfullt ut heller på bilden från namncermonin . Det får mig att undra är det för pengar el berömmelse då N alltid har velat bli en hockey fru och jagat killar i fler än ett hockey lag för att nå sin dröm !

Alla kan ändra åsikt, uppfattning och ståndpunkt. Det är mänskligt.
Det viktiga är att det inte finns varken knark eller andra brudar nu när dom är ett par. Och det gör det ju inte.

Det här med att han eller någon annan ser obekväm ut på vissa bilder osv är bara önsketänkande. Alla ser helt normala ut, en del bilder är bättre än andra.
Citera
2025-05-22, 11:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Du missförstår det här med likes osv.

De allra flesta av oss känner en kärlek till barn &
N med V klarar säkert livet i stort utan en ständig jakt på content.....men N:s bekräftelsebehov försvinner inte bara för det.
Det är en del av hennes personlighet och idag är SM dessutom N:s levebröd även om det inte är den mest hälsosamma vägen att välja alla gånger.

Att blamera delar av sitt liv inför allmän beskådan & dessutom i många fall på ett i N:s fall olämpligt sätt ger tyvärr negativa konsekvenser.
Inte minst för C.

C biologiska pappa ska ej behöva utstå att öppet bli underminerad, förtalad i Nessas podd på grund av bitterhet och ljuv hämnd & av det hotad till livet på grund av att N gått ut med information som skapar spekulationer.
Allt för att dra till sig mer följare.....

Att tjäna pengar på den här typen av drama är både osmakligt, oetiskt och respektlöst gentemot alla inblandade parter.
Det som hänt mellan N & A är deras ensak & bör bara hållas mellan dem för C allra bästa.

Men så långt tänker inte fam. Hernestig, tyvärr.

Snart börjar C:s frågor komma om hennes biologiska pappa.
N sade vid ett tillfälle att hon aldrig kommer att prata illa om A inför C. Men det har ju "mamma" N redan gjort för egen vinning.

A är en fredlig person & kommer aldrig någonsin att vara eller bli ett hot gentemot C oavsett vad N än vill förmedla.

Nej, jag misssförstår inte det här med likes. Vi ser och uppfattar det på olika sett bara.
Citera
2025-05-22, 11:11
Medlem
Tänker på när Nicci sa att hon ibland måste få vara bara Nicci…
Helt ärligt så tror jag att N skulle må så mycket bättre och vara en så mycket bättre mamma om hon fick chansen att bara vara Nicci. Och då menar jag om hon fick chansen att leva sitt eget liv tillsammans med C, UTAN att J hela tiden är där och styr och ställer och tar över. Jag får känslan av att N inte har så mycket att säga till om. Det är J som styr allt och N klarar inte av att säga emot eller ta sig ur det.
För N skull (och C) så är det kanske en befrielse att ha träffat V som bor en bit där ifrån, så att J inte kan vara med hela tiden…
Har ingen som helst grund för detta, men det är bara en känsla jag har.
Citera
2025-05-22, 11:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronstigen3
Tänker på när Nicci sa att hon ibland måste få vara bara Nicci…
Helt ärligt så tror jag att N skulle må så mycket bättre och vara en så mycket bättre mamma om hon fick chansen att bara vara Nicci. Och då menar jag om hon fick chansen att leva sitt eget liv tillsammans med C, UTAN att J hela tiden är där och styr och ställer och tar över. Jag får känslan av att N inte har så mycket att säga till om. Det är J som styr allt och N klarar inte av att säga emot eller ta sig ur det.
För N skull (och C) så är det kanske en befrielse att ha träffat V som bor en bit där ifrån, så att J inte kan vara med hela tiden…
Har ingen som helst grund för detta, men det är bara en känsla jag har.
Ingen dum fundering och känsla alls, håller faktiskt med.
Citera
2025-05-22, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Alla kan ändra åsikt, uppfattning och ståndpunkt. Det är mänskligt.
Det viktiga är att det inte finns varken knark eller andra brudar nu när dom är ett par. Och det gör det ju inte.

Det här med att han eller någon annan ser obekväm ut på vissa bilder osv är bara önsketänkande. Alla ser helt normala ut, en del bilder är bättre än andra.
Visst är det så att man kan ändra ståndpunkt . Men blir inte tro värdigt i mina öron då hon senast satt i feb och klanka ner på killar med dessa bakgrunder och sitter och säger gång på gång att hon aldrig skulle dejta såna killar !!!

Och ang att dom ser obekväma ut är ju inte bara min uppfattning el önsketänkande utan det är fler som reagerat på detta. Jag önskar henne all lycka till med kärleken. Men har fortfarande svårt att tro att något med hennes bakgrund är äkta .
Blir inte heller tro värdigt då man sitter i en podd och berättar hur man stöter på killar och raggar . Är man så förälskad som du hävdar då pratar man inte om ex el killar på det sättet .

Sen glömde du svara på frågan . Hur vet du hur VL känner kring det hela el vad han gör och säger om du inte känner han personligen. Kan du svara på det utan att kringgå allt tack
Citera
2025-05-22, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Jösses så omoget av J..
Bra förebild för C 🤮
& rätt så tydligt att man har olika sätt att se på vad som är "humor"& ej..🙈

Tack så mycket för info.
Nu slipper man lyssna!!!😉
Håller helt med.
Att sitta med sin "mamma" i en podd och återkommande använda svärord, himla med ögonen, peka finger, snacka om Sex, ligg och killar är bara det patetiskt.
Det är inget fel i att ha en nära kontakt med sin mamma, men i deras fall blir det sjukligt och obehagligt nära.
Håller fullständigt med dej . Man kan ha en nära relation till sina barn . Men någonstans sätter msn gränser. Kommer aldrig glömma när N sitter och säger jag vet allt om dina sex äventyr och du om mina som det vore helt normalt.
El när hon säger " Mamma du vet ju om mitt konstigaste ligg och hur obekväm jag var " Vem pratar en så med sin mamma
El när dom körde en lek och mamma sitter och berättar öppet att hon haft sex i Ns säng och N tycker det var äckligare än när dom drack ur samma glas var något om att dömer inte
Citera
2025-05-22, 13:11
Medlem
Att N säger emot sig själv gång på gång fick upp något väldigt intressant ang både barna frågan och hur vida intresserad A är kring C. Då folk påstår att han skiter I C och aldrig varit intresserad av henne . Här får vi också svart på vitt att Nicci säger från början att hon ej tänker utesluta A fast hon gjort precis tvärtom https://vm.tiktok.com/ZNdhUqdKm/ här är hela konversationen som N la ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in