Du tror inte det är juryn det är fel på, det är trots allt en vänster hbtq jippo, "Palestina" kramare allihopa.
Vart samma förra året för Israel (näst mest röster från folket, väldigt få röster från juryn) trots topp 3 låt.
Judarna är det utvalda folket, så enkelt är det
Senast redigerad av nanaem 2025-05-22 kl. 07:39.
Detta resonemang håller inte. Vi vet att även om man exponeras för en reklamkampanj så blir man inte viljelös.
Dessutom så saknar jag själv erfarenhet av att sett någon reklamkampanj, den måste ju varit väldigt omfattande om man nu räknar normalt att bara någon enstaka halvprocent eller promille nappar på annonsen.
Så nej det tror jag inte att det var en reklamkampanj som låg bakom att så många av folken röstade på israel i så många olika länder.
Fick inget reklam av Israel eller liknande heller. Jag tror inte att Finland skulle skicka 12 röster till ISRAEL.
Detta resonemang håller inte. Vi vet att även om man exponeras för en reklamkampanj så blir man inte viljelös.
Reklam fungerar annars skulle det inte satsas så mycket pengar på det.
Citat:
Dessutom så saknar jag själv erfarenhet av att sett någon reklamkampanj, den måste ju varit väldigt omfattande om man nu räknar normalt att bara någon enstaka halvprocent eller promille nappar på annonsen.
Vad jag förstår var det mest på platser som youtube, gissningsvis riktat till folk som tittade på anti-arabiska eller pro-israeliska filmer. Målet var att få folk som inte var intresserade av Eurovision att ändå rösta av ideologiska skäl.
Trollar du? Du får ju rösta på vilket sång du vill. att sången är svensk gör den inte till en bra sång.
Nej, men låten var ju publikfavorit inför EV eftersom den var rätt så catchy och hade ett melodi som man kommer ihåg.
Aldrig hört nån som är nära mig att "Israels låt låter jättebra!1!1!1" utan mest har jag bara hört KAJ, VÆB och Kyle Alessandro.
Fick inget reklam av Israel eller liknande heller. Jag tror inte att Finland skulle skicka 12 röster till ISRAEL.
Jag blev också förvånad över alla folkröster som Israel fick. Mest för att jag blir förvånad över att folk bryr sig efter att läst tiotusentals artiklar om eländet Israel-Palestina nästan hela sina liv.
Så man kan absolut fundera på om det hackades eller om folk faktiskt satt där och tyst protesterade genom att lägga sin röst på Israel både för att de gillade låten och/eller för att visa sitt stöd för israel i deras stöd.
Nej, men låten var ju publikfavorit inför EV eftersom den var rätt så catchy och hade ett melodi som man kommer ihåg.
Aldrig hört nån som är nära mig att "Israels låt låter jättebra!1!1!1" utan mest har jag bara hört KAJ, VÆB och Kyle Alessandro.
Du tror inte det är juryn det är fel på, det är trots allt en vänster hbtq jippo, "Palestina" kramare allihopa.
Vart samma förra året för Israel (näst mest röster från folket, väldigt få röster från juryn) trots topp 3 låt.
Judarna är det utvalda folket, så enkelt är det
Ni förlorade IGEN mot en artist från Österrike.....
Reklam fungerar annars skulle det inte satsas så mycket pengar på det.
Vad jag förstår var det mest på platser som youtube, gissningsvis riktat till folk som tittade på anti-arabiska eller pro-israeliska filmer. Målet var att få folk som inte var intresserade av Eurovision att ändå rösta av ideologiska skäl.
Om vi nu pratar om en jättestor israeliskt reklamkampanj så tror jag det är bra att även ha med ett antal länkar till materialet på youtube som visar just en aktiv reklamkampanj har skett. Menar att vi ska vara försiktiga med att gissa om en såpass stor sak skett eller inte.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!