PATETISKT.... Ett ord som kommer till mig gång på gång gällande mycket kring just denna familj...
Ganska obehagligt med faktiskt... Väldigt ledsamt att det finns ett väldigt litet barn i detta som ofta får stå i centrum för de sk vuxnas val/beteenden osv som allt om oftast grundar sig i deras eget stora egon och behov av att stå i centrum, i jakten på att framstå som så goda, men sedan gång på gång både talar emot samt motbevisar sig själva...
Jag tror också (tyvärr) att barn nr 2 redan är på g... Tycker att det syntes på N, på bilderna från namngivningen... Sen om det var/är på grund av det valet, av ena gudfadern föll på just VL, som hon knappt dejtat i 6 månader och träffat sporadiskt, vid förmodligen mer "lättsamma tillfällen" såsom på resor, i samband med matcher, kortare vistelser osv istället för den verkliga vardagen och att bo ihop 24-7, återstår att se... Någon skrev att all fakta om N nog inte nått fram till VL än, tror inte att det gjort det åt "andra hållet heller" för då rimmar det inte riktigt med mycket av det som N så starkt håller fast vid, vad hon har för principer osv. Självklart ska man alltid bilda sig en egen uppfattning om en person ist för att lyssna på andra, men det tror jag faktiskt då mellan två personer med "narcissistiska drag", med ett ganska stort behov av att själva stå i centrum, oavsett vad det gäller, då borde göra det genom att faktiskt, leva tillsammans 24-7 under en viss tid för att verkligen veta vad de ger sig in på tillsammans, för att inte såra varandra eller ha barn tillsammans, när de eg inte känner varandra fullt ut.
Visserligen är väl att vara gudfader inte eg bindande på ngt sätt, men så tror jag att det valet N/J gjort är SÅ medvetet för att äntligen ha fått just en efterlängtad hockeyspelare på kroken och "binda fast" honom i deras trådar och nät, för en förhoppningsvis lång framtid, oavsett hur länge det än håller i deras förhållande, istället för att inte välja honom alls, eller ist kanske någon av hennes närmsta vänner som hon känt längre...? Eller just det, hon kanske inte har så många såna, som hon väl själv sagt i ngn av de senaste avsnitten med, undrar varför...? Så förstår att VL då också har svårt att ens kunna "våga" säga nej, till ngn i "klanen", allra helst om han då är så barnkär & säkerligen fallit för både C & N...oavsett hur seriöst deras egentliga kärleksförhållande är.
Sen det att det verkar vara så tydligen att varken N eller VL bryr sig öht om vad andra tycker och tänker...oavsett vad, det även om att skaffa barn redan nu, är det verkligen ngt positivt..? Om det nu är så, kan jag också tycka det är mycket mer tragiskt/patetiskt... Det kanske är just det dom borde göra, till viss del iaf, gällande viss fakta... Men, då blir det än mer tydligt att de två, "lika barn leka bäst" osv, är mer måna om sig själva och sitt, än vad konsekvenserna för deras ev nuvarande/kommande barn kommer få leva i för slags negativt blickfång. Då kanske det kan vara läge för iaf N och J att backa ut helt från detta sk centrum av sociala medier!? För samtliga familjemedlemmars bästa..? Hitta en annan/egen form av försörjning om hon inte tänkt sig att helt leva på VL, för det är ju svårt för VL att göra ett sådant val att stiga åt sidan för sitt jobb, eftersom det är hans ekonomi det mesta oavsett vad, kommer att hänga på.
Just nu, kan jag tänka mig att "klanen" har detta med att de inte ska bry sig om olika skriverier, andras tyck & tänk osv som ett upprepat "mantra" för de har ju iaf varandra... Att N & VL snarare "eldas på" av det snack som är och att de nu minsann ska visa alla andra att de är de bästa för varandra osv och så länge samtliga parter i det verkligen mår bra så...